50 Reacties

3 jaar geleden

Hier vanaf 6 maanden: 8/9:00 boterham met beleg en boter + 150cc melk Of 180cc melk met lichtvolkoren granen 10:30/11:00 200gram fruit 12:00/12:30 boterham met beleg en boter + 150cc melk Of 180cc melk met lichtvolkoren granen 13:00 slapen 15:00 Snacktijd.. maisfingers, soepstengel of iets in die richting met wat water/wortelsap/diksap 16:30/17:00 Avondeten, ongeveer 200gram Soms een potje, soms verse groentje en soms eet ze gewoon lekker met mij mee. Ik kookte voor mezelf ook al zoutloos. Soms krijgt ze nog wat yoghurt na. Meestal begint ze rond 17:30 zelf te zeuren voor naar bed.. En begin k haar al op het gemak te verzorgen voor de nacht.. Dan krijgt ze rond 17:45/18:00 180cc melk zonder toevoegingen en dan even knuffelen en naar bed. Meestal word ze tussen 8&9 wakker Kan ook wel eens een uurtje uitlopen. Lang leve de lockdown en niet mogen werken.. Zoë is een uitslaper, wanneer ik werk moet ik haar sochtends toch wakker maken & vind het zo zielig want ze heeft die slaap echt nodig.

3 jaar geleden

Hoi! Op dit moment is dit ons schema (baby is 7.5maanden oud): 07:30 borstvoeding (denk ongeveer 150-180ml) 09:30 fruit 200gr. Soms maak ik het echter ook aan met pap en dan is de verhouding ongeveer 70gr pap en 130gr fruit. 11:30 flesvoeding (180ml afgekolfde melk). 12:30 kwart/half stuk brood met wat margarine en/of avocado. 14:30 flesvoeding (180ml afgekolfde melk). 16:30 avondhapje 200gr (meestal een combinatie van aardappelen/rijst en groenten, af en toe ook vlees). 18:30 laatste fles (kunstvoeding). Dan krijgt hij maximaal ongeveer 120-150ml op. Dan tussen 19:00-20:00 naar bed en slaapt hij door tot 07:00 🙏 Dit schema werkt voor ons heel goed en komt eigenlijk overeen met deze: https://www.nutriciavoorjou.nl/olvarit/voedingsschemas/baby-6-maanden/ Vanaf 4 maanden zijn we met oefenhapjes begonnen en vanaf 5.5 maanden zijn we bezig bezig geweest om de eethapjes op te bouwen qua hoeveelheid. Hij gaf altijd zelf heel goed aan zodra hij genoeg had. Binnen enkele weken zijn we uitgekomen op eetporties van 200gr. Daarvoor, toen hij nog geen 200gr op kreeg als avondhapje wilde hij ook nog rond 23:00 een laatste voeding (en soms weer om 04:00), maar dat is pas weggevallen op het moment dat hij wel meer kon eten. Misschien dat je hetzelfde gaat merken? Natuurlijk heeft elke baby andere behoeftes en de ene eet wat meer en eerder dan de ander, maar die van mij zou met 7 maanden echt niet verzadigd zijn geweest met 4 baby lepels. Ik denk dat zolang je baby goed groeit, tevreden en verzadigd lijkt te zijn, dat je dan goed zit qua hoeveelheid eten. Hoe komt het denk je dat het bij 4 babylepels blijft? Heb je geprobeerd om wat meer te geven of weigert je baby simpelweg om meer dan dat te eten?

3 jaar geleden

Deze is van het voedingscentrum.

3 jaar geleden

Ik vind het een beste goede nacht 🙈Die van ons komt om 23 u, om 1 uur en half 3 en 4 uur. Als ik geluk hebt maakt ze eens 2 uren achtereen. Ze krijgt overdag wel meer eten naast de fles (borst). 1 stuks fruit rond 10 en tussen de middag brood of Cracottes en rond 3/ half 4 fruit en dan rond 18 wat groente of papjes.

3 jaar geleden

Reactie op rscht

Thanks!! Ik maak alles vers dus vind het lastig in te schatten hoeveel 200 ...
Nou hier is het vaak dat hij eigenlijk nog meer wilt. Maar hij krijgt het niet 😂 maar ik heb nog een dochter en maak een blender met fruit. Weeg 200 gram af en de rest eet mijn dochter op 🙈 bij onze dochter vond ik dat toen ook erg lastig idd. Maar is even wennen en op een gegeven moment ga je het schatten 😉 succes!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op rscht

Super thanks! Ik maak alles vers en heb geen weegschaal. Hoeveel is dat ong ...
Zou anders misschien weegschaal aanschaffen, kan ook goedkope zijn! Is wel super handig om daarmee eten af te wegen :) en anders denk ik idd twee/drie eetlepels als vergelijking

3 jaar geleden

Reactie op rscht

Super thanks! Ik maak alles vers en heb geen weegschaal. Hoeveel is dat ong ...
Wij deden meestal gepureerde eten in een ijsblokjes vorm en dan het aantal blokjes opbouwen. Laatste hadden we 8 blokjes afgewogen en dat is grofweg 150 gram, niet helemaal exact. Op deze manier konden wij in het begin ook de hoeveelheden rustig opbouwen. We zijn ook pas met 6+ maanden begonnen. Hij vond het erg lekker en we gaven al snel meer blokjes. Hij is nu 8,5 maan en eet de ene keer iets meer dan 150 en de andere keer iets minder.

