21 Reacties

5 jaar geleden

Wij geven onze zoon 6 flessen van 200 ml hij is 22 weken oud ik kijk niet naar de 1 liter regel als hij meer nodig heeft dan krijgt hij dat😊 wij kijken naar zijn gewicht en maken dan een sommetje gewicht x 150 : door aantal voedingen. Als wij minder gaan geven heb ik geen vrolijk kindje

5 jaar geleden

Dat is echt veel te veel. Ik zou overstappen op andere voeding of Johannes broodpitmeel toevoegen aan de voeding. Ze mogen maximaal 1 liter op een dag wat flesvoeding betreft. Je zou ook nog een pyjamapapje s avonds kunnen geven dat is iets dikker en vult meer.

5 jaar geleden

Mijn zoontje was 4.035 kg bij de geboorte. Hij is nu 5 maanden, meet 68cm en weegt 9kg. Hij krijgt 4 flesjes van 180+6 en 150à200gr groentenpap smiddags. Hij zou wel grotere flesjes opkrijgen denk ik maar denk dat hij zo snel drinkt dat hij niet voelt dat hij verzadigd is. Misschien tutje geven na de fles?

5 jaar geleden

Aan wat merk je dat ie niet verzadigd is? :) Hier dochtertje van 5.5mnd, krijgt 120 + 4. Zou aan de fles blijven drinken, ook al is ie leeg, kan eventjes trunten maar kan erna wel makkelijk 3 a 4u verder :) verzadigingsgevoel komt pas na 20 minuutjes en baby's hebben ook een grote zuigbehoefte gewoon :) 5 a 6 keer 210 lijkt me al redelijk veel (ik dacht dat 1l per dag een max was) dus ophogen zou ik niet zo snel doen

5 jaar geleden

Reactie op Angelique94

Wij geven onze zoon 6 flessen van 200 ml hij is 22 weken oud ik kijk niet n ...
Dat sommetje verandert per leeftijd (aantal maanden). Voor een kindje van 4-5 maanden zou je dan met 120/110ml moeten rekenen ipv 150. Of we hebben het niet over het zelfde sommetje, dan heb ik niks gezegd ;-)

5 jaar geleden

Wellicht voeding mengen met forte bijvoorbeeld.

5 jaar geleden

Nee. Dat lijkt me echt teveel. Max 30 schepjes per dag en voor echt groot en hongerig kunnen je daar wel eens wat boven zitten. Dan ga je de maag vreselijk oprekken waardoor de honger blijft het is een vicieuze cirkel. Wellicht zelf wel ervaren als je gaat afvallen dat op een gegeven moment je minder eet maar wel verzadigd bent. Denk dat je een beetje de volgende opties hebt: voeding wat verdikken met jbm rijstebloem of zoiets. Wat meer hapjes doen. Forte voeding of juist de porties kleiner maken en vaker aanbieden

5 jaar geleden

Ik werk nu met 240 + 8... maar Bram krijgt smorgens borst en dan 11-15-19 een fles. En dan kom ik nog niet uit met het gewichtx150:aantal flessen, maar vaker geven gaat hij spugen. En slaapt van 19.30-6.30 uur. Ben ook zoekende wat het beste is. Hij krijgt overigens ook groentehapje en of fruithapje

5 jaar geleden

Reactie op Angelique94

Wij geven onze zoon 6 flessen van 200 ml hij is 22 weken oud ik kijk niet n ...
Haha top! Dit is een reactie waar ik blij van word :)

5 jaar geleden

Reactie op lswm

Nee. Dat lijkt me echt teveel. Max 30 schepjes per dag en voor echt groot e ...
Hapjes vindt hij helaas echt verschrikkelijk. Ik bied elke 3 dagen hetzelfde aan en wissel dan weer maar alles wordt uitgespuugd. Het lijkt alsof hij daar nog niet aan toe is. Forte ga ik eens bekijken

5 jaar geleden

Ik hoor ook wel dat het kan helpen om een kleinere fles vaker te geven ivm zuigbehoefte. Of een kleinere speen zodat hij langer over de fles doet en hij verzadigd is. Schijnt dat dat pas na 20 minuten is. Hier heb ik ook een tijdje 6 keer 200 gegeven, blijkbaar had mijn zoontje een groeispurt. Nu na een tijdje is het weer voorbij en zijn we weer terug naar 5.

5 jaar geleden

Reactie op Shana91

Mijn zoontje was 4.035 kg bij de geboorte. Hij is nu 5 maanden, meet 68cm e ...
Wat is groentepap😅 of gewoon groente hapje

5 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Net CB gebeld en advies is om de voeding in te gaan dikken met bijv rijstebloem. Op basis van zijn groeicurve mag ik wel boven de 1 liter uitkomen (dat komt tegenwoordig niet meer zo nauw als vroeger) maar 210 is inderdaad de max.

5 jaar geleden

Reactie op Fabii

Dat sommetje verandert per leeftijd (aantal maanden). Voor een kindje van 4 ...
Maar dan krijgt hij toch veel minder? daar gaat mijn kleintje niet blij mee zijn

5 jaar geleden

Lijkt me wat veel. Ik geef ons meisje van 24 weken 180 + 6 scheppen en dan 4 flessen. De som van 150 per kilo is echt vanaf een maand of 4 niet meer van toepassing toch.

5 jaar geleden

Reactie op Angelique94

Maar dan krijgt hij toch veel minder? daar gaat mijn kleintje niet blij mee ...
Dat geld voor borstvoeding, de som 150xgewicht is voor kunstvoeding altijd hetzelfde

5 jaar geleden

Dat geld voor borstvoeding, de som 150xgewicht is voor kunstvoeding altijd ...
Ah kijk, kan me voorstellen dat bv en kv verschillende richtlijnen hebben. Maar houdt het bij kv niet ook een keer op? Mijn zoontje tikt nu al bijna de 9kg aan (4,5 maanden oud). Dan zou die 1350 ml binnen moeten krijgen...

5 jaar geleden

Reactie op Fabii

Ah kijk, kan me voorstellen dat bv en kv verschillende richtlijnen hebben. ...
Volgens mij geld doe som tot 6 kilo, ook op de verpakking gaan ze maar tot dat gewicht. Ik kreeg laatst op het cb te horen dat die 1000cc per dag ook wel wat overschreden mag worden als je kindje dat nodig heeft. Zolang je niet ruim erboven gaat zitten elke dag kan het geen kwaad

5 jaar geleden

mijn zoontje krijgt nu 3x 210 en laatste fles 240 hij is 23 weken en boven de 8 kilo. minder wordt hij er niet blij van.

5 jaar geleden

Dat geld voor borstvoeding, de som 150xgewicht is voor kunstvoeding altijd ...
Waarom zou er een verschil op bv en kv zitten? Bv is zelfs veel lichter en makkelijker verteerbaar dus je zou net denken dat me meer nodig hebben dan. Formule bv houdt gewoon meer rekening met de natuurlijke maaginhoud :) met kvformule ga je het maagje wat rekken. Wil ik niet met zeggen dat dit verkeerd is, iedereen doet wat ie het beste vindt. Maar je kan zowel bij kv als bv volgens de nat maaginhoud gaan of ervoor kiezen om grotere flesjes te geven