Onze dreumes eet op dit moment heel goed. De enige voorwaarde is alleen dat ze het zelf kan eten. Dus stukjes brood/fruit/groente/aardappel gaat perfect. Yoghurt is een tijdje een drama geweest met 3 of 4 lepels omdat ze elke lepel zelf in haar mond wil stoppen, waarbij alles eraf valt en ze vervolgens de lepel niet meer terug wil geven 🙄 dit probleem hebben we kunnen tackelen met hervulbare knijpzakjes 😅
Maar nu merk ik vooral in het avondeten dat de variatie weer een stuk beperkter is dan toen het nog prakjes waren. Het is nu vooral groente met (zoete) aardappel of pasta met veel groente. Doperwten of klein gesneden snijbonen eet ze slecht omdat ze niet geholpen wil worden en te weinig geduld heeft om het zelf op te pakken. Ik sla nu dus alle gerechten met rijst/couscous over omdat dit aan tafel een drama oplevert. Aangezien ze dit voorheen wel erg lekker vond ben ik op zoek naar andere manieren om dit aan te bieden zodat ze het wel zelf makkelijker kan eten. Heeft iemand hier tips voor? 😊