49 Reacties
5 jaar geleden
Is die combicotti een stretch doek of geweven? Stretch doeken zijn - vind ik - super makkelijk in knopen en zitten erg fijn voor beiden. Draagzak vind ik minder fijn voor in huis. Tenzij je echt wat gaat doen ofzo maar als je op de bank wil zitten vind ik een draagzak niks. Wij hebben een stretch doek van bam&boe en een draagzak van artipoppe. Beiden erg fijn!
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Summer2020
Is die combicotti een stretch doek of geweven? Stretch doeken zijn - vind i ...
De combi-cotti is een stretch doek. Je doet ze om beide schouders schuin om als een tas, waardoor ze kruislings voor je langs komen. Dan zet je je baby erin, maar het lukt me steeds niet goed, waardoor mijn nogal bewegelijke baby gefrustreerd raakt 😅 (ik daardoor ook, haha). Ik wil dus graag iets waar ik haar makkelijk in kan zetten, zonder hulp van iemand :)
5 jaar geleden
Reactie op GWE
De combi-cotti is een stretch doek. Je doet ze om beide schouders schuin om ...
Oh hmm, heb je het al vaker zonder baby geoefend? Op een moment dat ze niet jengelt? Ik vind stretch doeken echt super fijn namelijk. Ik vond het ook lastig op het begin maar echt oefening baart kunst. Heb je toevallig filmpjes gekeken over hoe je de baby er makkelijk ik kan doen?
Ik trek altijd de dichtstbijzijnde band naar voren, stel die zit links dan pak ik die met mn linker hand naar voren en trek het "kruis" waar de baby op moet zitten open. Op mijn rechterarm heb ik dan de baby erin liggen en die wip ik er dan in. Vervolgens leg ik de baby voor zover dat kan op mn linkerarm en dan trek ik met mijn rechterarm het kruis open en hang het beentje daarin. Dan gewoon lekker laten bungelen en de band die je als eerst vastpakte - links in dit geval - spreid je dan over de billetjes en het ruggetje, dan de rechter en dan trek je de band om je middel onder de benen langs en dan kun je hem goed doen.
Wellicht wil je dit helemaal niet horen hoor, dan moet je er niks mee doen! Maar ik vind dit oprecht het allerfijnste dragen in huis. Mijn vriend knoopt ook altijd zelf en hij wordt er steeds handiger in. Hij vindt het, net zoals jij, best lastig om de kleine erin te tillen maar wordt er steeds handiger in! Hij gaat ook vaak zitten om hem erin te tillen, dat is net wat gemakkelijker en als het dan een keer wat minder gaat valt de kleine niet op de grond. Voor je eigen geruststelling misschien ook fijner, zit je wellicht meer op je gemak?
5 jaar geleden
Ik heb de ergobaby adapt Cool air mesh, echt een aanrader. Heel ergonomisch voor jezelf en je kindje, een van de beste draagzakken.
5 jaar geleden
Reactie op GWE
De combi-cotti is een stretch doek. Je doet ze om beide schouders schuin om ...
Probeer het is voor de spiegel, het aantrekken
5 jaar geleden
Ik heb een ringsling draagdoek, geen strets..is heel makkelijk je baby op verschillende manieren erin te doen. Moet je ff op YouTube filmpjes kijken dan heb je het zo door. Wel handig eerst met spiegel of met iemand anders die mee kijkt. Op de foto hoort ze eigenlijk iets hoger te zitten en billen meer erin hangen.
Ze kan zo..benen erin in kikkerhouding of liggend

5 jaar geleden
Ik vind draagdoek ook heerlijk, maar vind het ook lastig aantrekken. Meerdere keren gepast in winkels en van familie. Maar toch wil er eentje aanschaffen, want vind het ook erg fijn zitten en zoals ik lees in huis met op de bank zitten wellicht veel fijner.
5 jaar geleden
ERGObaby Buikdrager Embrace!!! Een combi tussen een draagdoek en een draagzak. Fijne stof. Zeer tevreden van. Binnen 2 minuten zit baby lief perfect.
5 jaar geleden
Ik zou je een draagzak adviseren ipv doek. Tula is goed. En heb zelf een boba4g. Lijkt daar erg op. Draagzak om en je hoeft alleen de riempjes van te voren vast te klikken, baby er in en klaar! Mijn man vind hem ook fijn, we hadden eerst een doek die we moesten knopen. Vonden we beide niet te doen. Dan had je een huilend kind, lukte het knopen vervolgens niet en voelde je je compleet gestressed😂 ons zoontje hebben we dus nooit gedragen. Heb voor de warme dagen en als ik weg ga een minimonkey sling. Die is niet voor de hele dag dragen maar ook super makkelijk, die heb ik vaak in m'n luiertas mee omdat ie super compact is en mijn dochter vaak alleen rustig wordt met dragen.
5 jaar geleden
Wij hebben zowel de Stokke front and back carrier als een tricot draagdoek. Baby maakt het niet uit, in beiden huilt ze wat als ze erin wordt gefrommeld en uiteindelijk slaapt ze in beiden heerlijk. Maar wat ik vooral wil zeggen: beiden duren na wat oefening even lang om om te doen! Oefening baart kunst en de aanhouder wint !
5 jaar geleden
Een geweven doek van lodger,
Ook niet te warm in de zomer
Nu in de sale voor twee tientjes
Ideaal
Gebruik zelf n doek zelden omdat ons meisje vanaf de eerste dag onze routine gewend is en zo goed als nooit huilt of onrustig is
Aangeschaft omdat t misschien ooit nog s handig is
5 jaar geleden
Reactie op sabrinalk
Een geweven doek van lodger,
Ook niet te warm in de zomer
Nu in de sale voo ...
Is dat een geweven doek ja? Ik las dat die rek in de breedte had, dus dan knoop je hem hetzelfde als een stretch doek. Of heb ik de verkeerde gezien? Ik zag hem bij van Asten