20 Reacties
5 jaar geleden
Wij koken altijd het water voor het maken van de fles. Ook in Nederland schijnt er in warm water uit de kraan meer bacteriën te zitten. Bij ons is de verhouding bij 150 cc: 60 gekookt 90 koud. Bij 180 cc zou dat dan zijn: 70 gekookt, 110 koud? Succes en een fijne vakantie!
5 jaar geleden
Wij doen voor 150cc altijd 110cc koud en 40cc gekookt, maar dat doet iemand anders weer anders zie ik...
5 jaar geleden
Reactie op Corine-24
Je kan flesjes ook op kamertemperatuur maken hoor, heb ik de hele zomer ged ...
Ja volgens mij had ze dat vanavond
Was zo aan het klote met die fles haha en ze had zo honger ik dacht het is iig niet te koud... lekker eten.. helaas was ze te moe en heeft ze maar 100 op.
Ga nu de volgende fles geven
5 jaar geleden
Reactie op Leonieschottman
Wij koken altijd het water voor het maken van de fles. Ook in Nederland sch ...
Wij nemen op vakantie of een dagje uit ook altijd gekookt water mee en dan voor de gehele dag. Het is inderdaad 70 gekookt en 110 koud. En meestal verder op de dag iets meer gekookt omdat het water in de thermoskan toch langzaam wat afkoelt. Fijne vakantie!
5 jaar geleden
Pfoe, als ik gekookt water gebruik kijk ik niet eens naar de verhoudingen eigenlijk 😅. Ik doe gewoon een bodempje gekookt water en de rest koud/kamertemperatuur water. Als het te koud is gooi ik er een beetje water uit en heet water bij en vice versa. Wel voel ik altijd eerst het water voor ik er kv bij doe zodat de verhoudingen van water en poeder wel blijft kloppen.
5 jaar geleden
Hoi Lisa,
In het ziekenhuis kregen we kant en klare flesjes, maar kregen we dit advies mee voor thuis: 1/3 kokend water + 2/3 koud water.
De kraamverzorgster gaf hetzelfde advies.
120: 40/80 - 150: 50/100 - 180: 60/120.
Dit voelt steeds goed aan 🙂
We doen het kokend water meestal in een thermosfles (wat ook voor onderweg erg handig is), dus als je dit na een paar uurtjes nog een keer gebruikt, zijn de verhoudingen wel iets anders.
Succes en een fijne vakantie 🙂
5 jaar geleden
Reactie op Guus2020
Hoi Lisa,
In het ziekenhuis kregen we kant en klare flesjes, maar kregen w ...
Dankjewel!! Ja we zijn het aan het proberen. Haha ze is niet zo hongerig vanwege de warmte. En misschien vanwege de warmte vind ze kamer temperatuur wel.lekker. we gaan het gewoon proberen. Zolang het maar niet te koud is
5 jaar geleden
Reactie op anoniem183
Hoe kunnen jullie het water? Pan? Waterkoker ?
Als ik gekookt water gebruik en de mogelijk is er, dan gebruik ik een pan. In een waterkoker zit vaak toch veel kalk. Voor een keertje kan het geen kwaad dus als er echt geen andere optie is dan maar een waterkoker. Maar eigenlijk liever nietz