17 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg! Mijn zoontje heeft dit ook, maar wel alleen in zijn gezichtje, vooral zijn kin en aan 1 kant zijn wang. Echt rood en ruw, alsof er kleine velletjes op zitten

3 jaar geleden

Wij gebruiken cold cream van mustela voor gezicht. Voor de poep gebruiken we inotyol, cicalfate van Avène of daktozin. Bij ons is het vooral zijn poep die open kan liggen. ( rode plekken, die soms beetje bloeden)

3 jaar geleden

don't tell mum heeft een super fijne lijn voor de gevoelige baby huidje. Onze dochter zit ook helemaal onder de plekjes en heeft super snel last van jeuk daardoor. En als je die crème smeert zie je de roodheid gewoon al wegtrekken. Echt super crème, ze hebben verschillende en allemaal met natuurlijke vaseline erin! (niet die we meestal gebruiken en gemaakt is van aardolie)

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook vaak rode schrale wangen en onder haar kin ook. Gebruik ook witte vaseline lannette maar helpt idd niet echt

3 jaar geleden

Ik ben zelf huidtherapeut en wil je van Dermasense de Vitop Forte Junior adviseren. Superfijn product, gebruik ik ook altijd voor mijn zoontje als ie ergens last van heeft.

3 jaar geleden

http://huidtherapieboxtelwinkel-nl.mijndomeinwebwinkel.nl/nl_NL/p/Vitop-Forte-Junior/156

3 jaar geleden

Ons dochtertje heeft ook snel een rood, droog of schraal huidje. Wij gebruiken voor in het gezichtje de 'nurturing cream' van Naif, evenals de bodylotion voor op het lijfje en op de echt hele schrale plekjes of schilfertjee (vaak rond haar mondje, neusje, kinnetje en achter de oortjes) bepanthen. De naif houdt het huidje gehydrateerd maar vooral de bepanthen doet wonderen voor de schilferige, schrale plekjes. 2 dagen smeren en het is helemaal weg. Ik smeer t, ook als het niet droog is, iedere dag, of meerdere keren per dag er op. Hierdoor blijft het ook weg.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje had ook last, huisarts kwam met vaseline/lanette. Dit deed helemaal niets eigenlijk. Had zelf geen behoefte aan sterker spul voor haar huidje. Zijn tinytodd gaan gebruiken. Huidirritaties verdwenen als sneeuw voor de zon!!! Zeker een aanrader om uit te proberen. Helaas echt super duur spul. Maar het werkte hier super goed en bevat ook geen troep! Dus zeker waard. https://www.tinytodd.com/

3 jaar geleden

Wij hebben koelzalf zonder rozenolie via dokter gekregen voor droge plekjes.

3 jaar geleden

Bij ons werkt bepanthen ook goed tegen de (vuur) rode schrale bijna eczeem achtige plekken.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook een super gevoelig huidje. Ook zit hij helemaal onder het eczeem. Bij de huisarts geweest en van alles geprobeerd maar werkte maar tijdelijk. Nu smeer ik hem 2x per dag in met La rose posay en eigenlijk gaat dat super goed! Ook doe ik hem maar 1x per week in bad en was alles neutraal. 😊

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook een erg gevoelige huid en daardoor ook eczeem en jeuk. Wij hebben vaseline zalf van de dokter gehad maar dat werkte niet goed. Nu gebruiken wij uierzalf die je gewoon bij de kruidvat kunt kopen. De eczeem en roodheid is nu helemaal weg, alleen krabt ze zich nog heel erg. Hebben jullie kindjes dat ook? Soms heb ik het gevoel dat het krabben een gewoonte is geworden.

3 jaar geleden

Wij hebben een zalf van de huisarts gekregen. Het gaat om cetomacrogol creme met vaseline. Deze worden bij ons vergoed 😉

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft hier ook veel last van (ik zelf ook). Wij gebruiken alles van weleda. Ze hebben crème voor schrale wangetjes maar ook billen crème of gewone calendula creme. Werkt hier heel fijn.

3 jaar geleden

Reactie op xfennn

Mijn zoontje heeft ook een super gevoelig huidje. Ook zit hij helemaal onde ...
Nu ook besteld!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Volgens de huisarts was het een soort eczeem. Cetomagrol en lanette geprobeerd maar dit heeft weinig effect. Vervolgens hormoonzalf gekregen dat werkt natuurlijk wel maar dit is maar een tijdelijke oplossing. Nu heb ik de creme van la roche posay besteld dus ik ben benieuwd.

3 jaar geleden

Het werkt al na 1 dag de La Roche creme, bedankt voor de tip! Eindelijk iets gevonden wat helpt.