12 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb geen slappe huid maar herken wat je zegt! Is mijn vierde zwangerschap en ben echt veel aangekomen. Ik ga proberen om veel te wandelen en idd gevarieerd en gezond eten

5 jaar geleden

Heb ik ook! Ik ben voor dat ik zwanger was 10 kilo afgevallen van 90kg. En aan het begin ook nog is 5 kilo. Nu ik bevallen ben weeg ik 77 kilo bijna 2 maanden erna. Alleen is het probleem day mijn buik losjes is 😔

5 jaar geleden

Ik ben 6 weken geleden bevallen. Ik ben maar 7 kg aangekomen, maar mijn borsten zijn gaan hangen en mijn buik is niet meer plat. Ik heb ook losse huid en verder veel striae. Ik had een grote buik tijdens de zwangerschap. Vanwege een diastase moet ik nog rustig aan doen, anders kan het juist verergeren. Ik ga elke dag een flink stuk wandelen. Morgen ga ik naar de bekkenbodemfysio om te vragen welke oefeningen ik mag doen om mijn buik wat strakker te krijgen. Het zal niet meer worden zoals het voor de zwangerschap was, maar is al fijn als het wat beter uit gaat zien en verder maar gewoon accepteren. Ik heb er een mooi kindje voor gekregen. Dat is me meer waard.

5 jaar geleden

Sporten zal zeker helpen de boel wat strakker te krijgen, maar je huid is eenmaal uitgerekt en veert niet helemaal weer terug. Een zwangerschap maakt je in dat op zicht niet mooier, maar je hebt er wel iets prachtigs voor terug. Geef jezelf, helemaal als je bv geeft, de tijd. Ieder lijf reageert anders, soms door bv geven val je goed af, soms gaat het pas weg als je gestopt bent en je hormonen weer terug in balans zijn. Lekker ontspannen, goed en genoeg eten en lekker bewegen is het enige wat je kan doen. Je er te druk om maken kan averechts werken omdat je lijf van stress ook in de war kan raken.

5 jaar geleden

Ik ken het... ik woog aan t einde van de zwangerschap 89 kg en woog voor de zwangerschap 82 kg. Ben alle kiloos gelukkig kwijt geraakt na de bevalling en daarna door een postnatale depressie nog eens 11 kg. Weeg nu 71 kg, heb helaas een loshangend vel.

5 jaar geleden

Er moet bij mij nog 15kilo af als ik terug wil naar m'n begin gewicht... 😅 Mn buik is een gerimpeld vel en is zwaar toegetakeld. Ik baal er zeker van, een bikini zal ik nooit meer aandoen. Maar toch merk ik wel dat m'n buik steeds iets platter is geworden en m'n borsten iets slikken. Tijd zal het leren denk ik. 9maanden ontzwangeren zeggen ze niet voor niks. Sporten zit er nog even niet in. Dat wordt pas van de winter ofzo 😅

5 jaar geleden

Ik herken het ook. Moet wel zeggen dat ik tussen 6 en 11 weken duidelijk een verschil/verbetering ging zien! Dus behoud je hoop nog even ;-)

5 jaar geleden

Ik heb er zeker iets moois voor terug waar ik heeeel dankbaar voor ben. Helemaal terug naar hoe ik er voor de zwangerschap uit zag zou fijn zijn maar hoeft niet, maar een normale broek aan kunnen (al is het dan een maat groter) zou toch we fijn zijn. Ik zie mezelf al met mijn zwangerschapsbroek en wijd t shirt aan de kersttafel zitten

5 jaar geleden

Heel herkenbaar, ik lees mee voor tips want na mijn keizersnee is mijn buik behoorlijk gaan hangen. Tijdens de zwangerschap ben ik ook 20 kilo aangekomen, woog uiteindelijk 90 kilo. Ik probeer elke dag een stuk te wandelen, bij slecht weer 's avonds zonder baby en anders overdag met baby. Daarnaast heb ik plannen om, zodra het weer volgens de Corona maatregelen kan, bij de fysio te gaan sporten onder begeleiding. Ik hoef niet terug naar mijn startgewicht, maar in de buurt komen en weer gewone broeken aankunnen zou zeker fijn zijn.

5 jaar geleden

Hier ook erg onzeker over mijn lichaam na de zwangerschap.. Tijdens de zwangerschap maar 5/6kg aangekomen, maar daarna binnen een week al ruim 14kg kwijt. Dus ook veel los vel bij m'n buik.

5 jaar geleden

Je vel heeft ook tijd nodig om te herstellen. Helemaal strak zal het niet worden, maar het kan zeker nog wel wat verbeteren. Bij mijn eerste viel ik door borstvoeding geven helemaal niks af, terwijl nu bij m’n tweede de kilo’s er vanaf vliegen. Met als gevolg dat ik ook echt slappe huid heb. De striea die bij de eerste al is ontstaan maakt het er natuurlijk ook niet beter op. Zo zie je maar dat ieder lijf anders reageert, maar dat het ook zeker nog per zwangerschap kan verschillen.

5 jaar geleden

Bij de eerste werd mn buik na een aantal maanden echt wel strakker. Nu na de 2e (10weken geleden bevallen) is mn huid bij mn buik een stuk slapper. Hopelijk wordt dit ook weer strakker met de tijd. Maar als ik het vergelijk met een maand geleden gaat het echt al de goede kant op. Ik geloof heel erg in het de tijd geven ook al willen we graag snel ons oude figuurtje terug..