8 Reacties

2 jaar geleden

Geen tips helaas, wij hebben preciés hetzelfde 😅. Enigszins blij te lezen dat er meer mee struggelen 🙈.

2 jaar geleden

Ik probeer vaak op gewone toon een deal te sluiten. Bijv zelf lopen of in de wandelwagen met speen. Ze heeft dan meestal vrede met haar keuze 😁

2 jaar geleden

Loslaten dat jullie heen moeten lopen waarheen je in gedachten hebt. Wij doen veel wandelingen waarbij onze dochter de weg bepaalt. Wij lopen dan achter haar aan. Hier in de wijk, maar ook afgelopen week in de dierentuin (BE). Als we echt ergens heen moeten mag ze kiezen; wandelwagen, draagzak of lopen. Als ik dan geduldig vertel waar we heen gaan, gaat dat bijna altijd goed. Vooral bij ‘naar de winkel/naar de markt/naar kdv’ ze kent deze plekken en weet dan waar we heen gaan. Een dreumes mag zo weinig zelf bepalen, terwijl hij/zij wel graag wat wil kiezen.

2 jaar geleden

Hier ook. Momenteel is voornamelijk luier verschonen en aankleden elke dag een oorzaak voor een driftbui 😅 elke dag ben ik allemaal trucjes aan het verzinnen, iets leuks in haar handen geven, of haar laten helpen, maar het blijft echt pittig.

2 jaar geleden

Fijn hè die peuterpuberteit, haha. Ik herken het heel erg, alleen ze loopt al vanaf 10 maanden los. Dus het is al heel lang eigen willetje met lopen. Probeer positief gedrag te benoemen en ook je kindje dingen te laten bepalen. Geef twee keuzes en blijf bij je keus. Soms is consequent zijn en daarbij blijven ook iets wat werkt. Zo gaan ze ook leren dat ze met teleurstellingen om moeten gaan etc. Je vind je weg er wel in naarmate dit langer bezig is.

2 jaar geleden

Hier ook, echt een aanhouder is hij. Je kan hem negeren en hij kan rustig een uur blijven huilen. Mensen denken echt dat ik hem mishandel ofzo. Hij huilt en gilt zo hard dat hij me niet eens kan horen. Tegen hem praten heeft ook weinig zin. Maar zodra ik een filmpje op mijn telefoon laat zien is hij gelijk stil, echt zoooooo erg vind ik het om te doen maar soms wil je gewoon rust😭

2 jaar geleden

Toevallig heeft mijn zoontje net zijn eerste mental breakdown in de supermarkt gehad.. Hij wilde een koek en die kreeg hij niet van mij. Meneer begon te krijsen en klom uit het winkelwagentje.. ik kreeg hem er ook niet meer terug in en uiteinde belande hij in de winkelkar met mijn telefoon in zijn handen geduwd. Op dat moment ben ik heel blij dat hij stil is maar baal ik ook weer dat ik die telefoon er weer bij moet pakken om hem rustig te krijgen 😓 verschrikkelijk.. mensen kijken je echt aan alsof jeje kind niet in bedwang kunt houden wat op dat moment ook zo is😅 tips heb ik helaas niet.. negeren heeft bij mij echt geen zin en een harde aanpak al helemaal niet!

2 jaar geleden

Hier is het sinds kort ook echt drama!! Alles is nee en zodra ik hem een keuze geef dan is het ook niet goed. Niets lijkt goed te zijn. 🙈😅 Boos worden maakt het alleen erger en toegeven helpt op een gegeven moment ook niet echt. Wat bij ons soms werkt, is hem helemaal uit die ruimte te halen en ergens anders naar toe te nemen, af te leiden met wat anders. Overigens ook niet altijd:(. Wat ik wel merk is dat ik het lastig vind om consequent te blijven. Het is inderdaad wel iets nieuws waar we een onze weg in moeten vinden. Hij heeft in ieder geval ons temperament🙈. Wat ik wel merk is dat hij vaak boos wordt, omdat hij mega stappen aan het maken is met praten en dus vaak niet begrepen voelt. Best zielig eigenlijk.