27 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben voor ons meisje overdag ook witte ruis aan staan! Het is makkelijk weer "afteleren" omdat je het steeds zachter kan zetten! In de nacht zetten wij het niet aan en heeft ze het niet nodig! Wij gebruiken een iPad en via YouTube zetten wij daar witte ruis op aan :)

3 jaar geleden

Wij zijn ook witte ruis gaan gebruiken omdat ons kleintje slecht door sliep. We hebben er een aparte machine voor die naast zijn bedje hangt. Het heeft goed geholpen! Hij slaapt nu langer en beter door en de nachten dat hij doorslaapt worden steeds meer. We gebruiken het overdag en snachts.

3 jaar geleden

Witte ruis heb ik maanden lang gebruikt en werkte heel goed! Inmiddels niet meer nodig maar ik vindt het echt een gouden tip voor iedere ouder. Je kunt het na een uurtje uitzetten of de hele nacht aanlaten, is voor het inslaap vallen en korte slaapjes aan elkaar rijgen. En water mogen ze op deze leeftijd gewoon. Kan geen kwaad 😉

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Witte ruis heb ik maanden lang gebruikt en werkte heel goed! Inmiddels niet ...
Wij hebben precies de zelfde ervaring en nu dus ook niet meer nodig! Wij gebruikte geen machine maar tablet met YouTube

3 jaar geleden

Begrijp dat je graag verandering wil zien in de nachten. Maar denk eerder dat de geborgenheid die je zoontje zoekt, eerder mamahonger is. Denk dat je beter kunt kijken naar zijn slaapritme/tijden, slaapassociates en daar wat aan doen. Die onrust snachts komt immers ergens vandaan, en hij zoekt daardoor rust en troost aan jouw borst. Door het vervangen van BV met water los je de situatie niet op. Melk is nog het meest voedzame wat hij kan krijgen op deze leeftijd, dus ja waarom dan door water vervangen. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

3 jaar geleden

Wij hebben ook een witte ruis apparaatje (volgens mij was t 30 euro). Is ideaal! Had bij mn oudste het via de tablet maar heb weleens gehad dat het snachts ineens andere muziek ging afspelen HAha. Flesje water is denk ik wel prima; misschien afbouwen met steeds minder water in?

3 jaar geleden

Ik snap je helemaal! Ik ben er ook moe van, het lijkt ook alsof ik zijn slaapassociatie geworden ben en dat hij niet perse honger heeft.. ik dacht er ook aan om 1 borst te geven per keer zodat hij went aan minder voeding snachts maar tot nu toe helpt dat niet. Of water idd .. dat nog niet geprobeerd Ik lees met je mee! Ben benieuwd naar de ervaringen van andere mama's (of papa's) Nog geen 1 nacht doorgeslapen sinds hij er is.

3 jaar geleden

Als je toch een flesje geeft, waarom geef je dan niet een flesje afgekolfde melk ipv water? In beide gevallen is het de fles maar afgekolfde melk is iig nog voedzaam. En als hij 100cc drinkt dan zal hij echt ook wel honger hebben en is water geven dan sowieso niet de oplossing. Misschien kan je partner dan ook eens een flesje afgekolfde melk geven? Witte ruis gebruiken wij al vanaf een paar weken na de geboorte van onze dochter. Dag en nacht en continu. Ongeveer op het volume van een lopende douche. Gewoon op een tablet op youtube. Werkt prima. Het filtert ook heel erg de omgevingsgeluiden hebben wij gemerkt en ze slaapt er heel erg goed op! Snachts staat ie dus ook contunu aan (en ze slaapt snachts nog in de co sleeper bij ons) en zelf slaap ik ook echt een stuk minder goed meer als ie niet aanstaat haha

3 jaar geleden

Wij hadden echt precies hetzelfde probleem!! Witte ruis gebruiken wij nu de gehele nacht, een wit apparaatje via bol gekocht. We hebben verder de online coaching 9 tot 18 mnd van snuggles and dreams gekocht, (eerst ook de vroege vogel gids omdst dit een probleem was). Ik dacht eerst, ik ga geen 55 euro betalen, uiteindelijk toch gedaan want MOE. Hier staat oa nachtvoedingen in, we zijn hier nu volledig mee gestopt en binnen 3 nachten sliep ons zoontje DOOR😳 ben de eerste nachten gaan luisteren of ik hem nog hoorde. Kijk eens op haar site staan ook veel gratis tips, echt ik zweer erbij, is een hele milde aanpak.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Als je toch een flesje geeft, waarom geef je dan niet een flesje afgekolfde ...
Op deze leeftijd toch meer een gewoonte dan honger heb ik geleerd, zullen het meeste wat je aanbied drinken. Wij dachten ook altijd honger..

