7 Reacties

2 jaar geleden

Het loslaten. Je zal de strijd om eten met je kindje nooit winnen. Hij voelt het echt dat jij hier zo gefrustreerd van raakt. Zet hem iedere dag bij het avondeten aan tafel. Zorg dat hij kan mee eten. Eet zelf ook gewoon jouw eten op en geef geen aandacht aan zijn gedrag. Eet hij niks. Prima. Besteed er geen aandacht aan. Geef hem yoghurt als toetje zodat hij wat op heeft en geen papfles mee voor het slapen gaan. Hij eet wat de pot schaft. Hij zal misschien wat honger hebben maar zich gaan realiseren dat dit het is. Na verloop van tijd zal hij echt gaan eten. Ik spreek uit ervaring 😂

2 jaar geleden

Die van ons at in het begin ook slecht.. maar geen pap fles geven in de avond had geen zin! Dan werd ze of wakker van de honger of kon ze niet slapen van de honger.. gewoon volhouden aan tafel zetten zelf eten, bestek aangeven en zelf af en toe een lepeltje in de mond doen. Willen ze niet dan niet.. die van ons kreeg dan een toetje maar pas als wij klaar waren met eten. Nu eet ze echt alles ! Voornamelijk de groentes en vlees vliegen erin en dan op het einde eet ze haar aardappelen op ( bijna heel vol bordje gaat op!) Komt goed blijven aanbieden

2 jaar geleden

Laat het los Bied elke dag wat aan wilt hij niet dan eet hij niet. Ik had hier precies hetzelfde en kon er soms echt boos om worden. Ik bied haar eten aan en nee ze wilt ook geen groente maar ja ze eet wel rijst Spaghetti en dat soort dingen. En betrek haar bij alles. Ik laat zoë nu zelf haar tafeltje dekken. Zoë wilde geen eens een droog kaakje leek ze bang voor. Eten aan raken. En gisteren wilde ze kaakjes en opeens taart eten. Ouders bepalen wanneer en wat een kind eten Het kind zelf bepaald of hij eet

2 jaar geleden

Hi Sanne, wat vervelend zeg. Ik snap je frustratie volledig, het allerliefste wil je dat je kleintje op ze minst iets meer binnen krijgt dan nu. Hier is het met vlagen verschillend, de ene dag eet hij niet zo goed en de andere dag weer wel. Wat wij misschien anders doen dan vele is dat we ons zoontje warm eten voornamelijk ik de middag geven net voor zijn middag dutje. Dit gaat meestal er redelijk goed in. Hij lijkt dan iets minder moe te zijn en heeft dan meer trek. Tuurlijk met uitzonderingen daar gelaten, wil hij af en toe ook echt zijn bordje niet op eten. Dan proeft hij wel, maar dat vind ik nog het belangrijkste, dan weet hij in iedergeval hoe het proeft 🙈. Wat we dan meestal doen is dat we het in de avond nog een keer proberen. Wat bij ons een tijd heeft gewerkt is dat hij van ons bord at, in zijn belevenis smaakte dat toch anders dan zijn eigen bord 🤣. Waar ik vooral goed naar kijk is of hij over de hele dag goed gegeten heeft en als dat zo is, dan krijgt hij geen flesje pap en als het wat minder is dan flesje pap, maar dan wel maar met 1 schepje!! Hahah iets te lang verhaal 😅. Het komt echt goed, vooral inderdaad proberen los te laten hoe moeilijk dat ook is.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het proberen los te laten met in gedachte dat het vast wel een keer goed moet komen!

2 jaar geleden

Mss nog een tip voor als knijpzakjes wel goed gaan, organix en ellas kitchen hebben zakjes waar ook groente/zoete aardappel/ iets anders dan fruit in zit. Wij geven deze wel eens als onze zoon slecht eet, makkelijk mee te nemen / op te eten.

2 jaar geleden

Reactie op Soof1920

Mss nog een tip voor als knijpzakjes wel goed gaan, organix en ellas kitche ...
+ als dat goed gaat,mogelijk zelf knijpzakjes maken /vullen