Mijn dochter is 19 weken en drinkt nu 4x flessen van 180cc Maar heel soms lijkt het of ze iets meer wil. CB adviseerde mij om geen flessen van 210cc te geven omdat dit een te grote plons is voor het maagje. Ze adviseerde om tussendoor dan een flesje te geven van 60/90cc. Hoe doen jullie dat? Geven jullie wel 210cc of niet?
Onze dochter krijgt ook 4x 180cc en precies zelfde verhaal en cb adviseerde mij precies het zelfde! Wij doen idd af en toe 90 extra en dat gaat hartstikke goed!
210cc geven zijn wij sowieso niet van, vind ik echt te veel in een keer. Bij onze oudste dochter ook nooit gedaan dus was dat nu ook niet van plan
Ik geef zelf wel 210cc. Ik merkte dat mijn dochter na het drinken van 180cc niet tevreden was en huilde na iedere fles. Dit wou ik haar niet aandoen en heb ik zelf besloten om meer te geven. Cb vond het uiteindelijk ook goed
Hier 18 weken en drinkt ondertussen al een dikke week 2x 210ml en 2x 180ml.. sinds vandaag begint ze ook weer meer te vragen dus word vanaf morgen ook ineens 4x 210 aangeboden en kijken wat ze ervan wilt. Als het te veel is zal ze dat zelf wel aangeven denk ik dan..
Onze zoon is 21 wk en wij geven 4x210. Toen we nog 5 voedingen gaven deden we 2x210 en 3x180 in overleg met cb. Nu de laatste fles een papfles en rond 17:00 een groentehapje.
Wij geven 210+7. Ze drinkt gemiddeld tussen de 180 en 200 cc per fles en zit nu op 4 voedingen. Dit gaat super! CB was er in eerste instantie ook geen voorstander van, maar gezien ze goed groeit en goed eet.......is het prima! Ieder kind is anders en je merkt gauw genoeg of iets wel of niet gaat, en goed voelt.
Ik had ook gehoord dat dat niet goed was en heb het gevraagd aan het Cb, maar zij zag geen bezwaar. Had ze nog nooit van gehoord dat dat niet zou mogen. Wij zijn daarom van 5×180 naar 4×210 gegaan omdat hij langere nachten ging maken en we anders niet uit kwamen.
Hier 4x 210 ze eten wat ze lusten. Onze dochter laat minimaal 1 en soms 2 flessen 50 cc staan. Onzin dat het niet zou mogen. Kinderarts zegt er niks van. Als ze aan 180 genoeg hebben nemen ze echt niet meer. Maar misschien dat ze dan nog 20 cc meer drinkt en hier meer verzadigd van is.
Onze zoon is 19 weken en hij krijgt al vier weken 5 x 210. Hij vraagt hier echt om. Hij vindt de groente of fruit oefenhapjes nog niets.. om de dag een papfles met rijstebloem als laatste fles.
Ik bouw bij ons zoontje de flessen op met 15ml + een half schepje.. Hij drinkt melk op voorschrift en vinden het zonde om dan telkens te moeten weggooien.. Ons zoontje is 24 weken en drinkt 3x180, 1x195 (+6,5 schepje) en 1x groentenhap van 200g.
Eigelijk kies je dat zelf hoe je het aanpakt. Er zijn er die zo grote flessen krijgen en het lukt maar ik vind het zelf ook veel (is zoals wij 1l water zouden moeten drinken in een kwartier redeneer ik altijd 😅) Grotere fles dan ga je vooral het maagje wat meer uitrekken en ernaar werken dat ze wat meer verzadigd zijn en er terug een langere tijd tussen kunnen laten. Wij kiezen hier bewust voor kleinere porties maar dan wat vaker. Ze krijgt hier op vraag en is dat eens na 2u30 a 3u dan is dat ook maar zo 😊