39 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou haar middagdutje gaan verlaten naar 13.00 uur. Het zal even wat tijd kosten omdat ze dan natuurlijk echt moe is maar ik denk dat je daarmee een soort 'jetlag' creëert waardoor ze het ook langer in de ochtend trekt.

3 jaar geleden

Ik heb van een slaapcoach geleerd: meest ideaal is niet eerder voor 1e dut dan 9:00, liefst 9:30 En s middags niet eerder dan 12:30, liefst 13:00 En geen namiddag slaapje meer, hooguit powernapje. Dus toch dr slaapjes overdag wat gaan rekken, schijnt te helpen tegen vroege vogels.. werkte hier wel!

3 jaar geleden

Alles is een fase! Waarschijnlijk is er nu weer een fase waarin je kindje wat anders nodig heeft en je op zoek moet naar wat dit is. Zou denk ik proberen om het eerste slaapje wat te verlaten(na 9.00 uur) en de tweede dus ook. Bij mij is echt blijven hangen dat een baby 'slaapschuld' moet hebben. Er moet voldoende vermoeidheid zijn om een slaapje door te kunnen trekken. Je kindje kan moe zijn, maar moe genoeg is een ander verhaal. Bij ons werkt het ritme 2 3 4 goed. Twee uur na het wakker worden gaat hij slapen, daarna na drie uur weer en daarna na 4 uur. Zeker zijn er dagen dat hij gewoon niet slaapt of minder slaapt. Ze maken zoveel door. Op die dagen volg ik hem maar gewoon. Kan me goed voorstellen dat je moe bent! Je doet het hartstikke goed, zoals ik hieruit op lees wil je het beste voor je kindje en meer dan dit kan je niet doen

3 jaar geleden

Wij hadden ook last van slechtere slaapjes. De 8 maanden slaapregressie kan ook wat later voorkomen namelijk. Daarna kunnen ze mogelijk weer iets zoals tijgeren kruipen zitten optrekken of staan ... bij ons werkt het wel om haar later in bed te leggen. Dus wij doen sochtends na wakker worden na 2.5 uur terug naar bed (heel vroeg wakker dan toch pas 09:30 naar bed voor 1e dutje) dan 3 uur er tussen en dan geen 3e slaapje maar na 3.5/4 uur naar bed. Ook wel 2-3-4 schema genoemd (tijd die tussen elk dutje zit bij 9 maanden oud)... maar elke baby is anders natuurlijk!

3 jaar geleden

Ow jee.. oke.. zie dat nog niet zo voor me.. ze is namelijk na 1,5 uur al moe en geeft dat ook duidelijk aan. De momenten waarop ze nu gaat slapen is e ht max wel.. ze is dan ook echt chagerijnig en ik vind t zo zielig als ze echt niet happy meer is door de moeheid. Ze valt dan ook binnen 5 min meteen in slaap. Die in de ochtend vind ik ook lastig. Ze is dus al om 4.30u wakker. Hoe doen jullie dat dan? Want als ik tot 9.30u moet wachten met haar op bed leggen dan is ze dus 5 uur wakker. Dat is echt onmogelijk. Dan is ze allang er bij neergevallen

3 jaar geleden

Reactie op Beertje1993

Alles is een fase! Waarschijnlijk is er nu weer een fase waarin je kindje w ...
Hoe doe jij dat dan? Want ze is al om 4.30u wakker. Dus dan zou ze bij het ritme 2 - 3 - 4 dus om 6.30 u weer naar bed moeten eigenlijk.. dat zie ik nog niet zo voor me hoe ik dat moet doen. En als ik haar pas om 9.00u op bed leg dan is ze dus al 4,5 uur wakker. Dan is ze er allang bij neergevallen denk ik. Als ik haar om 8.00u op bed leg dan is ze echt al even aan het mopperen van moeheid en slaapt ze ook al binnen 5 min. weer (om 7.00u wrijft ze haar ogen er al bijna uit).

3 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Wij hadden ook last van slechtere slaapjes. De 8 maanden slaapregressie kan ...
Doe je haar dan ook pas om 9.30 naar bed als ze al om 4.30h wakker is? Die van ons wrijft om 7.00 al bijna haar ogen eruit van moeheid en gaat dan mopperen. Als ik haar om 8.00u pp bed leg is ze ook echt toe aan slapen en slaapt dan binnen 5 min. al. Ze is dan ook echt niet happy meer. Ik denk dat nog 1,5 uur rekken ze alleen maar aan het huilen is..

