4 Reacties

één jaar geleden

Peuters gaan pas rond de 3 a 3,5 jaar echt samen spelen met kinderen. Tot die tijd kunnen kinderen hetzelfde spel hebben maar spelen ze naast elkaar in plaats van met elkaar. Dit is heel gewoon hoor! Niks om je zorgen om te maken. Het is belangrijk dat ze zich veilig voelt en zelfvertrouwen heeft en daar spelen jullie een rol in! Je moet het in ieder geval niet af doen met dingen als oh kom op, je kan het zelf wel etc het komt vanzelf!

één jaar geleden

Je omschrijft precies onze oudste dochter van inmiddels 5,5 jaar! Het gedrag van je dochter in zo'n situatie past naar mijn idee ook precies bij het karakter dat je omschrijft.

één jaar geleden

Ik sluit me aan bij @Chanel. Ik herken mezelf erg in jouw omschrijving, toen ik een klein meisje was. Daarnaast hoort het ook echt bij de leeftijd. Er zit zo'n groot verschil in gedrag en vermogen in een paar maanden leeftijdsverschil. Ik kan alleen maar zeggen.....wees de veilige geborgen haven van waaruit je dochter de wereld kan en mag ontdekken in haar tijd en tempo!

één jaar geleden

Hoi, Ik herken mijn kind in de jouwe. Waar mijn nichtje ( 3 weken ouder ) met iedereen speelt. Zit de mijne op schoot en idd ik moet mee spelen. Nu moet ik zeggen mijn nichtje heeft 4 grote broers boven zich dus is wel wat gewend. Maar ik heb soms ook wel eens van oefff doe gewoon ga spelen. Nu is mijn dochter ook echt een enorme kattenkop. Waar ik veel kindjes mensen zie begroeten of kindjes zwaaien naar mensen die hun begroeten.... doet mijn dochter niet op een afstand vind ze het leuk. Maar als iemand te dicht in haar buurt komt of aan haar zit wat ze niet wilt laat ze dit merken ook. Ze doet dan lelijk en soms schaam ik me daarvoor denk doe eens gewoon zoals alle kindjes. Maar hey wat is gewoon. Ik heb gewoon een hele pittige dochter die duidelijk laat merken dat ze niks van vreemde moet hebben. En als ze je 10 minuten heeft gezien is het oké dan vind ze je leuk maar daarvoor. Oefff.... Ze is nu onwijs veel aan het praten en elke dag leert ze nieuwe woordjes dus ik denk dat, dat haar ook dwars zit. Alleen spelen thuis kan ze prima. Op de opvang doet ze lekker haar eigen ding. Als er vriendjes komen spelen vind ze dit de eerste 10 minuten heel moeilijk. Omdat de kindjes aan haar speelgoed zitten.