39 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ze krijgt wel veel beweging. Speelt heel veel en is heel actief. Kan nog ni ...
Het streven is 1 keer per dag naar buiten, meestal in de middag of later op de ochtend. Vaak gewoon met de wandelwagen of draagzak een uurtje ofzo.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Als ze om 4.30 al wakker is en ze slaapt niet meer tot 7.00, leg je haar da ...
Ze valt altijd nog wel even in slaap tot 7uur. Ik probeer het eerder, maar dan gaat ze spelen in haar bedje.

3 jaar geleden

Hoelang duurde het bij jullie voordat je echt verschil merkte? En doen ze iedere dag de slaapjes helemaal goed of ook wel eens niet? Ik leg die van ons nu on de ochtend om 9 uur op bed en in de middag om 13.00u. Sochtends slaapt ze nogsteeds maar een half uurtje en in de middag doet ze de ene keer nu wel 2,5 uur slapen maar de andere keer ook nogsteeds maar een half uurtje, wat resulteerd in nog verschikkelijkere nachten. Haar wakker houden tot 9 en tot 13.00 is voor haar ook lang en ik merk dat ze dat ook niet zo leuk vind en als ze dan ook nog eens maar 2x eem half uur slaapt is ze gewoon oververmoeid. Went ze hier aan? Gaat ze vanzelf iedere dag een lange middagdut van 2,5 uur doen? Of had ze dat al moeten doen als dit ritme zou werken voor haar? We proberen het nu 5 dagen en ze heeft 3 dagen goed geslapen (half uur sochtend en 2,5 uur smiddags) en 2 dagen helemaal niet goed en maar 2x eem half uur inclusief een verschrikkelijke nacht. Ik hoor het graag want ik ben echt gesloopt zo ondertussen.

3 jaar geleden

Mijn dochter gaat half 10 naar bed. En dan om 13 uur Ze slaapt om half 10 ook maar zo 30 a 40 minuten daar maak ik me niet druk om. Want dat slaapje moet je er toch ook een keertje af halen. En vanaf 9 maanden is het prima als het ochtend slaapje maar 30 a 45 minuten duurt liever nog voor 9.30 uur op bed leggen.

3 jaar geleden

Misschien honger? Mijn zoontje werd de laatste tijd ook veel wakker snachts, voor bv. Sinds twee dagen geven we hem overdag meer eten, vooral meer pap savonds voor het slapen. Sindsdien slaapt hij snachts heel goed!

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Mijn dochter gaat half 10 naar bed. En dan om 13 uur Ze slaapt om half 10 ...
Slaapt ze wel altijd lang in de middag ook? Wij proberen dit nu 5 dagen en het wisseld nog heel erg. Vind t heel lastig als ze in de middag ook maar 30min slaapt wat ik dan moet doen. Ze is dan savonds namelijk helemaal oververmoeid en slaapt dan heeeeeeel slecht in de nacht. Lees, heel vaak heel hard huilend wakker worden.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ze drinkt niet meer helaas. De flesjes die ik nu geef gaan al met moeite ze ...
Dit hebben wij ook gehad met ons zoontje. Wij kregen te horen dat we veel te veel flesvoeding gaven waardoor hij zijn flessen niet meer leeg dronk. Vanaf 6 Maanden mogen ze niet meer dan 500/600cc op een dag hebben. Wij zijn daarna over gestapt naar een andere schemaatje: 6:00u fles 210 8:00-10:00 slapen 10:00u fruit 12;00u boterham + 120 13:00-15:00 slapen 15:30u tussendoortje met water of sap 17:00u groente 17:15-18:15 slapen 19:15u fles 210 19:30u slapen