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Op deze leeftijd toch meer een gewoonte dan honger heb ik geleerd, zullen h ...
Oke ja zelf denk ik altijd, het schaat niks en als dat er voor zorgt dat iedereen zo snel mogelijk weer verder slaapt, helemaal prima. Maar ik snap als ik eerlijk ben niet zo de meerwaarde van water geven in dit geval. Als ze toch van plan bent een fles te geven, waarom dan water en gwen afgekolfde melk? Afgekolfde melk is dan tenminste nog voedzaam. En drinken doet hij toch dan.

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Wij hadden echt precies hetzelfde probleem!! Witte ruis gebruiken wij nu de ...
Ben je gewoon cold turkey gestopt? Wat deed je dan als je zoontje ‘s nachts huilde? Hier ook nog geen nacht doorgeslapen, hij drinkt nog rond 23 en 3 een flesje van 150+5.

3 jaar geleden

Ik gebruik witte ruis al sinds de geboorte als mijn dochter onrustig is. Ik zet het gewoon via YouTube aan en werkt MEGA goed. Een speciaal apparaat aanschaffen is echt niet nodig als je het mij vraagt, want een telefoon of iPad werkt net zo goed.

3 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Hoopgevend om te lezen dat witte ruis wat kan helpen. Morgennacht ga ik witte ruis proberen. Hebben jullie (baby's) nog een favo afspeellijst 😅😂? Als t werkt ga ik denk voor een apparaatje, lijkt me het fijnst. Het water geven dacht ik om er meer voor te zorgen dat ik het in zn bedje kan geven en idd ook makkelijk dan steeds wat minder ml ofzo. En de associatie van bv voor het slapen te minderen. Afgekolfte melk is misschien ook nog wel een optie ja. Dat lijkt me alleen weer een gedoe met kolven en opwarmen enzo. Ik weet het gewoon niet zo goed vandaar dat ik dacht open maar eens een topic hierover. Ik hou jullie op de hoogte haha. Bedankt:) en goede nacht allemaal

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Wij hadden echt precies hetzelfde probleem!! Witte ruis gebruiken wij nu de ...
Ik ben benieuwd, klinkt goed!!

3 jaar geleden

Werkte de witte ruis meteen bij jullie? Ik heb het voor het eerst opgezet maar mijn zoontje is inmiddels al 3 keer wakker geweest waarvan 1x ook al drinken.. En het is nu nog geen 2300 uur. Dit hebben we vaker hoor, maar merk dus helaas nog geen verschil. Ik vraag me af of ik het nog een paar nachten door moet zetten of dat t voor hem geen zin heeft.

3 jaar geleden

Reactie op Medd

Ik snap je helemaal! Ik ben er ook moe van, het lijkt ook alsof ik zijn sla ...
Ik ben nu ook 1 borst aan het geven. Opzicht werkt dat wel even goed als 2 merk ik. Dus ipv 20 min bezig in de nacht eerder een minuut of 11, 12. Scheelt wel al. Water nog niet geprobeerd. Ben nu voor het eerst witte ruis aan het proberen. Even 1 voor 1 kijken wat wel of niet helpt.. hoe gaat het bij jou?

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Werkte de witte ruis meteen bij jullie? Ik heb het voor het eerst opgezet m ...
Mij is altijd verteld dat je iets echt wel een weekje of 5 dagen moet proberen voordat je echt weet of t effect heeft of niet. Hij moet er ook wel aan wennen denk ik.. wij hebben het vanaf geboorte gedaan en nu nogsteeds met 9 maanden dus vind dat lastig te zeggeb

3 jaar geleden

Ik.zou geen watzr geven ipv.melk...op.9.maanden zijn.nachtvoedingen.niet.abnormaal

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Mij is altijd verteld dat je iets echt wel een weekje of 5 dagen moet probe ...
Oke, ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Dit is nacht 2. Overdag laat ik t nog even zitten. Gaat wel ietsje beter als gisteren. Maar meneer krijgt ook weer een tand dus misschien daardoor ook weer onrustig. Maar bedankt voor je reactie ik ga oma nacht 5 wel even laten weten hoe het dan is:p