46 Reacties

3 jaar geleden

Dat heb ik ook soms maar dat hoort erbij denk ik, maak je geen zorgen zo te lezen ben je een super moeder!

3 jaar geleden

Dit had ik ook heel erg bij mijn eerste kindje! Echt een soort baby burn out! Ik vond heet boek gentle mom geweldig.. Lekker makkelijk geschreven en veel herkenning! Geniet van je kindje en laat het huishouden voor wat het is! Schone was kan ook best van het rek gehaald worden ipv uit de kast etc.! Het klinkt alsof je een fantastische moeder bent! Je zoon boft met jou als moeder! Denk aan jezelf😘

3 jaar geleden

Ik ben stiekem heel blij dat je dit topic opent. Zelf worstel ik ook al een hele tijd met dit probleem. Zit ook niet goed in m'n vel en heb afgesproken met mijn man, als het na het weekend niet beter voelt, toch hulp in te schakelen voor mezelf om er met iemand professioneel over te praten. Merk dat ik echt niet goed in m'n vel zit. Mede door werk waar ik (als verpleegkundige) nu zeer schrijnende casussen heb. En hierdoor ook het gevoel dat ik niet de fijne vrolijke moeder kan zijn voor m'n lieve meisje.

3 jaar geleden

Reactie op Bo-v

Dit had ik ook heel erg bij mijn eerste kindje! Echt een soort baby burn ou ...
Bedankt voor je reactie. Ik ga dat boek eens op zoeken. Een burn out heb ik vanwege het overwerken in de zorg en zit daarom ook thuis, dus misschien werkt dat wel samen. Wat kan een mens soms moe worden van zichzelf :(

3 jaar geleden

Het is ook veel en mij het lukt het ook vaak niet om alles te doen. Het belangrijkste is dat jij en je kind je goed voelen. Het hoeft allemaal niet perfect. Dan blijven dingen maar wat langer liggen. Ik had voorheen geen droger. Die heb ik nu wel gekocht om het me zelf wat makkelijker te maken. En natuurlijk houdt jouw kindje wel van je. Zo te lezen doe je heel voor hem. En je moet geen maaltijden overslaan. Het is ook belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Dan kan je ook goed voor je kind zorgen.

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Ik ben stiekem heel blij dat je dit topic opent. Zelf worstel ik ook al e ...
Wat sterk van jezelf dat je dit ook met je man bespreekt en die keuze eventueel zal gaan maken. Ik heb ook de keuze gemaakt om een coach te zien, voelt soms goed, soms wat minder.. maar ik hoop dat het bijdraait voor je en vooral op je werk. Ik werk ook in de gezondheidszorg op een afdeling met psychiatrische cliënten, de zorg vergt nou eenmaal veel van ons

3 jaar geleden

Reactie op Von

Het is ook veel en mij het lukt het ook vaak niet om alles te doen. Het bel ...
die droger heb ik inderdaad ook maar aangeschaft haha, heerlijk. als ik alleen al een haar zie liggen of een dotje stof dan sta ik alweer het hele huis te boenen, oh hoe draai ik die knop nou 1 2 3 om?

3 jaar geleden

Ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was. Als je zelf niet gelukkig bent, kun je je kindje ook niet gelukkig maken. Heb vertrouwen in jezelf! We klungelen allemaal maar wat aan;)

3 jaar geleden

die droger heb ik inderdaad ook maar aangeschaft haha, heerlijk. als ik all ...
Ja die droger scheelt wel veel. Als je iets ziet liggen, ga je lekker buiten wandelen, of iets anders leuks doen. Dan zie je het niet meer. :D Het is natuurlijk wel belangrijk om schoon te maken, maar het is net zo belangrijk om af en toe te ontspannen.

3 jaar geleden

Reactie op Lisette8919

Ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was. Als je zelf niet gelukkig bent ...
Ik ben niet ongelukkig. Het gaat mij specifiek om het gevoel het nooit goed genoeg te kunnen doen. Ik heb al een coach, maar erkenning van moeders vind ik ook prettig om te horen

3 jaar geleden

Reactie op Von

Ja die droger scheelt wel veel. Als je iets ziet liggen, ga je lekker buite ...
wat een goede tip!! daar ga ik gebruik van maken. Als ik weer een onding wil doen, dan gaan we wandelen. Thanks lieverd 😘

