25 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb het allebei. Vind de draagdoek fijn als ik alle tijd heb om hem goed te knopen en de draagzak als ik niet zoveel tijd heb en gauw weg moet... de draagdoek vind ik hem wel fijner in zitten nu ie nog zo klein is. Draagzak vond ik fijn toen ie wat groter werd.

5 jaar geleden

Ik vind een draagdoek fijner zitten met een newborn maar vraagt idd wat meer werk zoals hieronder al gezegd 😊 wij hebben beiden, allebei op de lijst gezet

5 jaar geleden

Ik vondt het niks, veel te warm. 😅

5 jaar geleden

Ik vind de doek fijn voor binnenshuis en de zak voor buiten.

5 jaar geleden

Ik gebruik ook beide. Onze eerste zoon was heel smal dus zat de doek fijner. Onze tweede zoon, nu 7 wkn, is een bollie en zit nu in beide goed! Kwestie van tijd, bestemming en temperatuur welke ik nu pak.

5 jaar geleden

Ik heb een draagdoek voor de eerste maanden. Geweven draagdoek kan je heel lang gebruiken, dat is een groot voordeel. Rekbare doek is vooral fijn voor de kleintjes. Vanaf maat 68, voor mijn zoon vanaf circa 4 a 5 maanden heb ik een draagzak, is net wat handiger met om doen. Je hebt ook newborn draagzakken, maar vind die zo duur voor zo'n korte periode. Onze peuter van bijna 2,5 en 15 kg dragen we bij lange boswandelingen nog steeds in een toddler (van beco, echt een aanrader).

5 jaar geleden

Draagzak. Heb draagdoek in week 2 geprobeerd maar vond het veel te veel gedoe met omknopen, was ook erg warm toen dus dan ook niet lekker nog zo’n doek om, en vroeg me steeds af of ie wel kon ademhalen. In week 3 babybjorn free to move gekocht en dat is echt een life saver. Wel duur maar is het enige waarin zoonlief altijd stil wordt als niks anders helpt (rechtop hangen werkt ook goed tegen krampjes). Ik gebruik m binnen als hij onrustig is of niet wil slapen en ik wel wat wil kunnen doen (was, lunchen) en buiten als je even ergens heen moet of half uurtje lopen. Grote voordeel is dat je baby van 0-15 maanden erin kunt doen, dat ie makkelijk is en niet warm en dat hij ook geschikt is voor mannen (mijn vriend vindt m ook erg makkelijk en niet truttig). Dus t geld driedubbel waard en ook tweedehands te vinden.

5 jaar geleden

Ik heb ook beide. Voor binnen heb ik de draagdoek en voor buiten de draagzak. Mijn zoontje heeft enorme last van verborgen reflux en wil alleen maar vast gehouden worden, de draagdoek biedt hierbij veel vrijheid voor mij om ook dingen in huis te doen. Het nadeel van de draagdoek is dat het iets langer duurt om hem om te knopen.

5 jaar geleden

Wij hebben twee draagdoeken en twee draagzakken. Partner gebruikt zak, ik doek. Ze wil het liefst 24/7 in de doek. Heb al uren met haar gelopen en geslapen. Ze slaapt snachts ook vaak in de doek omdat ze niet anders wil 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Wij hebben twee draagdoeken en twee draagzakken. Partner gebruikt zak, ik d ...
Hoe bedoel je s’nachts? Loop jij rond met de kleine?

5 jaar geleden

De kleine (1 maand)draag ik nu in een rekbare draagdoek. Heerlijk dicht tegen me aan. Het is fijn als iemand je kan helpen met om doen. Maar hoe vaker je het doet hoe beter en sneller het gaat. Onze kleine had een paar dagen geen ontlasting gehad en na een rondje wandelen in de draagdoek kwam een spuitluier. Wat was hij opgelucht. De geweven draagdoek geeft meer stevigheid met dragen voor oudere kids maar die heb ik niet. Ik gebruik liever een draagzak (bij grotere kids) omdat dit voor mijn eigen rug beter is op advies van de fysio. Het voelt voor mij als een verstelbare rugzak aan de voorkant met baby. Ook fijn dat m’n man hem zo aanpast dat hij lekker zit voor de kleine en voor mij. Ik moet wel zeggen onze 1e droeg ik veel in de draagdoek en draagzak. En onze 2e ook maar minder en onze 3e een stuk minder omdat er 2 rondhuppelen en ik vind het niet altijd fijn om de oudste 2 op te tillen met baby in de draagdoek. Dus als ik alleen ben met de kleine of m’n man is er bij dan gebruik ik nu graag de draagdoek. Heerlijk dat kleintje zo dicht tegen je aan.

