15 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Ik gebruik sinds 2 dagen Gelilact. Vreselijk om te mengen , maar ik heb het voor elkaar ! 😃 Ik meng het water van te voren . Ik doe 1 afgestreken schepje (strijk het af met een schilmesje) per 100 ml water . Ik doe de Gelilact met het water in een hoge maatbeker. Maak +_ 800 ml in 1 keer. Met de staafmixer helemaal glad mixen en in een schone fles overgieten en bewaren in de koelkast . Wanneer je dan een flesje klaarmaakt . Dan gebruik je het ingedikte water . Opwarmen en melkpoeder erbij . Dan nog goed roeren met een vork en eventuele klontjes plat drukken tegen met de vork tegen de binnenkant van de fles. Dit werkt voor mij perfect !! Ik gebruik dr Brown speen nr 2. Of gebruik je gekolfde melk ...? Dan kan bovenstaande niet 🤨

4 jaar geleden

Het nadeel aan Gelilact is inderdaad dat het makkelijk klonters vormt... Wij deden het nodige aantal schepjes poeder in een potje en deden daar de Gelilact bij, dit goed mengen en dan hiermee de fles maken, de fles goed schudden. Het lost ook beter op in (heel) warm water, maar dan moet je weer langer wachten voor je het flesje aan je kind kan aanbieden... Er bestaan ook van die kleine 'flessenmixers', dit kan ook helpen om klonters te voorkomen. Veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op GWE

Ik gebruik sinds 2 dagen Gelilact. Vreselijk om te mengen , maar ik heb het ...
Lijkt me super handig! Nu hebben wij het gelukkig niet meer nodig, (onze dochter is 2.5 jaar) We hebben het op zich ook niet lang moeten gebruiken aangezien bleek dat onze dochter koemelkeiwitallergie had en met de aangepaste melkvoeding geen last meer had van het teruggeven van haar melk. 😊

VRIEND

4 jaar geleden

Dit werk voor ons inderdaad heel goed :) Het nadeel als je het gelijk maakt en de fles hard moet schudden, is dat je ook veel lucht in de fles krijgt . Niet bevorderlijk voor de krampjes .

4 jaar geleden

Het nadeel aan Gelilact is inderdaad dat het makkelijk klonters vormt... Wi ...
Ik geef flesvoeding en ik warm de flesjes niet op, dit doe ik voorlopig ook zo dat ik de gelilact bij de poeder doe, goed schudden en dan in flesje met water en dan nog roeren met lepel, maar tegen einde van het leegdrinken zijn er al terug gelachtige klonters gevormd

4 jaar geleden

Dus 1 grote schep gelilact voor flesje van 120 is goed dan? Want er staat op tot 4 scheppen maar dat is echt wel een heel dikke brei dan

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Momonthegram

Dus 1 grote schep gelilact voor flesje van 120 is goed dan? Want er staat o ...
Ik moet zeggen dat ik maar gewoon wat gedaan heb en ik denk dat dit de juiste verhouding is . Ik denk dat als je 1 grote schep doet voor 120 water , je iets dikkere substantie hebt .. waarschijnlijk is je substantie ook dikker wanneer je de klontjes niet hebt . Het is een beetje uittesten , maar als je de beschrijving volgt dan is het volgens mij veeeeeel te dik 🙈

4 jaar geleden

Bij de oudste dochter hebben wij dit ook lang gebruikt, wij deden de gelilact eerst onder de poeder in zo meeneem potjes en schudde dit eerst goed op

3 jaar geleden

Reactie op GWE

Dit werk voor ons inderdaad heel goed :) Het nadeel als je het gelijk maak ...
Heb je misschien een tip om die luchtbellen eruit te krijgen voor ik de fles ga geven?

2 jaar geleden

Reactie op Karinenroef

Heb je misschien een tip om die luchtbellen eruit te krijgen voor ik de fle ...
Niet schudden de fles maar rondjes draaien en dan eventueel met een mes roeren. dan krijg je geen lucht bellen

één jaar geleden

1 schepje op 100 ml water ik maak bv 500 ml water met 5 schepjes gelilact en met de staafmixer goed mixen ik heb totaal geen klonteren, ik zet het in de ijskast en als ze gevoed moeten worden doe ik de hoeveelheid water gemixt met gelilact in de fles en dan de poeder van de voeding erbij ff schudden en in de magnetron

één jaar geleden

Hoe doen jullie dit met borstvoeding? En hoe vaak? 1x per dag of bij iedere voeding? Dat zou namelijk betekenen dat ik niet meer live kan voeden..

één jaar geleden

Reactie op GWE

Ik gebruik sinds 2 dagen Gelilact. Vreselijk om te mengen , maar ik heb het ...
Doe je dit mixen met warm/gekookt water of gewoon mixen in koudwater

één jaar geleden

Ik had echt geeeen idee hoe ik die klonters eruit moest krijgen, maar deze post is een lifesaver! 😃 morgen even proberen Mn dochter heeft weer een nieuwe melk sinds vandaag, de novalac novarice. Dit zou moeten helpen tegen de krampjes maar is zo dun (en ze heeft erge reflux!) Morgen is proberen want heb het een paar dagen geleden geprobeerd en wat een gedoe seg.

één jaar geleden

Reactie op GWE

Ik gebruik sinds 2 dagen Gelilact. Vreselijk om te mengen , maar ik heb het ...
Hoeveel warm je de flesjes op in de magnetron? (Watt en aantal minuten)? Wil ook niet schudden want dat zorgt idd weer voor veel lucht..