15 Reacties

3 jaar geleden

Google eens rapley en of kleintjes.. probeer eens met stukken

3 jaar geleden

Eventueel gewoon stukjes geven? 😊 Ons dochtertje eet al van haar 6 maand gewoon zelf en eet hier nu al volwaardige maaltijden mee. Fruit eet ze altijd in stukjes. Groenten begin ik met stukjes maar soms plet ik het eens en geef het dan toch met een lepel als ze niet zoveel zin heeft en graag bediend wordt. Maar ze kan altijd kiezen 😊

3 jaar geleden

Zelf eten en ontdekken is zo leuk voor die kleintjes! Lekker laten gaan. Verdiep je inderdaad eens in Rapley/Kleintjes. Wij doen dat ook, en het is echt geweldig je kleintje zo te zien genieten. Plus gewoon gezellig samen tafelen, en jij hebt je handen vrij. Geen gevoer, lekker zelf eten :)

3 jaar geleden

Helemaal prima voor mij om via de Rapley of Kleintjes methode te gaan geven! Ik heb via internet al gevonden waar je mee kan beginnen op leeftijd: https://www.exploringlife.be/wp-content/uploads/2016/04/voedselintroductieschema-kaart.pdf Iemand nog een site of boek waar recepten in staan die je als ouders zelf ook kan eten dat je kindje echt mee eet?

3 jaar geleden

Hier ook een meisje wat alles zelf wil doen. Wij zijn met 6 maanden gestart en doen ook veel volgens Rapley. Ik vind de lange mouwen slabben van silly billyz heel fijn. Het eten leggen we of op de Tripp Trapp tray of in een bordje van ezpz. Wat bij mijn dochtertje verder goed werkt is haar voorgeladen vorkjes en lepeltjes geven die ze zelf in haar mond stopt. Hierbij is het besteld van grabease handig. Alle bovenstaande merken zijn met flink wat korting te krijgen via bitsbynybble.

3 jaar geleden

Reactie op Wendy92h

Helemaal prima voor mij om via de Rapley of Kleintjes methode te gaan geven ...
Als je de kleintjes methode gaat volgen is het aan te raden het boek van Stefan Kleintjes te lezen.

3 jaar geleden

Reactie op Wendy92h

Helemaal prima voor mij om via de Rapley of Kleintjes methode te gaan geven ...
Er is een recepten boek nu net uitgekomen van Stefan Kleintjes! Maar als je de kleintjesmethode gaat volgen (waar het introductieschema bij hoort), lees dan echt het boek 'eten voor de kleintjes' van Stefan Kleintjes. Zonder kan je eigenlijk niet goed, en veilig, deze methode volgen

3 jaar geleden

Reactie op Wendy92h

Helemaal prima voor mij om via de Rapley of Kleintjes methode te gaan geven ...
Super! Inderdaad de boeken 'eten voor de kleintjes' of het kookboek van kleintjes. Ik heb beide en super blij mee.

3 jaar geleden

Jens is blij met z’n stukjes mango!😍

3 jaar geleden

Heerlijk lekker zelf doen🥰 Ik volg Zoë haar ontwikkeling zoals ze het zelf aangeeft

3 jaar geleden

Hier is het al zelf doen vanaf 6 maanden ;)

3 jaar geleden

Onze dochter wil al vanaf 5 maanden alles zelf doen. Brood eet ze zelf, soms stop ik iets in haar mond maar gaat heel goed door gewoon stukje op haar kinderstoelblad te leggen dan zit het binnen 2 seconden in haar mond. Ik geef haar met warm eten nu altijd +- 100 gram gepureerd voedsel en voor de rest gewoon stukjes van wat wij eten. Stukjes aardappel, groentes en vlees/vis of pasta, en als ze daar mooi mee bezig is kan ik ondertussen telkens een lepeltje gepureerd voedsel naar binnen stoppen en zo krijgt ze toch een goede maaltijd binnen.

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb hierbij ook nog een vraagje. Ons dochtertje eet al heel flink groentenpap en fruitpap maar zou nu eigenlijk ook moeten starten met brood. Ben enkel zo bang dat ze zich verslikt! Hoe lukt dit bij jullie? En ja hoor, ook hier wil ze de lepel afpakken en handjes in het bakje 😂

VRIEND

3 jaar geleden

In het begin verslikte mijn zoontje zich ook in het brood. Ik ben begonnen met kleine stukjes in zijn wang te stoppen. Dan gaan ze vanzelf kauwen. Daarna grotere stukken zelf laten pakken. Het is een kwestie van oefenen. Hij eet nu met smaak een boterham op!

3 jaar geleden

Reactie op Valerisan

In het begin verslikte mijn zoontje zich ook in het brood. Ik ben begonnen ...
Dankjewel!! 🙏🏼