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik vraag me ook vaak af of ik een goede moeder ben. Niet per se of ze van me houdt, want zij weet niet echt beter 😝 maar meer of ik haar wel geef wat ze verdient zeg maar. Omdat ik zo gek op haar ben gun ik haar het beste in de wereld en dat probeer ik dan ook te zijn voor haar. Alleen is 100% perfect zijn niet mogelijk... dat is waar ik dan tegen aan loop

3 jaar geleden

Herkenbaar hoor!! Vooral met mijn oudste. Zij is nu 6 jaar oud en we vermoeden dat ze, net als haar vader, ADHD heeft. Ze is onwijs lief en slim, maar heel onstuimig qua karakter. Als baby was ze al onrustig en liet ze vooral mij niet makkelijk los. Waardoor ik al snel met schuldgevoelens kamp, daar ben ik sowieso van nature al gevoelig voor. Vandaag de dag nog steeds, omdat ze gewoon ontzettend veel energie en geduld van ons vraagt..en die hebben we niet altijd. Vooral bij haar heb ik dus dat ze tekort schiet, en voel me daardoor nog steeds met regelmaat een slechte moeder. Terwijl ik ook dondersgoed weet ze qua basisbehoeften alles heeft wat haar hartje begeert. Dus hou daar vooral aan vast. We kunnen niet perfect zijn! Je doet je uiterste best, jullie allemaal, dus petje af.❤💪 En jij hebt tenminste nog een vaste ritme met de voeding! Hier, met onze dagelijkse hectiek, is dat haast niet na te leven.. Ok, mijn jongste heeft wel een schema. Ze krijgt gewoon haar 4 flesjes netjes verdeeld per etmaal. Maar wij komen momenteel lang niet aan twee vaste voeding momenten toe. Ze heeft er sowieso minimaal 1. Maar mijn man is niet van de kant en klare potjes, hapjes en yogholinos etc voor het gemak. We maken ze zelf, en als ik eraan toekom kook ik voor meerdere dagen vooruit of vries het in. Maar dan nog loop het niet altijd gesmeerd, en werk ook overdag. En voel ik me daar weer een waardeloze mama om. Dus wederom, herkenbaar!

3 jaar geleden

Ik denk dat het iets is wat bijna elke moeder last van heeft. Je doet wat je kan en meer dan je best kan je niet doen. Anders loop je jezelf voorbij en dan is het eind helemaal zoek. Maak het bespreekbaar met je partner.

3 jaar geleden

Dankje voor je berichtje, ik voelde mij namelijk al mega raar en dacht echt dat ik de enige was. Ik voel precies het zelfde als jij en ben ook heel bang dat mijn kindje niet van mij zal houden. Ik weet ook echt wel dat we het niet perfect kunnen doen maar ik streef er enorm hard naar. Momenteel krijg ik daar ook wel hulp voor anders ga ik er zelf aan onderdoor. Maar super bedankt voor je openheid, ik voel me nu iets minder alleen en raar🤗

3 jaar geleden

Hi AGN, Ik deel je gevoel en herken deels van wat je schrijft. Ook ik word overweldigd door schuldgevoelens als ik even niet met mijn zoon wil spelen en iets voor mezelf wil doen. Als het me allemaal teveel wordt, krijg ik vaak de gedachte of ik wel geschikt ben voor het moederschap. Deze (negatieve) gevoelens en gedachten kan ik gelukkig wel vaak ombuigen naar wat meer reële gedachten. Maar herken de struggle. Bij mij komt het vooral omdat ik momenteel werkloos ben en 24/7 aansta voor mijn kind.

3 jaar geleden

Een prachtige instagrampost ontdekt vandaag over een goede ouder zijn én strugglen

3 jaar geleden

Reactie op Marrie35

Herkenbaar hoor!! Vooral met mijn oudste. Zij is nu 6 jaar oud en we vermoe ...
Persoonlijk heb ik ook het idee dat een kind echt wel voelt dat wij van ze houden, dat kan toch niet anders? Als ik dit zo lees ben ook jij een topper meis ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Juljoy2

Ik denk dat het iets is wat bijna elke moeder last van heeft. Je doet wat j ...
Ik kan jouw simpelheid hierin enorm waarderen, zelf denk ik altijd zo moeilijk en met omwegen naar Rome. Bedankt

3 jaar geleden

Reactie op Panda23

Dankje voor je berichtje, ik voelde mij namelijk al mega raar en dacht echt ...
Ik ben ook heel blij en dankbaar dat jij dit met mij deelt, ook ik voel me weer een stukje minder eenzaam.. Een baby op de wereld zetten is zo iets moois, maar het brengt een enorm grote spiegel met zich mee.. dat had ik niet zien aankomen