12 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook een tijdje slecht gedronken bij ons werkte een pakje met rietje ipv een drinkbeker.

2 jaar geleden

Reactie op Danique94

Mijn dochtertje heeft ook een tijdje slecht gedronken bij ons werkte een pa ...
Pakje met rietje pakt ze ook niet 😒

2 jaar geleden

Mijn dochter at ook weken slecht en is ook erg tenger. Ik nam het maar op dekoop ze at wel yoghurt en geraspte kaas. En nu eet ze weer heel goed. Ze had ook oorontsteking. En denk kiezen onderweg

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft 3 a 4 maanden heel slecht gegeten en gedronken. Gaat nu sinds 2 weken weer beter. We krijgen er in elk geval weer een paar happen in bij het avondeten 🤭 Ik denk dat het gewoon een fase is. Qua gewicht zou ik mij persoonlijk geen zorgen maken, dochter hier is 84 cm en ook nog geen 10 kilo. Maar zo gaat het al sinds haar geboorte (gewicht onder curve en lengte iets er boven) Tenzij jouw dochter natuurlijk voorheen een echt andere curve had?

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook klein en tenger, laatst ~9,5 kg met kleren aan bij de huisarts. Lengte ook iets boven de 80 cm. Ik maak me daar geen zorgen over. Wij zijn ook allebei niet super groot (1.70 en 1.76) en ze beweegt ook veel. Zolang ze vrolijk en energiek is en zich verder ontwikkeld maak ik me geen zorgen. Als mijn dochtertje niet wil eten is er meestal iets aan de hand, ziek of tandjes. Ik geef haar dan extra flesjes, die drinkt ze dan gelukkig wel en ze is gek op yoghurt. Ik doe er dan een eetlepel papgranen doorheen zodat ze toch wat vulling heeft. Avocado en gekookt ei doen het hier ook altijd goed en geef ik tijdens zo'n fase ook vaker. Misschien kun je een zelfgemaakt ijsje proberen of kinderthee/ ander smaakje? Of samen drinken uit jouw glas? Drinken met de pop/ knuffel, met de lepel of uit het theeserviesje of iets waar ze graag mee speelt?

2 jaar geleden

Of als ze gek is op een bepaald soort fruit dat samen sap van maken (en dan steeds wat meer water erbij)

2 jaar geleden

Hier vandaag bij CB geweest, 77cm en krappe 10kg... Groeit volgend haar lijn goed. En wanneer ze eens wat minder eet, dan pakken wij dit op met melk of inderdaad fruit.

2 jaar geleden

Mijne eet ook weer slecht nu in de avond.. fasesssss

2 jaar geleden

Hier drama met avond eten. Brood en fruit gaat erin alsof het niks is. Maar avond eten is echt een drama. De lepel of vork raken de mond nog niet eens aan of het is al tong naar buiten. Fases indd! Kan het woord niet meer horen 😔

2 jaar geleden

Nou mijn dochter is 77.5cm lang en 8.9 kilo en ze vonden dat geen probleem zo zie je ze zeggen allemaal wat anders

2 jaar geleden

Onze dochter is 79 cm en 8.5 kilo. 20 november 1,5 jaar. Vanaf het begin op de -2 lijn gezeten. At en dronk tot 1 jaar dramatisch slecht. Gaat nu gelukkig beter. Wel altijd levenslustig en goede ontwikkeling gehad dus over het gewicht van je dochter zou ik mij echt geen zorgen maken.

2 jaar geleden

Ik loop al anderhalf jaar bij de kinderarts want mijn kleine jongen heeft ook gewichtsproblemen, dat ging zo ver door dat er zelfs sprake is geweest over sondevoeding, had overigens niet zoveel te maken met het eten maar meneer spuugt excessief veel… Gisteren hebben wij de laatste afspraak gehad, afgesloten. Hij is nu 81 cm en weegt 9450, volgens de kinderarts wel te licht voor zijn leeftijd (15 nov is hij 1.5 jaar) maar voor zijn lengte perfect. Geen vervolg afspraak dus na anderhalf jaar, doen wij een dansje! En dat eten en drinken.. in ons huis is het een feestje en wil je niet? Dan eet je niet.. 🙃🤷‍♀️ iets met ‘het is een fase’ en let it gooooooo 🎼 Wij leven hier met de dag, de ene dag bunkert hij en dan eet hij zo 3-4 dagen amper.. dus je bent niet de enige. Ik kan alleen als tip geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen.. is makkelijker gezegd dan gedaan maar ik spreek wel uit ervaring 😄