29 Reacties
6 jaar geleden
Op stukjes komkommer sabbelen of eten! De komkommer is al sappig van zichzelf en activeert de speeksel aanmaak 😊
6 jaar geleden
Ik sabbel veel op zuurtjes. Drinken helpt hier ook niet namelijk en van die smaak wordt je alleen nog maar meer misselijk.
6 jaar geleden
Hihi dat was het eerste wat in me opkwam vanwege dat ik in de schoonmaak zat van der valk hotel en daar ook droge mond had vaak en toen de tip kreeg kauwgom eten blijven je smaakpupillen wel werken hahah
6 jaar geleden
Kauwgom (bij voorkeur suikervrije) kouwen is een optie om je speekselklieren te blijven stimuleren.
Zuurtjes eten continue is een heel slecht idee veel suikers in een droge mond verhogen de kans op gastjes omdat je speeksel helpt bij het herstellen van het glazuur (even simpel gezegd). Daarbij is het heel slecht om heel veel zuur momenten te hebben op een dag.
6 jaar geleden
Let wel op met kauwgom kauwen. Als je zwanger bent worden je tanden zwakker. Veel kauwen op kauwgom kan zorgen voor een slechter gebit. Die tip kreeg ik van de tandarts
6 jaar geleden
Tanden worden niet zwakker tijdens de zwangerschap. Je hebt wel verhoogde kans op gaatjes naar dat ligt volledig bij jezelf! Je hebt meerdere eet momenten op een dag waardoor je meer kans hebt op gaatjes ;). Wel is de kans op tandvlees ontsteking groter door bepaalde hormonen in het lichaam maar ook dit is onder controle te houden door goed te poetsen en schoon te maken tussen de tanden en kiezen :)
6 jaar geleden
Reactie op irenea
Ik lees ook graag even mee. Sinds ik zwanger ben heb ik hier ‘s nachts heel ...
Ik had het gegoogled en het blijkt wel degelijk een zwangerschapskwaal maakt het niet minder vervelend 😵
”Oorzaken droge mond bij zwangerschap
De meest geziene oorzaken van een droge mond tijdens de zwangerschap zijn medicatiegebruik en hormonale verandering. Het slikken van medicijnen ontregelt de werking van de speekselklieren, waardoor de mond minder vocht aanmaakt. Bovendien is het lichaam tijdens de zwangerschap genoodzaakt meer bloed aan te maken waardoor ze extra waterreserves opslaat. Het gevolg hiervan is dat je last krijgt van monddroogheid, droge lippen of een droge tong.”
6 jaar geleden
Heb je je suiker waarde al na laten kijken? Ik heb zelf diabetes type 1, pas 3 jaar, maar ik weet nog goed dat ik erg dorst had, vieze smaak in mijn mond (ik at veel smintjes om het te maskeren) en erg veel water dronk. Ik zou het voor de zekerheid laten testen om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten.
6 jaar geleden
Ik zou zeggen drink de hele dag water en wat mij soms helpt is om een beetje siroop in je water te doen
6 jaar geleden
Reactie op SChivers
Heb je je suiker waarde al na laten kijken? Ik heb zelf diabetes type 1, pa ...
Ik dacht in het begin wel echt meteen aan diabetes vooral toen ik enkele nachten 12x op 1u moest plassen etc maar de suikertest wordt pas later in de zwangerschap uitgevoerd niet? Ik heb deze week afspraak met de VK en ging het terspraken brengen maar had het in de tussentijd gegoogled en toen las ik dat het rond de 16 weken of later aangeboden zou worden