11 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg mee want ik heb ook hetzelfde probleem

3 jaar geleden

Ik ook :( al eet mijn dochter gelukkig wel heel veel vast voedsel. Maar ze drinkt dus bijna niks. Ook geen water ofzo. Geef nu dus extra fruit zodat ze toch vocht binnenkrijgt

3 jaar geleden

Niet helemaal dezelfde situatie, want ik geef borstvoeding, maar mijn dochter wilt overdag ook helemaal geen melk drinken. En ze eet al redelijke hoeveelheden vast voedsel en drinkt ook wat water erbij. Maar om overdag toch nog wat melk erin te krijgen, heb ik vier manieren om haar 'te foppen'. Misschien kan je deze opties ook eens uitproberen. 1. Makkelijkste manier die hier altijd werkt: pap van maken. Dit kan natuurlijk niet elke keer, maar pap (met een lepeltje) gaat er altijd goed in. 2. Melk in haar rietjes beker (fles weigert ze) en tussen de hapjes door geven. Werkt meestal goed in combinatie met brood. Een hapje brood, dan slokje drinken, en zo steeds om en om. 3. Melk erin lepelen. Als ze niet alles uit haar beker op gedronken heeft, accepteert ze wel nog wat van de lepel. Het gaat langzaam, maar dan krijgt ze nog wat binnen. 4. Hapjes maken en extra melk erin verstoppen. Zoals aardappelpuree of pannenkoeken. Hierbij gaat het natuurlijk maar om kleine hoeveelheden, maar alle beetjes helpen. Helaas niet de perfecte oplossing. Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor je!

VRIEND

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Mijn zoontje is volgende week ook 9 maanden. Het begon met in de avond steeds sneller niet meer willen drinken. Ik dacht dat het kwam omdat hij moe was of er een boer dwars zat oid. Later ontstond het ook in de middag. Zodra hij de boterham zag wilde hij geen melk meer, of pas als de boterham op was. Nu is het ook al twee dagen in de ochtend en hebben we er pap van gemaakt, dat werkte wel. Verder doen we nu een fles vóór de lunch (en daarna pas brood) en wat nog over is bij het tussendoortje rond 15u. Dan krijgt hij toch nog genoeg binnen. Wat hij in de avond niet neemt beschouwen we maar als jammer dan. Hij krijgt verder tussendoor en bij fruit ook nog water. Ik lees wel meer over dat ze op een gegeven moment er klaar mee zijn omdat ze vast voedsel en wat wij eten veel interessanter en lekkerder vinden. Als het aanhoudt bel ik volgende week nog even het cb, maar je kunt er misschien ook niet zoveel aan doen..

3 jaar geleden

Heb je al eens een droomvoeding geprobeerd? Geef eens de fles wanneer hij slaapt. Vaak drinken ze in hun slaap wel. Als dat wel werkt en je dat kunt combineren met pap dan heb je toch al 2 flessen getakeld.

3 jaar geleden

Probeer eens een flesje groeimelk Bambix aan te bieden mijn zoontje is 9 maanden en hij drinkt dit heel graag groeimelk 1+ Van Bambix

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad en mijn kinderarts zij dat ik eens mocht proberen met die groeimelk is ook weer compleet andere smaak en dat heeft wel geholpen

3 jaar geleden

Misschien is het de smaak van de kunstvoeding? Hier wilde ze absoluut niet de NAN drinken, nu Nutrilon en dat gaat vlot. Kan wel wat zoeken zijn natuurlijk...

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook minder interesse in bv. Maar wat ik nu doe is naar boven gaan voor het slaapje, luier verschonen, dan voeden en dan naar bed. Bij het wakker worden in de ochtend drinkt hij wel nog rustig bij mij in bed. Alle andere keren dus voor het slaapje in zijn slaapkamer. Op mijn werkdagen drinkt hij ook minder gekolfde melk uit de fles, maar dat is dan maar zo. Meestal werk ik niet 2 dagen achter elkaar. Hij groeit goed, dus ik ga er vanuit dat hij dat na het werken of de volgende dag dan wel in haalt.

3 jaar geleden

Mijn dochter van bijna 9 maanden heeft sinds vorige week ook geen behoefte aan flesvoeding. Ze is wel gek op groente en fruit Wat ik nu doe is 's ochtends pap rond 08.00 uur. Rond 10.00 uur krijgt ze als tussendoortje een fruithapje met een flesje water. Om 12.00 uur een boterham met beleg en daarna gaat ze naar bed tot ongeveer 13.30 uur. Om 15.00 uur een tussendoortje (maissticks, soepstengel, crackers etc). Om 17.00 uur groente hapje met een flesje water en om 20.00 uur haar laatste fles met pap erin. Hoop dat je hier wat aan hebt! Veel succes.