12 Reacties

5 jaar geleden
Wij waren afgelopen nacht in alle slaperigheid het slabbetje vergeten af te doen. Ik keek snachts op het beeldscherm van de babyfoon en de slab lag over haar gezicht. Ben me rot geschrokken. Maar ze ademde normaal en ze was de volgende ochtend gewoon lekker vrolijk zoals altijd. Dus ga er vanuit dat er niks aan de hand is. Maar ik snap dat je je kapot bent geschrokken. Had ik ook.. Zoiets gebeurt je maar 1 keer. Ik denk als je kindje zich niet echt anders gedraagt dan normaal dat er niks aan de hand is.

5 jaar geleden
'Gelukkig' zijn die doeken goed ademend toch? Wat een schrik ja! Ik had van de week mezelf ook voor de kop geslagen, omdat ik hem te warm te slapen heb gezet. Was op visite op de camping... zwetend heb ik hem uit de maxi cosy gehaald. Direct kleren uit, water geven, controleren op alertheid en reactievermogen. Hij is nu 2 maandjes 😭 zoiets gebeurt je indd 1 keer en nooit weer. Als ze gewoon goed reageert en ze ademde nog goed, dan denk ik echt niet dat je je zorgen hoeft te maken ❤

5 jaar geleden
Bij mijn zoontje stond er een klamboe voor de sier/ gezelligheid aan het hoofdeinde van zijn bedje. Hij was echt nog heel klein en in de nacht voelde ik dat ik moest gaan kijken. Hij lag er helemaal ingewikkeld ben me rot geschrokken, gelukkig was ik er op tijd bij en heb gelijk dat ding weggehaald en nooit meer gebruikt.

5 jaar geleden
Wij hebben in het begin ingebakerd met hydrofieldoeken, daarna overgegaan op de swaddleme van meyco en nu gebruiken we de puckababy piep. Bij de swaddleme liggen ze écht nog helemaal ingebakerd zoals met een hydrofieldoek, deze overgang is heel klein. Met de puckababy hebben ze bewegingsvrijheid en kun je dus richting het afbouwen gaan werken. Ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent. Wie weet heb je iets aan deze tips en kun je er zo voor zorgen dat je weer met een gerust hart kunt slapen. Ik was echt fan van de swaddleme van meyco.

5 jaar geleden
Mijn dochtertje slaapt altijd met een doekje op haar hoofdje, deze doe ik ook altijd over haar oogjes zodat ze goed kan inslapen. Dit deden ze in het ziekenhuis ook bij dr.
Soms kom ik snachts ook even kijken en dan ligt het doekje ook over haar gezichtje. Dit is geen ramp, hier kan je goed doorheen ademen. Het is niet dat deze super strak om het gezicht zit ofzo.

5 jaar geleden
Misschien is het een gerustelling om eens zo een doek op je eigen gezicht te leggen, dan merk je dst je echt.nog prima erdoor heen kan ademen. Gebeurd de beste moeders zoiets! Ik zou ook super schrikken hoor, maar er is vast niks aan de hand. Misschien doet het je goed als ik je vertel dat mijn oudst een keer van een trap in een huisje ik de ardennen is gevallen toen hij 1,5/ 2 jaar was ofzo. OP een stenen grond!! Dit omdat het traphekje dat daar hij blijkbaar niet goed kon sluiten (wat wel zo leek) en hij erop ging hangen en toen dus openklapte en viel. Ik zie het nog steeds voor me.... verschrikkelijk. Maar raad maar wat hij had. Helemaal niks. Nu 2 jaar later en gaat helemaal goed met hem 😋 ze kunnen veel hebben gelukkig.
En wat inbakeren betreft. Wij gebruiken hier ook de swaddle me. Hij wurmt zich er soms wel uit maar dan zit t gewoon om zn lijfje en zn armpjes heeft hij dan lekker om hoog.

5 jaar geleden
Reactie op sharon1407
Mijn dochtertje slaapt altijd met een doekje op haar hoofdje, deze doe ik o ...
En toch moet je hiervoor erg voorzichtig zijn. Een vriendin van mij haar kindje viel altijd zo in slaap en is bij de opvang bijna dood gegaan zo. Kindje blauw Traumahelikopter ingezet, ontzettend eng en traumatisch geweest.
Onze manier v ademen is niet te vergelijken met dat van een baby, die ook nog erg onregelmatig kan ademen, doekje over t gezichtje is nooit aan te raden ...