3 jaar geleden

Tussen 4.30 en 6.30 ligt ze dan de hele tijd wakker als ze niet gaat slapen? Werkt een klein flesje misschien? Soms is mijn dochter na een uurtje wakker te zijn als druk in haar ogen aan het wrijven, maar in bed leggen is dan in ons geval geen optie. Sowieso wil ze dan ineens niet, of ze slaapt heel erg kort. Misschien 1 fles minder geven? Ik weet het allemaal niet ik roep maar even van me af!

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Doe je haar dan ook pas om 9.30 naar bed als ze al om 4.30h wakker is? Die ...
Zelfde schema 2 3 4. Als zoë eerder wakker is dan laat ik haar gewoon liggen. Ze ligt toch te kletsen tegen haar knuffel en valt dan soms wel weer in slaap.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Doe je haar dan ook pas om 9.30 naar bed als ze al om 4.30h wakker is? Die ...
Ja 04:30 is het gelukkig bij ons nog niet geweest. Nirmaal slaapt ze tot half 7 of soms tot half 8. Maar sinds kort dus tot half 6. Ik laat haar dan nog uur in bed liggen tot half 7 dat ze toch nog wat rust pakt...en dan de dag beginnen of nog even bij ons in bed (maar dit vind ze niet echt leuk) ik snap wel dat als ze half 5 op is dat ze half 10 niet red nee.... :(

3 jaar geleden

Hoi, ik weet niet zeker of het zal helpen, maar misschien een idee om haar flesje iets op te hogen? Mijn dochtertje van bijna 9 maanden drinkt flesjes van 210. Ze wordt in de nacht niet wakker voor een extra voeding en slaapt door tot de ochtend. Misschien helpt het ook om haar overdag ietsjes langer wakker te houden zodat ze in de nacht goed kan doorslapen? Ik weet dat als ze wat ouder worden overdag wel wat minder slapen, dat verschilt ook per kind natuurlijk! Hopelijk heb je hier wat aan en anders hoop ik dat je de gouden tip vindt. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op MamaBB

Tussen 4.30 en 6.30 ligt ze dan de hele tijd wakker als ze niet gaat slapen ...
Ja vaak ligt ze dan de hele tijd wakker indd. Rond 5.45u stipt gaat ze altimd poepen. Dan verschoon ik haar en leg ik haar terug tot 6.30u. Ze slaapt in de co sleeper naast mij. Ze is al die tijd wakker en tevrede. Voorheen begon ze om 4.00 a 4.30 te huilen voor een fles. Die kreeg ze dan en daarna sliep ze verder tot 7.30. Sinds wij meer vast voedsel zijn gaan geven wordt ze nogsteeds wakker om 4.30 maar huilt niet dus zijn wij gestopt met de fles geven. Ze kletst ook niet. Ligt gewoon te liggen en te kijken om zich heen. Als ze gepoept heeft om 5.45 wil ze nog wel eens wat mopperen. Om 6.30 begint ze te kletsen en doe ik de lamp aan en staan we op. Soms valt ze nog wel in slaap tussen 4.30 en 6.30 maar dan wordt ze alsnog om 5.45 wakker om te poepen. Maar meestal is ze al die tijd wakker. Spuugt dan steeds de tut uit en blijft gewoon rustig met tut in liggen.

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Zelfde schema 2 3 4. Als zoë eerder wakker is dan laat ik haar gewoon ligge ...
Maar dan is ze veel langer wakker toch dan 2 uur in de ochtend? Ik laat haar ook liggen tot 6.30u (ze slaapt naast mij in de co sleeper) maar ze is dan wel al om 4.30u wakker. Om 5.45 gaat ze altijd poepen. Dan verschoon ik haar en leg haar terug en om 6.30u doe ik dan de lamp aan. Ze is dan moe en wrijft om 7.00 al bijna haar ogen er weer uit en is dan heel mopperig. Hoe houdt die van jullie dat dan vol tot 9.30? Is ie dan niet heel erg huilerig kf ontevrede? Ik vind t zo gek ook. Voorheen legde ik haar bij de eerste vermoeidheidssignalen al op bed (na 1,5 uur dus) en dan sliep ze gewoon heel goed. Was dan ook niet hyperactief van de moeheid, chagerijnig, mopperig of aan het huilen. Heel vrolijk juist.