3 jaar geleden

Reactie op DaniekvDijk

Dit hebben wij ook gehad met ons zoontje. Wij kregen te horen dat we veel t ...
Ja dat kreeg ik ook te horen indd.. ze krijgt nu 4 flesjes. 3 van 150 en 1 van 180 maar op een enkeling na drinkt ze ze nogsteeds niet op. Ik denk dat ze krap aan de 500 flesvoeding komt per dag van wat ze daadwerkelijk drinkt. Maar ze eet goed vast voedsel vind ik (voor haar doen zeker) en ze drinkt daarintegen wel enorm graag water of thee uit haar rietjesbeker. Aan vocht komt ze dus echt helemaal niks tekort. Ik geen max 100 water of thee per maaltijd vaste voeding. Eerst liet ik haar gewoon drinken wat ze wou maar dan drinkt ze als ik haar laat makkelijk een halve rietjesbeker leeg, dan niet meer. Dan wou ze daarna uiteraard de volgende fles niet meer of amper.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ja dat kreeg ik ook te horen indd.. ze krijgt nu 4 flesjes. 3 van 150 en 1 ...
En als je eens probeert wat minder water of thee te geven? Miss vult dat ook? En dan juist meer in een fles doen zodat je minder vaak kleinere flesjes geeft. Dan krijgen ze ook wel genoeg vocht binnen. Ik moest hier ook even doorheen maar als ze honger hebben drinken ze echt wel. Lastig hè om het juiste ritme te vinden. Je weet nooit of je het helemaal goed doet🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Zo ik moet zeggen dat ik je verhaal echt herken. Allereerst wil ik zeggen dat jij niks verkeerd doet, want volgens mij zijn dit echt fases en kun je soms hoog en laag springen maar lukt het gewoon even niet met slapen. Voor beiden vervelend en ik weet inmiddels hoe frustrerend het kan zijn maar gefrustreerd zijn kost ook veel energie. Dus als tip zou ik zeggen probeer je erbij neer te leggen, al is dat echt moeilijk! Wij hadden vanaf kerstavond bijna een maand elke dag 5.15 uur op de wekker en overdag twee dutjes van 30 minuten en met moeite nog een derde slaapje van ook zo lang denk ik. Eigenlijk was elk dutje drama en kon hij zonder mij niet in slaap komen dus mama stond elke dag een aantal keer half in z'n wieg gehangen. Opgegeven moment was ik zo moe omdat hij niet wilde slapen dat m'n moeder zei: Laat m gewoon spelen als hij niks wil, hij valt vanzelf wel een keer in slaap, al is het boven op z'n speelgoed. Dat gaf me wel rust, al heb ik het niet hoeven proberen. Hoe het precies is gebeurd weet ik niet (daarom denk ik dat het een fase is), maar sinds een paar weken gaat het nu beter. Het derde slaapje heb ik eruit gegooid omdat hij dat toch niet meer wilde en hij slaapt nu in de avond en nacht veeel beter! Daarnaast ben ik overdag fruit gaan geven voor zijn eerste dutje (buikje vol), weet niet of dit verschil maakt maar nu slaapt hij ook dit dutje beter in (soms 30 minuten, soms 1,5 uur) maar zonder huilen en als het een kort dutje is dan in de middag langer. Tussen dutje een en twee hou ik 3 uur wakkertijd aan nu. Wat ik wel merk is dat als we iets doen met veel prikkels, zoals een stukje op de fiets tussen zijn slaapjes in, dat hij daarna eigenlijk juist kort slaapt in plaats van lang (vond ik eerst gek). Denk dat Siem de prikkels op een andere manier verwerkt dan tijdens zijn slaap. Heel verhaal, geen idee of je er wat aan hebt maar wil je iig meegeven dat je het niet 'fout' of 'verkeerd' doet!

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ja dat kreeg ik ook te horen indd.. ze krijgt nu 4 flesjes. 3 van 150 en 1 ...
Toevallig vandaag van CB gehoord dat ze nu, 9 maandag, nog maar 400 a 500 ml melk nodig hebben. Dan lijkt me het prima als jouw meisje bijna 500 ml drinkt!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanSiem

Toevallig vandaag van CB gehoord dat ze nu, 9 maandag, nog maar 400 a 500 m ...
Super lief bericht! Het kan soms zo lastig zijn. Ons meisje valt wel altijd zelf in slaap. Alleen als ze haar tutje verliest wil ze die terug bij het in slaap vallen. Daarna spuugt ze m vaak uit of doet ze m zelf terug. Snachts slaapt ze nog naast ons in de co sleeper voor ieder zijn nachtrust. Ze sliep altijd enorm veel en tot voorheen ging dat ook helemaal prima en hadden we een prima ritme maar het lijkt wel sinds ze bijna 9 maanden is het ineens allemaal in de soep liep. Zo lastig. De nachten zijn ook niet ideaal dus die tijd tijdens haar middagslaap had ik dan gewoon echt even nodig om weer op te laden. Als ze dan alleen maar 30 min slaapt, zit ik net en kan ik weer opstaan. Ik merk dat ik dan zo snel gesloopt ben en lichtgeraakt. Ik wil het zo graag goed doen voor ons meisje en zie dan dat het voor haar ook niet fijn is en dan denk ik, wat doe ik verkeerd, wat gaat er mis. Tot nu toe iedere keer het weer teruggevonden maar nu wist ik het echt even niet meer. Maar jou berichtje geeft ook wel hoop hihi. En wat de melk betreft, ik ben al lang geleden gestopt met mij daar druk over te maken. Als ik 1 ding geleerd heb is dat je een baby nergens toe kan dwingen en qua eten heb ik dat ook echt opgegeven. Ze heeft echter vorige maand met uitdroging in het zh gelegen vanwege het rotavirus en sindsdien ben ik mij er weer meer druk over gaan maken. Maar inmiddels denk ik weer, je eet goed, drinkt goed, dus die flessen.. ja.. dat moet ik maar accepteren dan. Ik ben wel hartstikke trots op haar overigens!

