17 Reacties

3 jaar geleden

Hoe oud is je zoon? Die van ons is 10 maanden en bij CB gaven ze aan dat ze op deze leeftijd genoeg hebben aan 400-500cc per dag aan melkproducten. Yoghurt, pap oid zit daar ook bij. Met een fruithapje krijgt hij ook vocht binnen gelukkig.

3 jaar geleden

Reactie op Jannekedekort

Hoe oud is je zoon? Die van ons is 10 maanden en bij CB gaven ze aan dat ze ...
Bijna 10 maanden. En dan is dat voldoende zonder dat ze iets van water drinken? Ik ben al maanden niet meer bij CB geweest en hoef pas in mei. 😅

3 jaar geleden

als hij wel goed eet. zou je brood papje kunnen maken. gewoon fles maken en dan brood daar in toevoegen en dan vanaf een lepel geven. kleine van mij drinkt wel. maar zit vaak te kokhalzen met ze brood enzo. dus meestal doe ik het dan zo. heeft ie ook gelijk wat extra melk binnen

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, ik volg even mee

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Daarom geven wij toch nog steeds een derde fles ook. Je zou misschien een fles kunnen geven met minder melkpoeder erin? Het is eigenlijk 1 schepje pop 30ml water maar wij doen wel eens 1 schepje op 60 of 90 ml. Dat gaat er hier bij onze dochter zo in

3 jaar geleden

Gewoon blijven proberen. Soms heeft het tijd nodig. Wij geven de beker ook mee naar het kinderdagverblijf zodat hij daar ook uit dezelfde beker drinken krijgt

3 jaar geleden

Zolang hij soepele ontlasting heeft, krijgt hij voldoende vocht binnen. 400-500ml zuivel per dag is in principe genoeg. Verder blijven oefenen met de beker voor water, blijven aanbieden. En ik zou niet te vaak wisselen van soort beker maar hem gewoon de tijd geven ook ergens aan te wennen en te oefenen. Lukt het met een bepaalde beker om water eruit te krijgen zou ik die aanhouden, en op gegeven moment gaat hij ook drinken en het niet meer weg laten lopen. Was bij ons ten minste zo. Succes, komt wel!

3 jaar geleden

Wij hebben het ook. Onze dochter snapt simpel weg andere flessen niet, mocht het water wel in haar mondje komen dan laat ze idd alles eruit lopen. Daarom geven wij nog 3 flessen melk totdat ze goed genoeg water drinkt

3 jaar geleden

Water is loze vulling, geef dan liever (koe)melk o.i.d. Verder gewoon met open beker blijven oefenen, begin met een klein laagje van 1 of 2 slokjes. Een rietjesbeker kun je ook gaan proberen, maar dat introduceer je liever pas nadat drinken uit een open beker goed lukt.

3 jaar geleden

Hier het zelfde probleem

3 jaar geleden

Met een lepeltje ?

3 jaar geleden

Hier ook die fase zoontje 10,5 maand ik geef zijn melk heel de dag door en hij komt perfect aan 500cc op een dag kleine hoeveelheden op een dag smorgends drinkt hij bij opstaan 100cc en dan is het met beetjes verdeeld op een dag en dat lukt aardig ook geef ik in tuitbekertje water dat hij zelf probeerd te doen en heb een klein flesje met fristi klaar staan vind hij ook heel lekker ene keer lukt dit beter dan de andere maar hij slaagd er wel in om genoeg te drinken plus zijn vaste voeding gaat ook goed 👍🏻

3 jaar geleden

De beker 360 is echt een aanrader. Mn zoontje vind hem geweldig. Drink er veel uit. Ze moeten dan evengoed nog zuigen maar hebben wel een soort beker. En hij lekt niet. Alleen als ie hem op de grond gooit. Kruidvat heeft de goedkope versie. Origineel is van munchkin ofzoiets

3 jaar geleden

Onze dochter drinkt redelijk uit de 360 beker, maar heeft er soms gewoon geen zin in. Dan drink ik zelf wat water uit een plastic beker en dan is het ineens machtig interessant voor haar om uit dat bekertje te drinken. Het wordt dan wel een beetje kliederboel, maar er gaan dan ook altijd een aantal goede slokken naar binnen, en ze lacht er nog heel hard bij ook!

3 jaar geleden

Hier drinkt ze ook slecht.. maar her en der wel een slokje baby ranja uit de tuit beker. Vaak zuigt ze goed aan de tuitbeker waardoor haar mond vol met drinken zit en dan sproeit ze alles er weer uit. Waardoor zij , wij en alles om ons heen volledig onder het drinken zit. Inmiddels 3 keer per dag schone kleren aan.. haha. Meer mama’s die dit herkennen? We hebben al 4 verschillende bekers geprobeerd en dat maakt geen verschil. 🙄

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Hier drinkt ze ook slecht.. maar her en der wel een slokje baby ranja uit d ...
Als onze dochter drinkt, laat ze ook bijna alles weer uit haar mond lopen. Hier bieden we drinken aan uit een normale beker. Bij de opvang drinkt ze uit een tuitbeker, maar doet ze hetzelfde. Het zal wel een fase zijn ga ik maar van uit😜 Haar corrigeren heeft in ieder geval geen nut heb ik gemerkt.