13 Reacties

3 jaar geleden

Onze 1e ging ook pas met een maand of 12. Geen enkel probleem gehad. Ze vond het super met andere kindjes. Onze jongste is vanaf 3 maanden gegaan. Geen verschil gemerkt gelukkig. Dus volg je gevoel.

3 jaar geleden

Reactie op Jvb87

Onze 1e ging ook pas met een maand of 12. Geen enkel probleem gehad. Ze von ...
Goed om Te horen! Ging het meteen goed? Of was het in het begin wel huilen bij vertrek oid?

3 jaar geleden

Mijn zoontje is van bijna 15 maanden en is deze week voor het eerst geweest en hij vond het helemaal geweldig. Hij is gelukkig niet echt eenkennig dus alles ging goed

3 jaar geleden

Reactie op noura-25

Goed om Te horen! Ging het meteen goed? Of was het in het begin wel huile ...
Ik kan uit ervaring vertellen dat dat huilen bij het weggaan meer met fases te maken heeft, dan het later starten op de opvang. Is meer de leeftijd. Werk toevallig zelf op een babygroep. Als ze later starten is het niet per se moeilijker, ligt gewoon heel erg aan het karakter van het kindje. Zijn baby's die al vanaf 3 maanden komen tot 1.5 bij ons en die huilen nog steeds iedere dag veel. Ik zou het gewoon lekker doen. Je ziet wel dat ze het rond die leeftijd van jouw kindje wel erg leuk vinden op de opvang. Lekker spelen met andere kindjes, keer wat andere gezichten. Ze beginnen echt te socializen

3 jaar geleden

Reactie op Summer2020

Ik kan uit ervaring vertellen dat dat huilen bij het weggaan meer met fases ...
Ja helemaal waar! Ik zie idd dat ze nu Zoo blij wordt van kindjes en in de speeltuin steeds op iedereen afrent. En ze is verder altijd vrolijk, huilt echt zelden, dus op zich denk ik dat het wel moet lukken, maar blijft toch spannend. Dank je wel voor je reactie! Is er trouwens een min aantal dagen dat je zou adviseren?

3 jaar geleden

Reactie op elinevanwijk

Mijn zoontje is van bijna 15 maanden en is deze week voor het eerst geweest ...
Oh toevallig! Fijn zeg. Voor hoeveel dagen in dr week gaat jouw zoontje?

3 jaar geleden

Reactie op noura-25

Goed om Te horen! Ging het meteen goed? Of was het in het begin wel huile ...
Dat is 1x geweest bij de oudste. De jongste helemaal niet. En nu de oudste naar school gaat is het helemaal wat. Ze loopt gewoon weg zonder een kus 🙈 dus haar heeft het erg veel goed gedaan. Ze gaat gelijk naar binnen zonder te huilen.

3 jaar geleden

Reactie op noura-25

Ja helemaal waar! Ik zie idd dat ze nu Zoo blij wordt van kindjes en in de ...
Bij ons moeten we 2 dagdelen afnemen. Of dat nu op 2 dagen of op 1 dag is maakt niet uit.

3 jaar geleden

Reactie op noura-25

Ja helemaal waar! Ik zie idd dat ze nu Zoo blij wordt van kindjes en in de ...
Komt vast goed! Mijn eigen zoontje is ook zo oud nu, die gaat de ene week 1 dag en andere week 2 dagen. Merk dat de week met 2 dagen meestal wel fijner is voor hem. Zien we op de opvang ook, hoe vaker kindjes komen, hoe beter ze wennen. Dus ik zou zeggen 2 dagen of 1.5 dag.

3 jaar geleden

Reactie op Summer2020

Komt vast goed! Mijn eigen zoontje is ook zo oud nu, die gaat de ene week 1 ...
Super bedankt! Wist niet dat er opvangen waren waar halve dagen mogelijk waren. Dat is hier denk ik niet T geval

3 jaar geleden

Onze dochter van 16maanden zit nu sinds 14 juli 1x per week van 8:30 tot 18:00 op het kinderdag verblijf. Bij het brengen huilt ze meestal wel even.. maar dan hoor ik van de leidsters dat dat gauw weer over is zodra ze de andere kindjes op de groep ziet. Ze vind het super leuk om met andere kindjes te spelen, dus ze vermaakt zich goed. Vanaf september gaat ze nog een 2e dag in de week erbij.

3 jaar geleden

Reactie op noura-25

Super bedankt! Wist niet dat er opvangen waren waar halve dagen mogelijk ...
Gewoon eens vragen of halve dagen mogelijk zijn. Wordt vaak geen 'reclame' voor gemaakt omdat het ook onhandig qua planning. Bij ons kdv kunnen we halve dagen afnemen, maar alleen op woensdag en vrijdag, dat zijn de minder drukke dagen. Ons zoontje gaat vandaag 4 maanden oud naar het kdv. Ging altijd goed en de laatste twee weken huilt hij ineens bij het afscheid. Als we de wagen bij de deur zetten begint ie al. Is wel altijd snel voorbij en hij heeft het super naar zijn zin verder. Dat huilen met wegbrengen zijn ook fases. En ligt ook deels aan je kind natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op noura-25

Oh toevallig! Fijn zeg. Voor hoeveel dagen in dr week gaat jouw zoontje?
Nu een halve dag. Maar we denken erover om het 3 halve dagen te maken. We wilde eerst kijken hoe hij het vond