50 Reacties

3 jaar geleden

De fles van half 12 en 3 smelten samen tot 1. Ze gaat dan vanzelf meer trek krijgen in de andere eetmomenten. Het is wrl uitzoeken hoelaat je die middelste fles geeft bij mij is dat rond 2uur geworden.

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

De fles van half 12 en 3 smelten samen tot 1. Ze gaat dan vanzelf meer trek ...
Je kunt trouwens eerst die middelste flesjes kleiner maken van 150cc.

3 jaar geleden

Reactie op Maaike!

Ons schema is 0700 180 cc 0900 fruit 1100 1 boterham 1230 fles 180 cc 1500 ...
Bij mij zei ze juist dat ik de fles voor het slapen gaan kon laten vallen 🤔 maar dat ga ik echt niet doen. Dat vindt ze volgens mij de lekkerste! En die gaat pas als laatste 😉

3 jaar geleden

Ons schema is 07.00 fles 180 10.00/10.30 fruithapje 11.30 fles 180 daarna boterham maar ze moet er nog niets van hebben nog 15.00 fles 180 17.00 groente 18.30 fles 180 Ze krijgt ook tussen door af en toe van die mais dingen en proberen haar slokjes water te geven, maar gaat nog niet van gate. Mocht ze broodje goed genoeg eten dan halen we die fles er af

3 jaar geleden

Hier is het schema nu als volgt; 8:30 Flesje 180cc 10:30 fruit 200gram 13:00 sneetje brood 15:00 flesje 180cc 17:00 groentehapje 200gram 19:00 flesje 210cc (De fles van 23:00 zijn we aan het afbouwen, deze zit inmiddels op de 90cc maar ze word rond die tijd tot nu toe meestal wel nog wakker voor deze fles)

3 jaar geleden

Oh oeps; de eerste fles zit hier op 7:30u haha ik zie dat ik een typefoutje gemaakt heb 🙈

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ben benieuwd hoe het nu met afbouwen gaat? Hier krijgt ze nog 5/6 flessen... ik heb echt geen idee hoe ik ze kan afbouwen... ze krijgt fruit... zeker 3 stukken fruit... brood eet ze bijna 1 broodje op. En groente gaat meestal ongeveer 100/125 gram van op meer krijgt ze niet weg. Tussendoor krijgt ze ook cracker of maisstengel. Tips zijn welkom.

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Ik ben benieuwd hoe het nu met afbouwen gaat? Hier krijgt ze nog 5/6 flesse ...
Ik had er ook best veel moeite mee om een balans te vinden. Heb er uiteindelijk voor gekozen om de fles van 12.00 af te gaan bouwen. Enkele dingen die mij opvielen (misschien ook handig voor jou om te weten?): Stap 1 was voor ons met het geven van wat minder melk. Hij heeft rond die tijd echt trek en wil heel snel iets makkelijks binnenkrijgen. Iets vloeibaars werkt bij ons dan het beste. Een boterham eten kost dan te veel moeite en krijg ik zware protest. Dus geef ik hem eerst 100ml melk en gelijk daarna pas zijn boterham. Dit weekend heb ik wat anders geprobeerd en dat werkte heel goed! Ik heb een vers gepureerd groentesoepje gemaakt. Daar eet hij 100-120ml van en dep ik ook het brood in met wat hartig beleg (smeerkaas, zuivelspread, pindakaas, etc.). Ik denk dat ik dus voortaan een paar keer in de week in de middag een soepje geef en voor de afwisseling een paar keer wat anders wat ook redelijk vloeibaar is, yoghurt bijvoorbeeld. Ons schema is nu: 0730 bv 0900 200gr fruithap 1130 soep/yoghurt en een boterham (stap 2 is misschien om naar 1.5-2 boterhammen te gaan) 1430 180ml afgekolfde melk en een snackje (babykoekje of smeltchipjes) 1630 200gr avondhap (groente, af en toe wat vlees, aardappelen/rijst/pasta) 1830 laatste fles kv. Doorgaans krijgt hij hooguit 120ml op. Op de eetmomenten dat hij geen fles krijgt bieden we altijd water of slappe thee aan, ook gedurende de dag. Ik heb nog niet echt bijgehouden hoeveel hij daarvan opdrinkt maar het zal rond de 100ml zijn. Hoop dat je hier misschien wat aan hebt!

3 jaar geleden

Ik geef mijn kind net zoveel vaste voeding tot ze niet meer eet. Ze weet zelf het beste wanneer ze vol zit. soms eet ze 1 boterham, soms anderhalf. Ze krijgt altijd eerst melk en daarna pas vast voedsel. Dus meerdere kleine flessen per dag.

