9 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk eerlijk gezegd niet dat daar doorslapen vanaf hangt 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Mag en kan. Maar of het helpt met doorslapen moet je denk ik vooral proberen. Wij hebben een zoontje van 29-5. Hij komt ook nog voor een voeding 's nachts, en vier flessen overdag. Wij blijven nog even volledig bij nummer 1.

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ik denk eerlijk gezegd niet dat daar doorslapen vanaf hangt 🤷‍♀️
Ja nou, het CB zegt dat er andere samenstelling van voedingsstoffen inzitten waardoor een baby langer verzadigd is. Dus ik bedacht me dat ze misschien daarom wel in de nacht voor een flesje komt, omdat ik nog steeds nummer 1 geef.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Mag en kan. Maar of het helpt met doorslapen moet je denk ik vooral probere ...
Ik geef ook 4 flessen overdag en 1 in de nacht. Ze heeft hier ook echt behoefte aan. Vandaar dat ik niet overstap op 2 aangezien ze daar maar maximaal 600 ml van mag hebben.

3 jaar geleden

Reactie op 66Derya66

Ja nou, het CB zegt dat er andere samenstelling van voedingsstoffen inzitte ...
Eerlijk gezegd komt mijn zoontje nu vaker voor een nachtvoeding dan voorheen wij zitten al een tijdje op nummer 2 hij is van 12 mei daar waar hij eerst geen nachtvoeding wou wilt hij nu 2 soms 3 keer drinken licht mischien ook in de fase waar hij in zit.

3 jaar geleden

Ik denk niet dat het veel verschil maakt. Volgensmij zit nr 1 voller dan nr 2 omdat je bijvoeding geeft bij nr 2. Ons zoontje krijgt 3 flesjes op een dag van 180 ml. Daarnaast 1 potje fruit en 2 boterhammen met jam (sinds kort 2) en met avondeten zijn groente. Hij laat sinds hij 2 broodjes eet, meer melk staan. Dus als het zou moeten, houden we wel 1 flesje over voor de nacht bijvoorbeeld. (tot we aan de max zitten van 600. Hebben wij hier dan nu niet nodig maar voor als het een keer moet 😊

3 jaar geleden

Ik zou de papfles proberen te geven! De laatste fles! Heeft bij ons zoontje geholpen hij sliep meteen door.

3 jaar geleden

Ik heb nog nooit gehoord dat op nummer 2 een beperkt maximum zit wat je mag geven.... waarom is dit? Ik ben nu blij dat ik het altijd al in combinatie geef met borstvoeding. Want dan had ik anders ruim boven de 600 ml gezeten!

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ik heb nog nooit gehoord dat op nummer 2 een beperkt maximum zit wat je mag ...
Babies zouden rond de 6 maanden door hun 'ijzer voorraad' heen zijn, wat de hoofdreden is om naar nr 2 te gaan. Daar zit wat extra ijzer aan toegevoegd. Het volgende weet ik niet zeker hoor, maar als ik zou gokken dan denk ik dat dat maximum ook hiermee te maken heeft. Er zitten een hoop toegevoegde vitaminen en mineralen in kunstvoeding, dus daar wil je niet dagelijks teveel van binnen krijgen lijkt me.