4 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb een koperspiraal gehad alleen niet na een bevalling. Had toen meer last van krampen en dat schijnt normaal te zijn, dit werd later wel minder maar altijd wel net iets. Gewoonlijk heb ik er helemaal geen last van. Bloedverlies had ik volgens mij niet heftiger. Zou dan toch even contact opnemen met de huisarts denk ik.

5 jaar geleden

Ik heb toevallig afgelopen woensdag een koperspiraal laten plaatsen. Mijn dochtertje is 4 maanden. Ik heb een beetje bloed verlies gehad en 2 dagen zo een ongesteldheids buikpijntje en een beetje rugpijn. Voor mijn bevalling had ik ook nooit zo een last van mijn menstruaties. Het schijnt dat als je vroeger al hevige mensturaties had dat het door de spiraal nog heftiger kan zijn. De verloskundige vertelde me dat het daarom ook afgeraden wordt bij vrouwen die altijd al hevig menstureerde. Dus als je het een beetje herkend van voor je bevalling dan zou je het nog even aan kunnen kijken maar zo niet dan miss even met je verloskundige contact opnemen.

5 jaar geleden

Ik heb 9weken na de bevalling 1 laten plaatsen bij de verloskundige. Bleef 10dagen flink bloeden en buikpijn, maar daarna stukken minder. Eerste menstruatie met 13 weken gehad, ivm borstvoeding. Geen pijn klachten wel veel vloeien. Bekend met deze spiraal is ook dat je heviger menstrueert.

5 jaar geleden

Ja gehad voor zwangerschap, tevreden maar uit eindelijk verzakt (hells). Ik laat nu de Ballerine plaatsen :)