11 Reacties

3 jaar geleden

Nou, zie niet in wat hier mis aan is hoor.. Wij doen 09.30 pap 240 ml melk 11 fruit met koek 1300 boterham met sap, melk of water Tussen door drinken of 180 melk met pap 1800 avond eten, 2 danoontje Meestal 20 00 flesje pap en slapen

3 jaar geleden

Dus ook 3x pap? Kwam ik niet tegen in de schema’s online. 😏

3 jaar geleden

Reactie op sara2020

Dus ook 3x pap? Kwam ik niet tegen in de schema’s online. 😏
Ik volg ook die hele schema's niet, sorry. Mijn zoon heeft al vanaf maand 10.5 geen flesvoeding meer, puur pap voor de zuigbehoefte. Dit komt omdat hij ook heel snel, heel veel, gezond mee eet en ik dat alleen maar bevorderen wil. Zolang ze genoeg vocht binnen krijgen en genoeg eten is het toch prima? Maak je niet te druk en volg je kleintje. CB keurde mijn manier goed, al deden ze het niet had ik er ook niet mee gezeten eerlijk gezegd 😘❤️. Jij kent je kindje het beste. Truste meis x

3 jaar geleden

Ziet er prima uit! Mijn meisje krijgt niet eens pap🤣

3 jaar geleden

Als dit voor joun kindje werkt is het prima❤️. Van mijn mannetje ziet het schema er zo uit: (volgende week 1jaar) 7.45 fles 180cc 8.30 1 broodje 10.00 fruithap of stukjes fruit+dikdap 12.30 2 broodjes + thee/melk 15.00 maisstengels+ diksap 17.45 warme maaltijd 19.00 fles 180cc Bij het spelen staat er een flesje met water naast zich. Dit werkt voor hem prima

3 jaar geleden

Onze zoon wordt volgende week 1 jaar en krijgt nog 2 flessen van 200cc en in de avond pap toegevoegd. Fles van de middag gestopt want consultatiebureau gaf aan dat die echt eraf mag en ze maar 300cc melk nodig hebben en dat is inclusief yoghurt. Daarnaast heeft nutrilon mij geadviseerd echt geen grotere flessen dan 200cc te geven aangezien dat veels te veel voor het maagje is, daarom hebben ze op de pakken ook maar tot 200cc staan. Maar iedereen zijn eigen schema en manier he. Heb in het begin heel erg via die schema's geleefd en werd dan verdrietig als het niet zo ging of andere kinderen wel al boterhammen aten of minder flessen....maar elk kind is anders. Wij nu volgende schema: 08.00: 200cc melk 10.00: stuk of potje fruit 12.00: 2 boterhammen met beleg 15.00: tussendoortje 17.00: potje groente 19.00: 200cc melk met pap Tussendoor water/thee/diksap

3 jaar geleden

Wat voor schema's heb je gevonden dan of wat was er bijzonder aan? Wij hebben dit ongeveer: 7uur: 180 fles (Al willen we hier meer richting 'echt' ontbijt, dus doen soms ook boterham plus klein flesje, maar dat kost meer tijd, haha, dus niet alle dagen) 9:30: fruit 12 uur: twee boterhammen (Hier willen we wat meer naar boterhammen plus melk maar geen haast) 14:30: 180cc 16uur: tussendoortje 17:30: avondeten 19uur: 210cc Pap uit een bordje vindt ie echt vies, uit de fles niet geprobeerd. Beginnen we ook niet meer aan denk ik. Wij willen dus een beetje van de ochtend- en middagfles af, maar hij weigert melk uit iets anders te drinken dan zijn flesje (en doet dat niet zelf, haha) dus nog dubbel. Misschien straks met overstap naar koemelk dat het beter gaat uit een beker. Je mag het eten van je kleine gewoon kruiden hoor, niks mis mee! Alleen met zout opletten. Als het verder werkt voor jou en je kind: prima toch?

3 jaar geleden

Bij ons is het om en nabij: - 6.30u opstaan - 7.00u ontbijt (1 boterham met roomboter en beleg + 150 flesvoeding in rietjesbeker tijdens ontbijt) - 8.15u fles 150 (drinkt ze de ene keer vrij veel van, de andere keer vrijwel niks) - 8.30u tot 9.00u slapen - 10.00u fruit + water - 12.00u fles 150 - 12.15u tot 15.00u slapen - 15.30u tussendoortje + water - 17.00u avondeten - 18.30u fles 180 - 19.00u slapen De ene keer wordt ze in de nacht nog wakker voor een voeding en de andere keer niet. Net of ze er zelf om vraagt.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Bij ons is het om en nabij: - 6.30u opstaan - 7.00u ontbijt (1 boterham met ...
Ow ze is trouwens 1,5 week geleden 1 geworden.

3 jaar geleden

Wij hebben het volgende schema: Ontbijt = bord pap ( 150 + 5 met 6 scheppen) en beker water of Flesje melk 150 +5 en 2 volkoren boterhammen met margarine en beleg Tussendoor stukjes vers fruit, vaak een mix Lunch: 2 volkoren boterhammen met margarine en beleg of b.v. bananenpannekoekjes van ei en banaan of een ander alternatief Tussendoor knijpfruit/cracotte/ maischips/koekje/ griekse yoghurt Avondeten met de pot mee of 15+ olvarit potje en evt een toetje, liefst vegan ivm te veel zuivel Pafles 150 +5 met 2 a 3 schepjes pap Drinken: water, diksap, vers fruitsap aangelengd met water, thee Wil wel meer gaan experimenteren met glutenvrije lunch of ontbijt want zoveel brood lijkt me ook niet super gezond...

3 jaar geleden

Dank jullie wel dames! Las ook idd niet meer dan 300 ml melk, daar zit die van ons dus ruim overheen. Hij heeft al iets aan z’n linkernier dus vind het zo spannend met eten/ drinken of we het wel goed doen. En artsen verwijzen je weer naar het Voedingscentrum maar daar kan ik dus niet echt wat mee. Ga wel fruit en boterhammen omdraaien. Even morgen uitproberen. Thnx! 😘