15 Reacties

3 jaar geleden

Wow ik herken dit zo! Elke dag eten we zowat aardappel hier haha..... soms dan bewaar ik wat en warm ik dat voor ons zoontje op en eten wij wat anders. Als wij bijvoorbeeld rijst geven aan hem op een lepel weigert hij het gewoon. Helaas geen tips dus, ik lees wel even mee😃

3 jaar geleden

Roza wil ook vanaf het begin alles alleen doen! Ik kreeg de tip om toch bestek bij ze weg te leggen en dan zelf ook een lepeltje in je eigen hand waarmee je ze tussendoor een hapje kan geven wanneer ze aan het knoeien of eten zijn. Dit werk echt super ! Zo help je ze en doen ze het toch ook een stukje zelfstandig! Wie weet werkt het bij jullie ook 😉

3 jaar geleden

Reactie op MonikaKnobel2019

Roza wil ook vanaf het begin alles alleen doen! Ik kreeg de tip om toch bes ...
Roza eet alles aardappel rijst groentes gehakt ect

3 jaar geleden

Ons dochtertje eet alles mee Ook rijst eet ze gewoon met haar handjes.. Bestek geven we ook maar dat is uiteraard nog moeilijk dus laten haar gewoon lekker knoeien 😊

3 jaar geleden

Bij ons wordt rijst met de handen gegeten. Yep, een slagveld rondom zijn stoel omdat hij vuistjes vol in zijn mond probeert te proppen en uiteraard de helft ernaast gaat :-) Daarnaast geven we tussendoor met een lepeltje hapjes, dan krijgt ie wat meer binnen. Dit werkt bij ons goed! Hij is lekker zelf bezig en wij voeren een beetje bij 😄 Voor de yoghurt-'issue' kun je ook eens Griekse yoghurt proberen, die blijft lekker plakken aan de lepel!

3 jaar geleden

Ik heb zo'n mini sushi ball dingetje gekocht om kleine rijst balletjes te maken. Zo kan dochterlief ze dan zelf pakken en eten. Is maar 10 seconden werk om ze te maken

3 jaar geleden

Reactie op XFC

Ik heb zo'n mini sushi ball dingetje gekocht om kleine rijst balletjes te m ...
Wat leuk! Ook voor onze oudste denk ik haha... Werkt dit ook met 'gewone' witte rijst of blijven de balletjes dan niet plakken?

3 jaar geleden

Jouw kindje wilt gewoon de rapley methode volgen haha. Wellicht goed om die behoefte te volgen en lekker haar te laten knoeien etc en is te kijken wat het precies is. Wij volgen deze vanaf 6 maanden, dus mocht je vragen hebben, let me know!

3 jaar geleden

Reactie op XFC

Ik heb zo'n mini sushi ball dingetje gekocht om kleine rijst balletjes te m ...
Oh dit klinkt super handig! Daar ga ik eens naar kijken 😊

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Wat leuk! Ook voor onze oudste denk ik haha... Werkt dit ook met 'gewone' w ...
Ja hoor, dat werkt prima! Ze blijven plakken, maar zijn dan iets minder compact.

3 jaar geleden

Reactie op LiCo

Oh dit klinkt super handig! Daar ga ik eens naar kijken 😊
Ik had het bij Ali gekocht voordat er importkosten waren. Je kan het ook via een NL webshop kopen, maar wellicht ben je inclusief importkosten alsnog goedkoper uit bij Ali 🤷

3 jaar geleden

Reactie op XFC

Ik had het bij Ali gekocht voordat er importkosten waren. Je kan het ook vi ...
Ja ik ga even op zoek! Vandaag eerst even in de winkels hier kijken of ik iets soortgelijks kan vinden om hapklare stukjes samen te persen, en anders inderdaad even op internet zoeken 😊

3 jaar geleden

Jouw kindje wilt gewoon de rapley methode volgen haha. Wellicht goed om die ...
We volgen niet perse de rapley methode, maar in de praktijk komt het daar nu wel op neer ja 😅 ik laat haar ook zeker lekker knoeien, maar ze heeft te weinig geduld voor de hele kleine stukjes. Ik haal bijvoorbeeld normaal gesproken snijbonen altijd door de keukenmachine en hier at ze altijd heel slecht van. Op zich niet erg, maar sinds ik het in grove stukken snijd, blijft ze naar de pan wijzen voor meer 🙈 dus ik wil het juist op een manier kunnen aanbieden zodat zij het fijn kan eten!

3 jaar geleden

Reactie op LiCo

We volgen niet perse de rapley methode, maar in de praktijk komt het daar n ...
Dat geduld voor de hele kleine stukjes is heel normaal en dat wordt vanzelf beter. Je zal zien dat het over aantal weken alweer anders is. Mijn dochtertje wijst ook naar bijvoorbeeld de koelkast als ze meer yoghurt wilt etc, zo schattig en slim die communicatie😍 Je kan toch gewoon de sperziebonen zo aanbieden in grove stukken. Dit kan ze prima zelf eten.

3 jaar geleden

Wij hebben sinds kort 't oefenbestekje van de prenatal, met zo'n bochtje er in. Ze schept hiermee zelf haar eten, we sturen wat bij en af en toe geeft ze de vork aan ons als ze wilt dat we haar helpen. Tis soms even poetsen na 't eten maar sommige gerechten gaan echt al prima!