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Super lief bericht! Het kan soms zo lastig zijn. Ons meisje valt wel altijd ...
Jaa is zeker heel pittig als je je in 2x 30 minuten moet opladen terwijl je daar langer de tijd voor had en voor nodig hebt! Ik was de hele tijd chagrijnig, probeerde en probeerde maar en soms duurde het langer om hem in slaap te krijgen dan dat hij sliep 😩 dus ik begrijp je echt helemaal! Wat ik trouwens nu ook ben gaan gebruiken is witte ruis. Wellicht al overwogen of geprobeerd? Of het daardoor komt of door wisseling eten/slaapje of door van 3 naar 2 slaapjes of dat toch een fase is, geeen idee maar iets werkt er hier 🙈 Op internet staan aantal artikelen over dat witte ruis kan helpen bij overgang van een naar andere slaapcyclus. Was hier niet meteen bam raak maar geleidelijk door een van bovenstaande dingen (of misschien wel allemaal samen 😂) is het nu weer veel beter te doen!

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Super lief bericht! Het kan soms zo lastig zijn. Ons meisje valt wel altijd ...
Jemig wat zal je geschrokken zijn! Fijn dat het beter gaat nu! Snap dat je trots bent 😍

3 jaar geleden

Hey, je geeft best veel flessen... misschien meer vaste voeding. Je hoort wel eens dat babys slechter slapen/vroeg wakker zijn als ze behoefte hebben aan meer vaste voeding. Hier is; 6.00-6.30 wakker Fles van 210 + schep granen of 150 voeding en dan papje van maken. 9 uur fruit 9.15-9.30 slapen. Ongeveer uurtje slapen. 11.30 boterham + thee 13.00 fles 210(nu aan het afbouwen, vandaag eraf gehouden) 13.30-14.00 slapen (wisseld hoelang) 15.30-16.00 tussendoortje 17.00 warm eten 18.30 fles 210+ granen 1 schepje 18.45 uur slapen *water tussendoor regelmatig aanbieden Sterkte en succes. Misschien heb je wat aan mijn antwoord.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanSiem

Jaa is zeker heel pittig als je je in 2x 30 minuten moet opladen terwijl je ...
Wij gebruiken al witte ruis sinds een paar weken naar haar geboorte omdat ze steeds van iedere boe of ba wakker werd. Ze slaapt nu inmiddels na 9 maanden niet meer zonder en nu slaap ik zelfs zelf slecht zonder ruis. Zo gewend zijn we er aan geraakt haha. Hij staat hier altijd aan, zowel overdag als de hele nacht tijdens het slapen. Bij ons krijgt ze altijd voor het slapen gaan een fles en dat is ook echt een slaapassociatie geworden. Zonder gaat ze niet slapen, en de fles op een ander moment geven of niet in haar kamertje, wil ze de fles niet of wordt ze boos, of gaat ze meteen in haar ogen wrijven. Maar dat geeft voor ons niet, daar hebben we ons al bij neergelegd dat dat zo is en is ook prima. Ja voorheen sliep ze uren achter elkaar. Een maand geleden deed ze nog in de ochtend 45 min tot 1,5 uur slapen, in de middag makkelijk 3 tot 4 uur en dan de ene keer wel, andere keer niet einde middag nog 30 min. Savonds ging ze dan om 18.30 slapen en kwam nog 2x voor een voeding (rond 24.00 en 4.00) en sliep dan door tot 7.45u. Heeeeeeeeel fijn dus! Ze kreeg toen 6 flesjes in totaal en als t uitkwam 1x vaste voeding op de dag. Sinds ze ziek is geweest en in het zh heeft gelegen heeft ze alles in 1x helemaal omgegooit. Ze krijgt sindsdien veel meer vaste voeding en minder flessen. Wil sindsdien ook alleen nog maar om 24.00u een voeding en niet meer om 4.00. Wordt wel standaard wakker om 4.30 in de plaats daarvan en de lange slaapjes gingen ineens naar slaapjes van 30 min. Snapte er niks van. Alsof er ineens een knop was omgegaan ofzo. Fijn dst het bij jullie ook ineens zoveel beter ging! Dat hoop ik bij ons ook!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanSiem

Jemig wat zal je geschrokken zijn! Fijn dat het beter gaat nu! Snap dat je ...
Ja dat was echt wel even schrikken ja.. heel erg zielig ook om haar zo ziek te zien. Ze heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht toen gelukkig weer naar huis 😊

3 jaar geleden

Reactie op Bonny Willemsen

Hey, je geeft best veel flessen... misschien meer vaste voeding. Je hoort w ...
Ah ja wij zijn al meer vaste voeding gaan geven en minder flessen. Ze krijgt nu dit: 7.00u boterham met water of thee 9.00u fles 150 11.00 fruit met water of thee 13.00 fles 150 15.30 tussendoortje met water of thee 17.00 avondeten 18.30 fles 150 24.00 fles 180

3 jaar geleden

Hou de volgende wakker tijden aan- 2 uur na wakker worden, 3 uur na wakker worden en 4-5 uur na wakker worden naar bed voor gaan slapen. En idd powernap aan einde middag is. Iet meer nodig. En niet meer slapen na 17 uur