3 jaar geleden

Hier 7.5 maand en goede eter; - Rond 07.00 papfles (3 scheppen olvarit fijne granen door 180cc opvolgmelk) - Tussen 9 en 10 een fruithap van 2 stuks fruit, dit gaat fijna altijd helemaal op. Daarnaast drinkt ze water. - Rond half 12 een boterham (gaat regelmatig helemaal op, op wat korstjes na) met boter en smeerbaar beleg of ei. Hierna een fles 180cc opvolgmelk - Tussen half 3 en 3 uur een liga of koekje van de kleine keuken verkruimeld door wat yoghurt of door wat geprakt fruit (halve banaan of een peertje bijv), daarnaast weer water aanbieden - Tussen 5 en half 6 groente, ik weeg dit niet meer af maar ze eet rond de 100 a 150 gram denk ik. Ik bied meer aan maar ze stopt zelf wanneer ze vol zit. Ook hierbij weer wat slokjes water naar behoefte - Rond half 7 laatste fles voor het slapen gaan van 210cc En als ze soms wat mopperig is krijgt ze nog wel eens enkele maïsvingertjes om even op te knabbelen. Hier zit vrijwel niets in dus vult ook amper maar ze is dan toch even afgeleid en lekker ah oefenen met eten uit haar handje.

3 jaar geleden

Ons zoontje van 8 maanden: Tussen 6 en 7 fles van 210+7 Rond 10.30 200g fruit en slokjes water Rond 12.30 boterham met water (hij eet ook de korstjes) Rond 15.30 babykoekje Rond 17.30 200g avondeten Rond 18.30 210+7 en daarna naar bed. Wij hebben ook echt een heel hongerige baby gehad maar hij doet het heel goed sinds hij meer vast voedsel eet.

3 jaar geleden

Hier een echte vreetzak van 7 maanden. Ik geef haar zoveel als ze op kan. Dat is vaak een heel stuk fruit, bijna een hele boterham en ik denk 4 eetlepels groenten. Verder geef ik nog borstvoeding, dus daar kan ze verder alles uit halen wat ze nodig heeft. Ze heeft wel steeds minder interesse in melk.

VRIEND

3 jaar geleden

Ons schema is vergelijkbaar met wat hieronder al is gezegd. 3x fles op een dag (210 in de ochtend en avond voor het slapen gaan, en 180 bij de lunch). In de ochtend na zijn eerste slaapje 200 gram fruit, bij de lunch een boterham, na zijn tweede slaapje een cracotte oid en in de avond nog 200 gram warme maaltijd. Hij slaapt van 19u tot 7 en heeft geen honger 's nachts. Dit is ongeveer zo sinds hij alle hapjes opeet.

3 jaar geleden

Hier ook 3x fles van 180 (7u, 11u, 19u) en rond 9u stuk fruit (kiwi, 1/4 mango, hele appel, peer of banaan), rond 13u boterham met beleg en avondeten met ons mee ook babybordje vol of potje. Dus stuk meer maar ik heb juist vaak t idee dat hij wel erg veel eet (7.5 maand). Afijn hij is vrolijk en gezond dus zal wel best zijn ☺️

3 jaar geleden

Hanna is 7 maanden en eet het volgende 8.00 180ml fles + eetlepel granen 10.00 fruithap half potje 6 maanden of zelf gemaakt (weeg nooit) 12.00 1 broodje, als ze haar thee niet goed drinkt krijgt ze nog een flesje 120 15.00 soep stengel/maispuf of iets anders 17.45 groente 2 tot 3 grote ijsblokjes (ligt er aan wat 19.00 fles 180

3 jaar geleden

6u30 fles van 210 11u 250gr tot 300gr groentepuree met 30gr vis of vlees erin verwerkt 15u kiwi,appel, banaan en 2 koeken in verwerkt 19u fles 240 Das alles,is voldaan en slaapt heel goed.

3 jaar geleden

Hoi alle moeders .. mag ik een vraagje .. Ik heb paar gelezen.. En met gram ( zelf gemaakt ) voor hapje / eten Dat is bereiden of al klaar? Want doe ik altijd Met 5 / 6 theelepel voor hapje 🙂 Alvast bedankt 🙏😇

3 jaar geleden

Reactie op Bubble32

6u30 fles van 210 11u 250gr tot 300gr groentepuree met 30gr vis of vlees e ...
Hier een beetje hetzelfde schema. Werkt prima 👍🏼!

3 jaar geleden

Reactie op Bubble32

6u30 fles van 210 11u 250gr tot 300gr groentepuree met 30gr vis of vlees e ...
Hoi moeder Welke koeken als voor fruit hapje?

3 jaar geleden

Ja ik vind dit ook een lastige. Baby is nu 8 maanden maar vanaf 6 maanden zijn we begonnen met stukjes boterham bij de fles van 12uur. Nu eet hij 1stuks fruit, 1 boterham en avondeten 150/200gram. Daarnaast ook nog 4 flessen 180. Maar 1 fles gaan we nu proberen weg te laten. Je kunt proberen wat meer fruit en avondeten te geven en in de middag boterham proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Hoi moeder Welke koeken als voor fruit hapje?
Vitabis +6maanden

3 jaar geleden

Wij geven nu: 7:30 bv 9:00 fruit; bijv 1/2 banaan met wat griekse yoghurt. 12:00 150+5 13:00 1/2 boterham 16:00 150+5 18:00 groentehapje, maar hier wil hij maar weinig van 19:00 150+5 23:00 150+5 3:30/4:00 150+5 Hij drinkt de meeste flessen niet helemaal leeg, dus wij zitten nog aan iets vaker, maar kleinere porties per keer.