49 Reacties
5 jaar geleden
Wij doen het qua water op gevoel of met thermometer 37 graden op de hoogte van de kleine, verder houden we haar vast hoe we dr ook gewoon vasthouden en bij ons is de straal niet te warm. En wij laten de straal op haar ruggetje en soms ff over het hoofdje zodat die niet te koud word
5 jaar geleden
Wij douchen niet vaak met haar, vind in bad makkelijker. Maar hebben tijdens de kraamweek gedaan. Is wel makkelijker met z'n 2e te doen. Maar kun je haar gewoon tegen je aan houden. Alleen oppassen dat ze niet in water zit met haar hoofdje
5 jaar geleden
Wij gebruiken de regendouche en ik ga altijd op de grond zitten en leg mijn zoontje op mijn arm of leg hem op mijn benen en zorg dat zijn lichaam (behalve zijn hoofdje) onder de douche is. Zijn hoofdje maak ik nat met een washandje.
Temperatuur moet rond de 37 graden zijn , maar wij hebben hem meestal warmer omdat als je op de grond zit het kouder is.
5 jaar geleden
Hier iets warmer dan 38 graden in de douche omdat je baby er niet volledig in ligt. Altijd met je rug naar de straal zodat je eerst de temperatuur van het water kan voelen. Wassen met zeep doe je best op het einde want je baby wordt erg glibberig als hij is ingezeept. Ik vind het fijn als mijn partner in de buurt is om hem aan te nemen om hem af te drogen. Als de temperatuur goed zit kan je je omdraaien en het water over zijn rugje laten lopen. Hier vindt hij het heerlijk!
5 jaar geleden
Ik denk dat onze kleine pas 5 keer in bad is geweest haha! Gaat altijd mee onder de douche. Meestal ga ik onder de douche staan en geeft mijn man hem aan. Ik houd hem rechtop tegen me aan en houd m’n hand op z’n rug zodat dat de hardste straal tegen houd. Temperatuur zelfde als in bad.. niet te warm en niet te koud.
5 jaar geleden
Reactie op Gabriellenaomi
Ik denk dat onze kleine pas 5 keer in bad is geweest haha! Gaat altijd mee ...
Als ik alleen ben dan kleed ik mezelf uit en de kleine, die leg ik op het aankleedkussen in een handdoek op de grond voor de douche. Ik ga dan onder de douche staan en pak hem bij me. Als we klaar zijn leg ik hem terug en wikkel ik hem in de handdoek. Droog mezelf af en doe een badjas aan en doe dan de kleine afdrogen en aankleden.
5 jaar geleden
Als mijn vriend niet thuis is en ik ga douchen met mijn zoon , leg ik altijd een aankleedkussen op de grond zodat als hij fris en schoon is ik hem daarop kan neerleggen en instoppen met een grote hydrofiele luier en dan snel mezelf douchen 😬
5 jaar geleden
Ik douche vaak met onze zoon. Mijn man kleed hem uit terwijl ik snel mijn haren en rest was. Dan brengt hij hem bij me. Ik zorg dat de douchestraal op de rug van zoontje komt of het hoofdje maar niet recht in het gezicht
5 jaar geleden
Mijn meisje (8 weken) wil alleen maar douchen dat vind ze heerlijk. In bad is echt gillen dat vind ze niks.
Ik doe ook op 38 graden, ik doe het het liefst samen zodat ik goed kan voelen hoe de temperatuur is en iemand haar dus kan aangeven en aanpakken kan natuurlijk niet altijd. Dus dan doe ik het alleen. Mijn meisje doet zelf haar hoofd naar achteren omdat ze dat lekker vind. En inderdaad sop aan het eind gebruiken.
5 jaar geleden
Douchen vind onze kleine meid nog lekkerder dan een badje. Samen met partner is het makkelijkst om aan te geven. Temperatuur niet te warm, je voelt zelf wel wat goed is. Dan komt je kleintje erbij. Wij hebben zo'n lange handschoen washand, dan glibbert ze njet weg. Heel handig! En onze dame gaat zelf met dr hoofdje onder de straal, vind ze heerlijk.
5 jaar geleden
Reactie op Gabriellenaomi
Als ik alleen ben dan kleed ik mezelf uit en de kleine, die leg ik op het a ...
Grappig! Zo doen wij het ook 😇
5 jaar geleden
Hier ook elke avond douche, badje vind ze verschrikkelijk en ik ook zo gedoe met opzetten haha.
Alleen de laatste dagen gilt ze het uit als we aan het afdrogen zijn maar het moment dat ze aan het douche is geniet ze zo.
Ze zit ook in een sprongentje.
Hier ook gewoon 38 graden. Ligt eraan wie er gaat douchen met haar.
Die gene stapt alvast onder de douche en de andere kleed haar uit en komt haar brengen.
En dan paar minuten later neemt m'n vriend haar weer over. Kleed haar aan.
En ik ga dan flesje maken.
5 jaar geleden
Je hebt speciale douche-washanden voor je baby.. wij hebben ook zoiets! Super handig want ze worden snel glibberig onder de douche..
Wij doen het om en om.. en degene die niet douched droogt af en kleed om! Onze zoon vind douchen ook heeeerlijk!
https://www.baby-dump.nl/product/verzorging/437/washandjes/998/invented-4-kids-baby-shower-glove/43885/invented-4-kids-baby-shower-glove-br-zwaan-olijfgroen/116432/?gclid=CjwKCAjw9vn4BRBaEiwAh0muDBQVZTRhMfoGaWgS28ncDNFmQAWkQYbh5ybTuY3at3OX63ZK6IsKchoCr9MQAvD_BwE
5 jaar geleden
Reactie op Lisaas
Hier ook elke avond douche, badje vind ze verschrikkelijk en ik ook zo gedo ...
zo doen wij het ook!
ons meisje geniet er ook zo van.
5 jaar geleden
Wij ook met douche handschoen. Mijn zoontje vindt de spettertjes wel nog spannend, maar kreeg wel een lachje van hem pas! Mijn partner kleedt hem uit en komt hem brengen als ik eronder sta en neemt hem na een paar minuten weer mee, ik maak dan de douche af leg hem aan na het afdrogen, hij moet altijd huilen als mijn partner hem afdroogt 🙈
5 jaar geleden
Wij doen het altijd met zn 2.
Ik onder de douche met zo een lange washand voor de grip.
Mijn vriend geeft ons dochtertje en ik laat eerst de stralen op haar via mij en dan af en toe eens rechtstreeks 😊 water op ong 37 a 38gr.
Als ze klaar is geef ik haar aan mijn vriend terug die haar klaarmaakt en ik kan verder douchen 😊
5 jaar geleden
Wij gaan regelmatig douchen met ons meisje. Ze vindt het heerlijk en doe haar hoofdje ook gewoon onder de straal 🙊
Thermostaat zetten we iets kouder dan 38, maar weet natuurlijk niet hoe accuraat dat ding is. Als ik alleen ben leg ik haar op de trip trap, hoef ik niet te bukken.
5 jaar geleden
Wij hebben een inklapbaar opstapje van de action in de badkamer staan, waar 1 van ons op gaat zitten douchen. Dan heb je meer grip, geen pijn in je rug (van het achterover leunen) en het water is laag iets koeler. De een doucht en de ander geeft aan en droogt af. Bij mijn oudste zoontje deed ik het ook wel eens alleen. Dan hing ik een badjas klaar, zodat ik hem eerst kon afdrogen en aankleden en daarna ikzelf.