18 Reacties

3 jaar geleden

Als ze kma heeft werkt lactose vrije en geitenmelk helaas ook niet dan moet je naar de arts voor een ander soort melk

3 jaar geleden

Hier heeft mijn zoon koemelk allergie gehad tot hij 8 maanden was ze kunnen er over heen groeie maar denk niet dat koemelkallergie is anders had ze er wel eerder last van gehad. Denk eerder dat in de opvolg melk een stofje zit waar ze niet tegen kan of iets denk dat beste effe met cb kan overlegen en allergie test doen op meerdere dingen.

3 jaar geleden

Reactie op Patjuuh

Hier heeft mijn zoon koemelk allergie gehad tot hij 8 maanden was ze kunnen ...
Dank! Ik begreep dat dit pas kan als ze 1 jaar zijn. Huisarts geeft alleen crème maar helpt niet.. Is hypo allergene melk dan een idee? Cb gevraagd die geven aan probeer maar koemelk allergie melk maar die bestaat idd niet , althans zoals ik het lees kan ik die alleen via een arts krijgen.. Ik ga denk dan maar hypo allergeen proberen.. wrs is t dan geen koemelk allergie maar een stofje? Vind het alleen zo lastig dat ik niet weet wat t nu erger maakt

3 jaar geleden

Opvolgmelk is eigenlijk niet nodig. Je kan gewoon de melk geven die je daarvoor gaf.

3 jaar geleden

Ik heb deze gekregen van de kinderarts. Mn dochter heeft ook eczeem en koemelkallergie waarschijnlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Soko38

Ik heb deze gekregen van de kinderarts. Mn dochter heeft ook eczeem en koem ...
Ah dank je daar heb ik wat aan! Waar kan je die kopen? Gewoon bij Kruidvat of apotheek? Het is het proberen waard zeker met haar eczeem

3 jaar geleden

Reactie op Soko38

Ik heb deze gekregen van de kinderarts. Mn dochter heeft ook eczeem en koem ...
Geef je haar dan ook geen andere melk producten meer met deze melk? Brood etc?

3 jaar geleden

Reactie op ik81

Ah dank je daar heb ik wat aan! Waar kan je die kopen? Gewoon bij Kruidvat ...
Ja volgens mij wel overal. Het is wel dubbelprijs. Maar als de arts het voorschrijft wordt het vergoed door de verzekering

3 jaar geleden

Reactie op ik81

Geef je haar dan ook geen andere melk producten meer met deze melk? Brood e ...
Neee ik geef haar geen melk of yogurt. Wel brood etc waar melk in is verwerkt. Doktor gaf aan pas klinische onderzoek te doen naar koemelkallergie na haar 1e verjaardag dus totdan geen koemelk geven. Het kan zijn dat ze overheen groeit na haar 1e verjaardag

3 jaar geleden

Ik moet zeggen dat ze nog steeds wel beetje eczeem heeft. Ik ga nu proberen om zelf ook te stoppen met melkproducten omdat ik nog bv geef.

3 jaar geleden

Hoi! Wij hebben een dochtertje met kma en wij geven haar nutramigen. Verkrijgbaar via apotheek. En als een arts het heeft vastgesteld krijg je dit ook vergoed.

3 jaar geleden

Reactie op Soko38

Neee ik geef haar geen melk of yogurt. Wel brood etc waar melk in is verwer ...
Wat geef je dan als ik vragen mag? Water?

3 jaar geleden

Reactie op Michelleboersma

Hoi! Wij hebben een dochtertje met kma en wij geven haar nutramigen. Verkri ...
Hebben jullie dit laten testen of zelf achter gekomen?

3 jaar geleden

Reactie op ik81

Hebben jullie dit laten testen of zelf achter gekomen?
Advies was toen van CB om over te gaan op pepti, maar dat was niet voldoende gezien daar nog geknipt koemelk in zit. Vervolgens bij huisarts geweest en vanuit daar in overleg met kinderarts nutramigen uitgeprobeerd en toen zagen we meteen verschil. Daarna nog eens gewone melk toegevoegd en ze reageerde meteen enorm erop dus toen was het wel heel erg duidelijk waar het aan lag.

3 jaar geleden

Hi! Wij hebben precies hetzelfde gehad met onze zoon ( nu bijna 10 maanden). Vanaf de overgang van bv naar kunstvoeding, met 6 maanden, steeds meer eczeem. Uiteindelijk van top tot teen. Smeren hielp niet. In overleg met de huisarts op Pepti overgegaan en binnen paar dagen enorm verschil! Verwijzing naar de kinderarts gekregen en wachten nu op provocatietest (volgende week aan de beurt) Totdat het niet officieel is vastgesteld krijgen wij geen machtiging voor vergoeding helaas. Dure grap...

3 jaar geleden

Reactie op ik81

Wat geef je dan als ik vragen mag? Water?
Yes water en borstvoeding ook nog

3 jaar geleden

Oatly Barista schijnt ook een goede vervanger te zijn ipv gewone melk. Rolinde op de groei (leuke om te volgen op insta) heeft hier onderzoek naar gedaan.

3 jaar geleden

Reactie op Brigit88

Oatly Barista schijnt ook een goede vervanger te zijn ipv gewone melk. Roli ...
Dankje ga is op onderzoek uit en in gesprek met de ha