5 jaar geleden

Ik ben ook echt helemaal weg van draagdoeken 😍 Ik heb geen draagzak, heb ik in de winkel uitgeprobeerd maar is niet mijn ding omdat ik het zwaar vind voelen aan mijn lijf. Heb een paar "gewone" geweven draagdoeken en een ring sling draagdoek. De ring sling gebruik ik als ik weinig tijd heb om te knopen, anders gebruik ik de andere doeken. Het geeft m'n zoontje heel veel ontspanning om lekker in de doek te zitten 🥰

5 jaar geleden

Ik heb de ByKay stretchy wrap draagdoek. Erg fijn materiaal en op YouTube plenty filmpjes om inspiratie op te doen hoe je jouw baby er gemakkelijk in krijgt. De doek vond ik een uitkomst in week 3 t/m 7. Veel slaapproblemen; in de doek was het goed. Daardoor echter wel flink last gekregen van mijn bekken en knieën (en ik voelde me zo goed!). Nu gaat het slapen wat beter en probeer ik het dragen te beperken tot wandelingen.

5 jaar geleden

Reactie op Jacq21

Hoe bedoel je s’nachts? Loop jij rond met de kleine?
Helaas ook heel veel, want ze slaapt überhaupt veel te weinig (9 uur per etmaal). Dus soms tot 3.30 bezig om haar überhaupt in slaap te krijgen. Maar als ze dan slaapt dan plof ik met haar op bed (wel hoofdeind omhoog, 2 kussens en voedingskussen onder mij) of in een stoel... zo probeer ik dan een beetje te dommelen. Ik overleef het al 6 weken op deze manier.

5 jaar geleden

Draagzak Ergo baby adapt. Kan erin vanaf Newborn en hangt echt makkelijk/snel om (binnen twee min). Voelt ook niet als een belasting.

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Helaas ook heel veel, want ze slaapt überhaupt veel te weinig (9 uur per et ...
Klinkt heel intensief! Hou vol, het wordt echt beter! 🌺

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Helaas ook heel veel, want ze slaapt überhaupt veel te weinig (9 uur per et ...
Heb je al geprobeerd samen te slapen? Als je dit volgens de richtlijnen van veilig samen slapen doet kan dit zonder gevaar. Misschien helpt dit voor je kindje. Anders zou ik eens een osteopaat raadplegen.

5 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Heb je al geprobeerd samen te slapen? Als je dit volgens de richtlijnen van ...
Samen slapen wil ze ook niet. Ze wil niks 🙈 osteopaat ook al geprobeerd ;) nu onderweg naar de kinderarts...

5 jaar geleden

https://www.lodger.com/nl-nl/sale/503,-26608/draagdoek-baby Ik heb deze besteld. Dacht voor 25 euro kan ik t niet laten toch nig eens proberen. En met Lodger heb ik goede ervaringen qua andere doeken omdat het zulke lekkere stof is. Moet zeggen dat ik hem heerlijk vind! Ik gebruik het niet zoveel omdat ik het wel altijd best zwaar vind, maar vind deze doek overduidelijk beter dan ik wel eens eerder heb geprobeerd. Ik had namelijk bij mn eerste een little frog (was heel moeilijk knopen met de baby al gelijk erbij vond ik en een super zware dikke lap), verder een ergonomische af en toe gebruikt maar daar kreeg ik heel snel last van mn schouders van. En bij deze van lodger kan je vooraf de knoop binden en dan pas je baby er in doen (waardoor je bijv thuis al kan binden en dan vervolgens ergens heen kan gaan en dan pas je baby erin, verder is hij heel zacht, niet zwaar en draag ik mn kindje hierin veel beter verdeeld ofzo waardoor ik niet snel last van mn schouders krijg. Aanrader!

5 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Ik heb de grijze gekocht van lodger! Ben benieuwd! Heb ook een donkere little frog, heerlijke stof maar niet voor dit seizoen vind ik, heel veel dikke stof. Gebruik hem als dun dekentje in het ledikantje nu haha. Heerlijke lap dan!