27 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Ik.zou geen watzr geven ipv.melk...op.9.maanden zijn.nachtvoedingen.niet.ab ...
Nee dat lees ik ook wel op internet idd. Is alleen meer dat ik bang ben dat het een soort gewoonte en gewenning is geworden terwijl hij het niet echt nodig heeft en ook overdag zou kunnen nemen. Hij heeft (ooit) wel een paar keer de nacht doorgeslapen en dan hielt hij dus iets van 11 uur tussen de voedingen wat prima ging en hij dus ook zelf deed. Ik gaf altijd op verzoek. Maar nu vind ik dat lastiger aangezien hij het overdag nauwelijks aangeeft dat hij wil. Dus leg ik hem maat gewoon aan. Hoe.doe jij dit? Geef je bv?

3 jaar geleden

Ik merk altijd als ik overdag een voeding oversla ze hier in de nacht dan weer om vraagt. Je kunt dus proberen om overdag een voeding extra te geven. Ik geef nog 5x overdag en 1x in de nacht ze is bijna 9 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Nee dat lees ik ook wel op internet idd. Is alleen meer dat ik bang ben dat ...
De vraag is natuurlijk hoe je nodig hebben definieert. Gaat het dan enkel om de voeding of ook om jou en de rust van de borst nodig hebben. Mijn dochtertje maakte van 2-5 maanden een hele lange ruk ‘s nachts (zeker 8 uur, soms zelfs langer). Maar vanaf een maand of 5 lukt haar dat niet meer. Ze komt nu meestal 2 maar soms zelfs 3 keer voor een voeding. Overdag wil ze wel drinken, maar het lijkt haar dan heel moeilijk te lukken om genoeg rust te pakken. Soms echt tot het hysterische toe. Daardoor vraag ze ‘s nachts ook meer. En inderdaad die tanden, ontwikkelen etc.. wat ik nu doe is in principe gewoon aanleggen. Maar als ik het gevoel heb dat het heel kort op de vorige keer is (een uur of 2), dan kijk ik eerst of mijn vriend het op kan lossen. Meestal lukt dat niet en eindigt ze alsnog bij mij.

3 jaar geleden

Reactie op Dav

Ik merk altijd als ik overdag een voeding oversla ze hier in de nacht dan w ...
Oh fijn dat dat werkt! Ik heb dat ook een aantal dagen geprobeerd maar leek niks te veranderen voor de nacht helaas.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

De vraag is natuurlijk hoe je nodig hebben definieert. Gaat het dan enkel o ...
Ja dat is zo. Hij heeft me denk ik voornamelijk nodig om in slaap weer te komen. Dus hoop gewoon dat hij iets anders aan kan leren om weer in slaap te vallen.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Oh fijn dat dat werkt! Ik heb dat ook een aantal dagen geprobeerd maar leek ...
Jammer, bij mijn 1e liet ik de radio zachtjes aan dat hielp ook.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

De vraag is natuurlijk hoe je nodig hebben definieert. Gaat het dan enkel o ...
Zo ik exact hetzelfde!