16 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook eczeem ga morgen even na de dokter

3 jaar geleden

wij hebben meerdere zalfjes gekregen via de huisarts. had eerst ook van alles geprobeerd. toen 2 dagen zalf van de huisarts en alles was weg!

3 jaar geleden

Allemaal mijn zoontjes hebben eczeem gehad en ik ben bij een homeopaat geweest. Heb eerst allerlei middeltjes gekregen van de huisarts maar dit werkte niet of maar heel even. Over de homeopathie ben ik heel tevreden! en kwa verzorgende producten gebruik ik Louis widmer. Is ook super fijn!

3 jaar geleden

Als het zo erg is zou ik zeker langs de huisarts. Onze oudste heeft sinds ze twee is (ongeveer) soms eczeem op de wangetjes. We hebben een hormoonzalfje van de ha, die we gebruiken als het opkomt/nodig is, werkt super goed. Daarnaast smeren we dagelijks met sheabutter zalf van de Kleine Badkamer. September voor het laatst de zalf van de ha nodig gehad maar het komt en gaat...

3 jaar geleden

Wij gebruiken vaseline cetomacrogol zalf (ook op recept gekregen, maar kan je ook kopen bij de apotheek), maar de eczeem is niet heel erg hier. En misschien heb je het ook al geprobeerd..

3 jaar geleden

Bepanthem eczeemcreme

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook eczeem en hiervoor hadden wij van de huisarts vette zalf gekregen. Deze ging alleen op de huid zitten en werkte niet echt in de huid. Via een collega hadden wij onderstaande uiercreme geprobeerd. Na ruim 1week was hij van al zijn eczeem af!! Wij zweren erbij. Wel 3x per dag smeren. Wij hebben ook bad en douche hiervan gekocht voor in badje! https://www.huizingproducts.nl/product-category/uiercreme/

3 jaar geleden

Mijn oudste had flink eczeem toen hij klein was. Ondertussen is hij 3 en heeft hij er gelukkig iets minder last van, al is het zeker niet over. Wij hebben van de huisarts verschillende vette onderhoudszalven gehad. Gewoon cetomacrogol deed voor hem niet genoeg. Vaseline cetomacrogol en vaseline paraffine werken wel fijn. De eerste gebruiken we vooral als het warm is, de paraffine de andere momenten. Als het heftig opspeelt en de gewone zalven werken niet voldoende, dan gebruiken we een hormoonzalf voorgeschreven door de dermatoloog (triamcinolon, klasse 2 volgens mij). Let je verder al op wat wasmiddel en verzorgingsproducten? Hier speelt het bijvoorbeeld meteen op bij geparfumeerd wasmiddel. Dat gebruiken we dus al jaren niet.

3 jaar geleden

Hier ook alle textiel wassen met speciaal wasmiddel le chat bebe en zonder wasverzachter. Alle verschoonbeurten insmeren met la roche lipikar balsem. Hebben ook een zalfje op voorschrift van de kinderarts voor als het echt opflakkert.

3 jaar geleden

Wij hebben het erge bij onze oudste met een hormoonzalf eerst behandeld. De 'normale' zalven deden hier niets. Nu smeren we elke ochtend de vaseline cetomacrogol en in de avond de koelzalf en het is nu veel beter onder controle. We hebben bij haar ook het idee dat het erger word als ze melk en brood krijgt. Ze krijgt nu ook geen melk meer en we hebben glutenvrij brood.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook eczeem, maar we gebruiken nu castorolie en kokosolie beide van de natuurwinkel en het gaat heel goed. Geen jeuk meer en zijn huid ziet er heel rustig uit.

3 jaar geleden

Mijn oudste heeft ook extreme eczeem, wat begon toen hij een maand of 7 oud was. Heel veel dingen uitgeprobeerd en vaak bij de huisarts geweest. Toen hij 2 jaar was zijn we uiteindelijk doorgestuurd naar een dermatoloog. We hebben toen bloed moeten laten prikken en daar is uitgekomen dat hij allergisch is voor koemelk en voor kippeneiwit. Ik merk wel dat de eczeem erger wordt als hij producten eet waar melk of eiwit in zit. Van de dermatoloog hebben we een hormoonzalf gekregen. Die smeer ik als het echt erg is. Op andere dagen smeer ik met een vette zalf. Volgens mij is dat ook vaseline cetomacrogol.

3 jaar geleden

Wij zijn hier al een tijdje van alles aan het proberen vanwege eczeem klachten. Ik begon duidelijk verbeteringen te zien bij het gebruiken van de creme Lipikar Baume AP+m van La Roche Posay. Het gaat niet 100% weg, maar ik merk dat de uitslag, roodheid en jeuk flink is afgenomen. Ik smeer hem er 1x per dag helemaal mee in. En nadat het is ingetrokken, 5-10min ongeveer, doe ik er nog een laagje hele vette zalf overheen (cetomacrogol zalf (niet de creme variant dus, die is minder vet)). Gedurende de dag wordt hij nog 2 ingesmeerd met de zalf om zijn huid vettig te houden. Soms ook pure biologische kokosolie voor de afwisseling. De creme van La Roche Posay is zonder recept te koop bij de apotheek (cetomacrogol ook denk ik, maar wij hebben er een recept voor) of online zoals op bol. Ze hebben ook een variant die zo heet maar dan zonder de '+m' in de naam. Klein detail om op te letten mocht je het overwegen. Ik denk dat ik deze week naar de apotheek ga om een badolie product van die lijn te proberen. Wie weet helpt dat ook weer een beetje extra. Wat heb je zelf trouwens allemaal al geprobeerd?

3 jaar geleden

Hoe herkennen jullie dat eczeem is? Mijn man heeft namelijk ook eczeem (dus kans) en ons dochtertje heeft vaak droge plekjes achter haar oorlel en soms dr wangetjes maar that it, alleen weeg niet of dst eczeem is of niet

3 jaar geleden

Veel dank voor alle reacties! Heb inmiddels hormoon zalf en vaseline cetomacrogol via huisarts geregeld.. Hopen dat dit gaat werken!

3 jaar geleden

Ik weet niet of je nog borstvoeding geeft, maar wij doen tijdens eczeem aanvallen in de ochtend en avond een beetje gekolfde melk deppen op de plekken en dat werkt fantastisch! Ik las eens een wetenschappelijk artikel over dat borstmelk hetzelfde effect heeft als hormoonzalf. Top dus!