10 Reacties

één jaar geleden

Hier soms hetzelfde 'probleem' haha bij ons werkt het om voor t etenstijd moment een bakje groentes aan te bieden en deze eet onze dochter dan voor de tv en meestal alles op...wellicht eens proberen, verder geven we voor etenstijd zo min mogelijk snacks/tussendoortjes waardoor ze meer honger lijkt te hebben. Hopelijk heb je hier wat aan, succes!

één jaar geleden

Hier ook 1. Maak me er totaal niet druk om. Hetzelfde verhaal. Ik betrek haar bij groente snijden. Dan eet ze zo paprika, courgette wortel en komkommer. Ze eet wel elke avond 2 snoep komkommer Maar leg ik daarnaast dan paprika eet ze het niet, dat eet ze alleen tijdens het snijden sinds 4 weken. Ik zou het los laten echt het is heel vervelend. Zeker als je dat andere hoort met mijn kind eet alles. Ja de mijne niet. Je bent echt niet alleen. Ze gaan het straks allemaal beter begrijpen en dan kan je het nog eens proberen. Gewoon blijven aanbieden. En anders als je het ergens.mee zit heb je kinder eet coaches.

één jaar geleden

Reactie op KCW

Hier soms hetzelfde 'probleem' haha bij ons werkt het om voor t etenstijd m ...
Hoeveel tijd laat je ongeveer zitten tussen laatste snack en eten als gezin?

één jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hier ook 1. Maak me er totaal niet druk om. Hetzelfde verhaal. Ik betrek ...
Ah Dankje voor de bevestiging, fijn! Ik heb in mijn omgeving vooral ‘alleseters’ en was het zelf ook. Dus ik ben er wat zenuwachtig over, merk ik. Ik betrek haar idd ook bij koken en dan snoept ze heel soms mee

één jaar geleden

Mijn zoontje at alles. Nu ook 2.5 en ineens heeft ie een mening en hoeft hij dingen niet of vist t uit zn mond.. het is zoals het is. 2 is nee zeggen ze ook wel. Gelukkig drinkt ie goed en eet ie fruit en (volkoren)brood. Op de crèche krijgt hij ook warm dus er gaat genoeg in ;-) Succes!

VRIEND

één jaar geleden

Hier ook dochter die goed brood/fruit/havermout eet, maar heel slecht avondeten en groente.. ik heb me voorgenomen om tot ze jaar of 4 is er me maar niet te druk om te maken..

VRIEND

één jaar geleden

bij ons is soep nog wel een manier om haar wat binnen te laten krijgen

één jaar geleden

Reactie op mama-irt

bij ons is soep nog wel een manier om haar wat binnen te laten krijgen
Goeie!

één jaar geleden

Update; We hebben contact gehad met een jeugdconsulent. De tips; vooral niet erover stressen. Het eetmoment hoort gezellig te zijn. Maak een duidelijke structuur op een dag met ook (tijdelijk) een rooster op welke tijd ze ongeveer een tussendoortje of maaltijd krijgt. Ik heb als ouder de regie door te bepalen hoe we eten (aan tafel) en wat (wat de pot schaft). Als ze goed eet, niet belonen, maar normaliseren. Als ze slecht eet, niet boos worden maar negeren. Eetmoment voorbij = bordje weg en wachten op het volgende eetmoment. Toetje hoort gewoon bij de maaltijd en is geen beloning. De structuur voorkomt dat je per ongeluk toch op een ander moment compenseert met iets lekkers ipv normaal mee-eten. Verder; niet ineens alles in de blender doen of het extra lekker maken door overal appelmoes door te mengen. Dan leert ze de koppeling tussen het voedsel en de smaak/structuur niet. Het kan eventueel helpen extra leuke bordjes en bakjes te kopen.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Charlotte31

Update; We hebben contact gehad met een jeugdconsulent. De tips; vooral ni ...
Dankjewel voor de tips :)