8 Reacties

茅茅n jaar geleden

De meeste kinderen gaan meer dan 2 dagen per week naar de opvang, die zijn niet anders gewend. Tuurlijk zijn ze meer vermoeid omdat het daar waarschijnlijk drukker is dan thuis en er zijn meer indrukken. Maar ze leren er ook heel veel en het is een goede voorbereiding voor school. Die van mij gaan nu nog 1 dag omdat meer niet hoeft maar 2 dagen per week ging ook heel goed. Dus ik zou je daar echt niet druk over maken. De rust heb jij ook hard nodig ivm je ziekte en zo kun je er ook voor de kinderen zijn als ze niet op de opvang zitten! Succes

茅茅n jaar geleden

Haha ik vind het heel herkenbaar. Ik heb dat gevoel ook, maar wordt wel minder omdat ik zie dat dat gewoon goed gaat. Ik probeer het altijd te relativeren. Wat is het ergste wat er kan gebeuren als ze moe is? Na 2 dagen opvang is mijn dochter de volgende dag wat sjaggie soms en dan slaapt ze overdag wat meer. Ik merk dat ze er heel veel leert wat ook belangrijk is. Ze zingt opeens allerlei sinterklaas liedjes die ze thuis nog nooit had gehoord. Kijk naar het positieve en de minder fijne/onzekere dingen komen ook wel goed :-). Zo denk ik zelf. Daarentegen blijft je gevoel herkenbaar hoor.

茅茅n jaar geleden

Onze zoons gaan 2dgn. En dat werkt heel goed! Hebben het naar de zin en leren veel. Zijn niet per definitie heel veel meer moe met 2. Dgn.

VRIEND

茅茅n jaar geleden

Ons zoontje van 2,5 jaar gaat 3 dagen (onze ouders wonen helaas niet in de buurt). Die dagen is hij 鈥榮 avonds wel moe, maar hij vindt het er ook echt heel leuk. Ze leren inderdaad ook echt heel veel daar en goed voor de sociale ontwikkeling is mijn ervaring. Op zich is moe zijn van een dagje plezier maken ook niet erg, toch (zolang ze hun uurtjes slapen)? En is voor een zeer belangrijk doel: jouw gezondheid en rust!

茅茅n jaar geleden

Thanks voor de reacties. Ik moet ook leren om me minder schuldig te voelen als ze daar zit bij de opvang en leren te ontspannen. Maar moet mijn gevoel ook niet op haar projecteren: ik raak snel overprikkeld en moe maar wil niet zeggen dat zij dat heeft 馃槄

茅茅n jaar geleden

Onze twee kids gaan 3 dagen per week. De oudste inmiddels 3x bso, de jongste 3x kdv. Ze hebben het naar hun zin daar, ik werk drie dagen. Soms hebben ze geen zin om te gaan maar met ophalen willen ze soms niet eens mee naar huis, haha... Je kan het ook omdraaien. Want als jij door die (halve) dag extra beter kan rusten, dan kun je op de andere dagen en betere mama zijn voor je kindje! Winst voor jezelf en winst voor de kleine!

茅茅n jaar geleden

Hoi! Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Mijn dochter gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar opa en oma. Mijn dochtertje wordt eind mei 3 en slaapt overdag nog heerlijk zo鈥檔 2 uurtjes (rond half 2 gaat ze naar bed toe). Dit slapen lukt 5 dagen per week, de enige keer dat het niet lukt is op het kdv. Ik denk dat ze het daar t茅 leuk vindt waardoor ze niet gaat slapen. De leidsters brengen haar wel naar bed toe, zodat ze eventjes kan rusten. Dit weten we en dus doen we ons uiterste best dat ze op die 2 dagen lekker bijtijds naar bed toe kan. De andere dagen laadt ze zichzelf weer helemaal op, met haar middagslaapje. Daardoor trekt ze die 2 dagen op het kdv, waarbij ze dus niet slaapt. De ene keer is ze erg moe, dan heeft ze meer prikkels gehad denk ik die dag en de andere dag gaat het prima. Slaapt jouw dochtertje overdag nog? En zo niet, dan zul je er wellicht rekening mee houden dat ze 鈥榮 avonds op een tijdstip naar bed gaat waardoor ze de hele dag volhoudt. Wie weet werkt het bij jouw dochtertje ook zo dat ze de dagen thuis weer oplaadt, om de dagen buitenshuis te redden. Succes ermee馃槉

茅茅n jaar geleden

Reactie op xjongkind

Hoi! Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Mijn dochter gaat 2 dagen ...
Dankje! 馃槝