5 Reacties

3 jaar geleden

Wij laten Marck zelf zijn broodje, koekje of cracker zelf eten..de rest zoals fruithap en avondeten nog niet. Wij snijden alles best wel heel klein..en als hij het niet helemaal in één keer weg krijgt..bied ik drinken aan. Hij laat zelf goed merken als het te groot is..hij spuugt het dan gelijk uit.

3 jaar geleden

Wij geven alles al sinds ze vaste voeding krijgt uit het vuistje (6 maanden). Ik snij alles zoveel mogelijk in lange reepjes. Avocado en zoete aardappel zijn hier favoriet. Qua veiligheid is het vooral belangrijk om cilindervormig eten (zoals snoeptomaatjes, druiven en straks bijv worstjes) in de lengte in vieren te snijden. Je zou je kunnen verdiepen in Rapley/kleintjes, als je op Google zoekt kun je daarmee ook veel (snij) tips vinden,

3 jaar geleden

Hier eet ze alles zelf. Vandaag was het bv omelet met groentjes in en dan pasta erbij. Gewoon zorgen dat alles zacht genoeg is en opletten met bv druiven of snoeptomaatjes, die moeten in 4. Rolinde op de groei op instagram heeft hier tips rond. Vuistgrote stukken zijn niet echt meer nodig van zodra ze fijnere dingen kunnen nemen maar gewoon wel zorgen dat het zacht genoeg is

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Wij geven alles al sinds ze vaste voeding krijgt uit het vuistje (6 maanden ...
Ik probeer dit dus regelmatig, maar bij vrijwel alles wat harder is dan een stukje banaan of brood verslikt ze zich continu. Zo spannend 😩 hoe leer je een baby dat ze moet kauwen en niet alles moet doorslikken? Hahaha

3 jaar geleden

Reactie op DDDEEM

Ik probeer dit dus regelmatig, maar bij vrijwel alles wat harder is dan een ...
Verslikken is af en toe zeker spannend, maar op zich niet gevaarlijk. Daardoor leert je kindje ook steeds beter hoe het allemaal werkt. Ken je dit plaatje over het verschil tussen verslikken en stikken? Voor je eigen gevoel misschien wel prettig!