8 Reacties

5 jaar geleden

Poeh, heb ik niet eerder gehoord als tactiek.... Toen wij begonnen met flesjes (met 4 weken) moest ie niet erg hongerig zijn. Met honger de fles oefenen werkte echt niet, hij werd alleen ontzettend boos. Als hij eerst even een beetje kon drinken aan de borst tegen de ergste honger pakte hij de fles daarna wel...

5 jaar geleden

Lijkt mij niet de juiste manier om je baby te leren drinken uit de fles.. Ik zou gewoon blijven aanbieden en proberen bij elke voeding. Logisch dat je kindje de eerste keer niet meteen perfect drinkt, het is wennen voor ze. Lijkt mij dan wel heel strict en streng om dan meteen te zeggen 'jammer joh, dan maar geen eten' dat vind ik eigenlijk echt een heel slecht advies van het CB!

5 jaar geleden

Jeetje wat een stom advies. Je moet zeker geen voeding overslaan. Je moet het juist proberen met een flesje als ze niet heel veel honger hebben.Dan kunnen ze wennen aan een speen zonder gefrustreerd te raken. Hier zijn we ook begonnen oefenen door papa de fles te laten geven en daarna gaf ik gewoon weer de borst. Nu Ik net begonnen ben met werken drinkt ze nog steeds niet lekker uit een flesje maar het gaat steeds beter. Zodra ik er weer ben tankt ze lekker bij. Het is bij mij de 3e die niet uit een flesje wil drinken en ze worden allemaal groot. Mijn dochter dronk eerst 20cc daarna 30cc en het is de opvang nu gelukt om 60cc te geven in 1x, daar deden ze een vreugde dansjes om. Ik weet dat het heel weinig is want ik kolf ruim 300cc per voeding en dan te bedenken dat ze uit een flesje maar 60cc doet is dat wel even zuur maar ze doet het hartstikke goed, is tevreden en slaapt ook lekker bij de opvang dus ik maak mij er niet druk om. Bij ons helpt het om met haar rond te lopen en een flesje te geven, zodra je gaat zitten word ze boos. Heel veel succes en volg vooral je gevoel, als jij ze wil en kan voeden doe het dan gewoon. Heel veel succes

5 jaar geleden

Reactie op Fabii

Poeh, heb ik niet eerder gehoord als tactiek.... Toen wij begonnen met fles ...
Ja ik vind het ook best wel heftig .. maar het is misschien omdat ze al 3 maanden is al wel eerder de fles proberen te geven als iemand anders der was maar dan deed ze het ook niet .. maar ik moet iets proberen want heb al veel flesjes geprobeerd ik gebruik nu dr Browns flesjes en dan neemt ze 2 tot 3 slokjes en dan hoeft ze hem niet meer .. dus ik zou het echt niet weten want ze kan niet altijd aan de borst blijven .. dus als u misschien nog meer tips heeft .. plzz let me know 馃様馃槵

5 jaar geleden

Ik begin volgende week weer met werken. We oefenden af en toe met een flesje met bv, dat ging prima. Nu wilde hij opeens de fles niet meer hebben, hij wist niet wat hij moest doen et de speen. Ik heb hem toen wel gewoon de borst gegeven, ik denk dat hij anders een uur later ofzo zich weer zou melden en dan zou hij echt niet opeens uit de fles drinken. We deden steeds half bv en half kunst. Nu heb ik vanmorgen een andere fles met speen (een brede speen) gekocht en andere kv, deze dronk hij in een keer leeg. (Ik ga afbouwen met bv dus vandaar kv) Misschien heb je hier iets aan!

5 jaar geleden

Reactie op Irene94

Ik begin volgende week weer met werken. We oefenden af en toe met een flesj ...
Ja wil ook graag naar kv gaan maar moest het eerst met bv proberen en ja ik gebruik dr Browns flesjes nu

5 jaar geleden

Wow wat een erg advies 馃く Trucjes die ik heb gehoord : - niet wachten op de ergste honger - oefenflesjes van 20 of 30 cc eerst proberen - speen eventjes in je bh steken zodat het ruikt naar jou - veel babytjes hebben ook een voorkeur voor een bepaalde speen (wij hebben suavinex maar er zijn er veel die MAM gebruiken of Lansinoh) Overgang naar KV - mm en kv mengen en verhouding telkens veranderen naar meer mm

5 jaar geleden

Naja zeg, dat adviseer je iemand toch niet!