3 jaar geleden

Reactie op cha2020

Het consultatiebureau adviseert wat anders dus ik denk dat de meeste dat vo ...
Ik denk dat ze op gegeven moment wel wennen hoor. Zie ze niet op hun 9e nog aan de fles/tiet hangen hahaha de een is er sneller klaar voor dan de ander

3 jaar geleden

Euh ja...daar heb ik niks over gezegd toch? Ik vind 7 melkvoedingen op een leeftijd van 10 maanden niet echt normaal...mijn mening

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Ik ben benieuwd hoe het nu met afbouwen gaat? Hier krijgt ze nog 5/6 flesse ...
Hier ging het uiteindelijk redelijk van zelf. Tot halverwege januari hadden wij nog 4 flessen. 2x 210 en 2x 180. Tip van iemand hier opgevolgd, door in de ochtend de fles van 210 naar 180 te doen, dan at hij dus altijd iets meer fruit op en de fles van 11 uur om te draaien, dus eerst het hapje eten en dan de fles 1,5 of soms 2 uur later. Dan kan kijken wat hij deed en pas om half 5 nog een hapje te geven en dan weer een kleiner flesje erbij of helemaal weg laten en pas rond 18 uur of half 7 zijn avond fles van 210 te geven. Dus eigenlijk elke keer eerst zijn eten te geven en dan pas melk. Wie weet zou je dat ook kunnen proberen, kijken hoe ze daar op reageert. Het is in ieder geval altijd wel een gepuzzel.

3 jaar geleden

Ik vind het ook nog lastig om af te bouwen. Hier nu 6.00 fles 180+6scheppen 9.00 fruit 12.00 1 of 2 broodjes net wat hij zelf eet dan nog een fles 180+6 schepjes (ging een tijdje geleden niet helemaal op maar laatste tijd weer steeds vaker. Soms blijft er 30ml over maar niet veel meer. 15.00 soepstengel, ben ook aan t experimenteren met yoghurt maar dat vind hij na 3 hapjes niet meer lekker. 16.00 een fles van 180+6 schepjes (gaat niet altijd op maar ook vaak genoeg wel). 18.00 groente met volkoren pasta/rijst/aardappelen eet hier een flinke bak van. 19.00/20.00 fles 180ml+6 scheppen. Water drinkt hij bij fruit, brood en groente met erg veel plezier schat zo’n 150 gram. Ik twijfel dus ook of ik de fles van 12 of 3 moet laten vallen omdat hij de ene keer de ene meer leeg drinkt en de andere keer meer de ander. Ook heb ik t idee dat hij al best veel vaste voeding krijgt dus weet niet zo goed wat nog meer aan te bieden. Tips zijn welkom!

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb toen eerst die van 15u laten vallen en later die van 12u omdat hij twee boterhammen op eet en niet veel hoefde. Sinds enige tijd wil hij in de avond de fles niet meer, dus gedurende de dag gaat er een tweede fles naar binnen. Dus hier nu nog maar twee flessen..

3 jaar geleden

Oepss ik zit op 2 flessen.... 7.30 : 180 +6 Tussen door Soepstengel 10.30 fruit 200 12.30 2 boterhammen en water 15.00 : yogolino of koekje en water 17.00 groente 200 en water 19.00 papfles totaal 250 En tussendoor drinkt ze veel water

3 jaar geleden

Hier in 3 weken tijd van 4 naar 2 flessen. Sinds ze goed drinkt uit een andere beker en goed eet tussen de middag eerst de fles van 12/13 uur laten vallen. En eigenlijk liet ze de tijd erna steeds heel veel staan van de fles van 15/16 uur. Dus die er ook maar afgehaald. Nu alleen nog 8.00 & 18.30 180+6

3 jaar geleden

Je zou eerst kunnen beginnen met de fles van 11:30 te halveren. Of de ochtend net zoals ons beginnen met pap dan zit ze wat voller ook en heeft ze die fles van 11:30 misschien niet eens nodig en heeft ze genoeg aan 2 broodjes .. Als wij de dag beginnen met een fles dan houd ie het niet zo lang vol en heeft ie alweer eerder honger. Dit is ons schema en daar doet mijn zoontje het zo goed op! Tussendoor geef ik soms ook nog een rijstewafel , koekje , soepstengel etc

3 jaar geleden

Reactie op Evdp97

Oh jeetje haha. Zoontje van 8 mnd hier en krijgt volgende.... 07.00 fles 1 ...
Brood dopen in een beetje melk? Dat het soppiger is en niet blijft plakken. Iig ook met boter geven? Misschien Proberen

3 jaar geleden

Reactie op cha2020

Euh ja...daar heb ik niks over gezegd toch? Ik vind 7 melkvoedingen op een ...
Je zegt anders gaan ze nooit aan vaste voeding wennen. Nooit lijkt me vrij sterk uitgedrukt. Ook dat je zegt dat ‘iets niet normaal is’. Daar kan je anderen behoorlijk onzeker mee maken. En wat is nu normaal? Ieder kindje is anders en onder de 1 is melk nog steeds de hoofdbron. Ze gaan vanzelf echt wel wennen en vast voedsel eten hoor

3 jaar geleden

Reactie op missande

Je zegt anders gaan ze nooit aan vaste voeding wennen. Nooit lijkt me vrij ...
Het is toch mijn mening. Doe niet zo agressief