9 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter van 15 maanden kreeg rond 19 uur nog een fles van 120 - 150 cc. Deze hebben wij vanaf zaterdag laten vervallen. Ze eet nu met ons mee qua tijd, rond 18.00 uur en krijgt daarna nog wat water. En dan rond 19.00/19.30 uur op bed. Tot nu toe gaat dit goed, ze slaapt gewoon door.

3 jaar geleden

Hier vervangen met toetje eten, slaapzakje aan en boekje lezen, maar onze dochter gaat altijd al wakker naar bed

VRIEND

3 jaar geleden

Hier al heel lang toetje (Griekse yoghurt, tussen de 100 en 150 ml) ipv fles (hij wilde met 10 maand geen fles meer na het eten). Na het tandenpoetsen alleen nog wat water en dan slapen :)

3 jaar geleden

Volg je gevoel, je moet niks, als je denkt ik blijf liever nog wat melk geven voor het slapen dan zou ik het lekker zo laten en er pas mee stoppen als jullie er zelf ook klaar voor zijn 😊 Vaak is wakker in bed wel beter anders kan het een afhankelijke slaapassociatie worden, maar ook hierbij is het je eigen keuze!

3 jaar geleden

Eerste stap kan een flesje warme (koe)melk zijn. Wij geven onze dochter ook nog gewoon een flesje kunstvoeding. Als de nutrilon op is stappen we over. Nog veel kinderen drinken tot best wel lang een beker warme melk (volwassenen ook🤪). Consultatiebureau zei dat het meer gaat om het afbouwen van de speen. Hoe langer ze die gebruiken, hoe lastiger is om het af te leren. Door te veel en lang speen gebruik kunnen kinderen ook een slappe tong krijgen en gaan slissen.

3 jaar geleden

We geven al een lange tijd koemelk in de avond. Wakker in bed leggen gaat in de middag prima. Avond is dikke drama. Moeten we echt gaan oefenen.. op na drama-avonden. Iemand tips hiervoor?

3 jaar geleden

Reactie op Lisette8919

Eerste stap kan een flesje warme (koe)melk zijn. Wij geven onze dochter ook ...
Dat is ook zo. Als Jip behoefte heeft aan een ‘slaapmutsje’ dan is dat prima. Zoals iemand al zei; volwassenen drinken vaak ook warme melk voor het slapen.

3 jaar geleden

Hier is de fles melk de laatste stap van het avondritueel. Hij weet precies als de fles leeg is krijg ik m'n speen en dan ga ik slapen. Tandenpoetsen doen we ervoor, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Maar die fles weglaten kan echt niet. We hebben het geprobeerd maar hij weigert te slapen, raakt echt overstuur. Tandenpoetsen na de fles vind ik ook lastig, want hij is dan al zo relaxed en klaar voor z'n bedje..

3 jaar geleden

Plan de campagne; Flesje blijft lekker. We gaan Jip wakker in bed leggen. Dat zal wel de nodige tranen gaan kosten. Ff volhouden!