3 jaar geleden

Reactie op Sandya Baidjnath

Hoi, ik weet niet zeker of het zal helpen, maar misschien een idee om haar ...
Ze drinkt niet meer helaas. De flesjes die ik nu geef gaan al met moeite zelde leeg. Ik geef altijd de fles voor het slapengaan en het laatste beetje in bed, omdat ze anders bij iedere fles minimaal 90cc laat staan, soms zelfs 120 of meer.

3 jaar geleden

Ze krijgt ook altijd voor het slapengaan een fles en wat er overblijft in bed. Dit anders doen is ook geen optie hier omdat ze anders bij iedere fles 90 tot soms zelfs 150cc laat staan. In bed daarintegen drinkt zr dan nog flink en sommige flesjes zelfs helemaal leeg. Ik weet t gewoon echt even niet meer. Zo moe van die stomme 30min dutjes en vervolgens een baby die hyperactief is en mopperig van de moeheid. Terwijl ze voorheen altijd zo vrolijk was en meeeeega veel sliep. Tot een paar weken geleden, sinds wij veel meer vast voedsel zijn gaan imtroduceren.

3 jaar geleden

Onze dochter is ook 9 maanden en heeft t volgende ritme: 7.00 uit bed, fles 210 9.00 fruit 9.30/10.00 slapen tot ongeveer 11.30 1.5/2 broodjes eten met thee Tegen 14.00 fles 210 14.00/14.30 slapen 16.30 wakker ongeveer Diksap met een tussendoortje 17.30/18.00 groenten 19.00 fles 210 en dan naar bed. Ze heeft haar slaap tijden sinds kort behoorlijk opgeschoven. Slaapt eind vd middag dus niet meer en hebben de 2 middelste flessen samengevoegd tot 1 fles van 210. Ook is ze vaak wakker rond 4.30 en ligt dan te kletsen, zolang ze niet huilt ga ik er niet heen. Soms valt ze nog diep in slaap en moet ik haar om 7u echt wakker maken... dat vroeg wakker worden heeft ze al eerder gehad en ging vanzelf weer over.Ze is heel ondernemend, staan, lopen, kruipen, klimmen, dansen,na praten. Dat kost allemaal veel energie, alles is een fase zeggen ze toch?!

3 jaar geleden

Reactie op Daisy33

Onze dochter is ook 9 maanden en heeft t volgende ritme: 7.00 uit bed, fles ...
Als ze om 4.30 al wakker is en ze slaapt niet meer tot 7.00, leg je haar dan toch pas om 9.30 op bed? Red ze dat?

3 jaar geleden

Zou dit evt een idee zijn om te proberen dan?: 4.30 wakker 6.30 opstaan 7.00 brood en thee 9.00 fles + slapen 11.00 fruit en thee 12.30 brood 13.00 fles + slapen 17.00 avondeten en water 18.30 fles + slapen 24.00 fles Of beter een ander ritme? Of iets er aan veranderen? Hopelijk werkt het.... ben benieuwd of ze dat trekt

3 jaar geleden

Wat doet ze als ze wakker is? Krijgt ze dan voldoende beweging dmv spelen enzo? En komt ze ook buiten voor wat frisse lucht? Sinds we mijn dochter meer laten bewegen en ook even mee naar buiten nemen, gaat het geleidelijk aan beter.. Het eerste ochtend dutje begint hier niet voor 8.30u, daardoor is ze vanzelf langer gaan slapen bij dat dutje (eerst max 30 minuten, nu houdt ze het vaak langer dan 1 uur vol) Qua wakker tijd ben ik geleidelijk aan gaan verlengen van eerst 2,5 uur naar nu 3,5 uur ongeveer.

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Wat doet ze als ze wakker is? Krijgt ze dan voldoende beweging dmv spelen e ...
Ze krijgt wel veel beweging. Speelt heel veel en is heel actief. Kan nog niet tijgeren of iets maar speelt wel heel actief. Kan ook heel goed zelf spelen. Naar buiten doen we niet veel inderdaad. Misschien dat toch eens wat meer doen indd. Hoevaak doe jij dat? En welke momenten?