13 Reacties

5 jaar geleden

Ik wou de bibs speen dus ook vervangen maar dat ding was zo groot als een lollie geworden waardoor mijn dochtertje dus een kleine nieuwe niet meer pakte.. ik heb nu een advent voor 6 maanden moeten kopen .. echt vreemd die spenen die groter worden maar ook al koop je dus na 6 weken een nieuwe is de bibs nog groter geworden ..

5 jaar geleden

Wij nu pas na 3 maand ook nieuwtjes gekocht 🙈

5 jaar geleden

De spenen veranderen van vorm door de zuigkracht. Dit verschilt per kindje. Als er scheurtjes in het rubber komt moet de speen vervangen worden. Ik heb meerdere kleuren dus doe er wel wat langer mee.

5 jaar geleden

En de kleur van het rubber verschilt ook want het is natuurrubber

5 jaar geleden

Iedere dag sterileren en om de 6weken nieuwe, af en toe spoel ik 'm even af. Ik gebruikte eerst de bibi spenen nu heb ik suavinex vindt ze ook prima en zijn niet zo duur (kruidvat etc)

5 jaar geleden

Precies hetzelfde verhaal. Per toeval erachter gekomen dat we die fopspenen moesten vervangen na 4 weken😅 afgelopen dinsdag 3 nieuwe bibsspenen ontvangen. En nu om de 2 a 3 dagen uitkoken Wat ik doe is water in de waterkoker laten koken, in een diep kommetje gieten , fopspenen er in en als laatst doe ik een gepaste bord als deksel op. Laat ong 10 min in het water wachten

5 jaar geleden

Bibs spenen moeten elke 4 a 6 weken vervangen worden 😅

5 jaar geleden

Bij ons gaat de speen iedere avond in de vaatwasser en koken ze elke 2-3 weken eens uit. We hebben er een stuk of 5 dus kunnen nog even door denk ik. Wel van Difrax die vervormen zoveel ik weet niet maar moeten ook na 6 weken vervangen worden.

5 jaar geleden

Mijn dochter is nu drie maanden en heb nog geen bibsspeen vervangen.. Ze heeft er een stuk of acht tegenlijk ‘in gebruik’ Ze tut er echter zelden mee, als ze eens in de twee dagen een speen in de mond heeft is het veel. Zijn eigenlijk nog allemaal bijna zo goed als nieuw. Eens in de week doe ik ze steriliseren uit voorzorg.

5 jaar geleden

Zie hier het verschil, de roze is nog wel een 1 en de rechter een 2.. ik Vind het toch vreemd en vraag me af of dit wel oké is dat ze zo groot worden.. al na 6 weken geprobeerd te vervangen maar mevrouwtje hier pakt een kleinere natuurlijk niet ..

5 jaar geleden

Reactie op ik81

Zie hier het verschil, de roze is nog wel een 1 en de rechter een 2.. ik Vi ...
Die van ons pakt de nieuwe ook niet meer hierdoor... ik hoop dat hij nog lang heel blijft 😂

5 jaar geleden

Reactie op ik81

Zie hier het verschil, de roze is nog wel een 1 en de rechter een 2.. ik Vi ...
Hier pakt ze de nieuwe gelukkig wel, ga ze nu wel regelmatiger vervangen als ik jouw verhaal hoor

5 jaar geleden

Wij hebben echt teveel van die spenen in huis. Dus elke dag heeft ze een andere. Elke week doe ik ze uitkoken en elke dag even schoonspoelen. Dat ze van vorm veranderen hoort erbij. Het is een natuurlijk rubber dat vanaf de eerste keer gebruiken al kan veranderen. Goed in de gaten houden of er geen scheutjes inkomen. Dat is het belangrijkste.