29 Reacties

3 jaar geleden

Wat pittig he...mijn zoontje heeft ook nog nooit doorgeslapen, komt inderdaad elke 3-4 uur nog ‘s nachts en wil dan ook echt nog eten... Ik heb niet echt tips...wij hebben ook al veel geprobeerd. Maar papfles wil hij niet, overdag eet en slaapt hij helaas ook (te) weinig. Ik probeer het maar zoveel mogelijk te accepteren en ga zelf regelmatig om 20/20:30 naar bed, zodat ik uiteindelijk wel aan mijn slaap kom. Sterkte...ooit wordt het beter!🤞

3 jaar geleden

Wauw hier PRECIES hetzelfde. Ben ook weer terug naar de fles. Wat bij mij de ene nacht wel helpt en de andere niet is m met een fles in zn bedje te leggen. Heb zo'n fles die hij zelf vast kan houden. Maar hij is mega onrustig. Brabbelt ook veel en hard vooral tussen 3 en 6. Om 5.30 geef ik t zelf vaak maar op en ga ik eruit ;-) doorslapen heeft ie misschien 2 x gedaan sinds zn geboorte, en daarmee bedoel ik 'maar' 2x wakker worden snachts. Ik hoop dat t gewoon een keer over gaat.

3 jaar geleden

Ik leef met je mee. Onze zoon 8 maanden bijna nooit doorgeslapen. Ik heb maar via consultatiebureau hulp ingeschakeld volgende week eerste gesprek dus ben benieuwd. 😊

3 jaar geleden

https://instagram.com/slaaptipsvoorbabys?igshid=mvif8e2zlh1g hier heb ik zoveel goede tips vandaan. Misschien zit er iets tussen wat je kan helpen. Soms kunnen kleine veranderingen een groot effect hebben. Succes!

3 jaar geleden

Wij hebben maanden lang gehad ze elk uur wakker werd. Ik sliep dus niet. Op dit moment slaapt ze rond 19.30. Word rond 9 uur wakker. Rond 23 uur weer en krijgt dan bv. Dan rond 1 uur en rond 4 uur en vanaf 5 of half 6 wil ze gewoon echt niet meer uit bed. Voor ons al een hele verbetering. Wat hier hielp is echt stiptheid met de wakkertijden en een ritueeltje verlengt naar 20-30 min en echt elke keer het zelfde. Daarnaast with nouse aan en een lakentje van Fedde en Kees.

3 jaar geleden

Hier haalt dochter niet eens 2 uren. Ze slaapt als er geluk hebben van 19.30 tot 21.30. Dan drinkt ze en wilt ze niet meer in eigen bed. Al stoppen we haar 20 x in, ze gaat niet slapen. Ze ligt alleen ook niet rustig naast mij. Continu draaien en zeuren. Even drinken, maar dat is dan ook niet goed. Wij halen nog geen 5 uur slaap. Ik heb helaas geen tips. Onze oudste is net zo. Slaap al 3 jaar niet meer dan een paar uur per nacht. Heel vermoeiend ja.

3 jaar geleden

Deze nacht heb ik elk uur gezien. Normaal slaapt hij van 21u tot 3u en kreeg nog een flesje dan en slaapt terug tot 6.30u. Sinds 4maanden heb ik geen oog meer dicht gedaan . Eerst om de 2u wakker en nu elk uur.

3 jaar geleden

Onze dochter van 8 maanden is ook zo'n heerlijke nachtbraker.... soms slaapt ze bijna 3u achter elkaar en de andere keer is het elk half uur/uur. Vannacht was zo'n nacht... S'nachts wordt ze huilend wakker en soms echt krijsen, vanmorgen lag ze lekker te kletsen en te spelen. Wij hebben ook al van alles geprobeerd ben nu het boek baby in een droomritme aan het lezen (op aanraden). Maar ik hou ook in mijn achterhoofd dat doorslapen op deze leeftijd juist niet normaal is (doorslapen is 4u achter elkaar), maar vermoeiend is het wel! Veel succes mama's en papa's! Wij kunnen dit💪

3 jaar geleden

Geen directe tips, wel herkenning! Wellicht een idee om de kleine eens in de week bij opa en oma te laten slapen? Dat doen wij nu en bevalt heeel goed. 🙈

3 jaar geleden

Hier ook een 8 maanden oude baby die op 1 hand te tellen nachten heeft doorgeslapen. We doen hem rond 19:00u in bad, geven hem daarna de fles en leggen hem dan in bed. Hij wordt dan rond 23:00u weer wakker en geven hem dan nog een flesje van 150cc. Meestal wordt hij dan weer rond een uur of 3 wakker. vaak kunnen we hem dan weer in slaap wiegen en slaapt dan weer door tot 6:00u. Krijgt dan zijn eerste fles en slaapt dan in het weekend vaak nog door tot 8:00/9:00u. Ik ben er aan gewend geraakt maar hoop wel dat hier ooit nog verandering in komt🙄

3 jaar geleden

Hoe gaan de slaapjes overdag? Hoe lang en op welke tijden?

3 jaar geleden

Kijk even op: slaaptips voor baby's. Er is een site en instagrampagina van. 's Avonds rijstebloem toevoegen hielp bij ons om door te slapen.

3 jaar geleden

Rare vraag misschien, maar gaat je kindje naar een kinderdagverblijf? Want mijn dochter was ook zo'n slechte slaper, maar sinds ze naar de kinderdagverblijf gaat, is ze veel meer moe en slaapt ze beter in de nacht en begint ze meer structuur te krijgen, wat ook wel helpt.

3 jaar geleden

Hier nog 1. Hij heeft nooit doorgeslapen maar vanaf de 4 maanden slaapregressie is het nooit meer goedgekomen en alleen maar achteruit gegaan. Een goede nacht is bij ons 3x heen en weer. De laatste weken slaapt hij nu naast ons omdat het heen en weer lopen naar z’n kamer ons brak. We merken dat hij dan iets beter slaapt. Wij hebben een consult gehad via Myrthe van Slaaptipsvoorbabys.nl. De tips die we kregen hielpen een beetje maar gaven niet de doorslag. Er wordt toen geadviseerd; begin met slaaptraining icm gecontroleerd huilen. Maar daar voel ik niks voor. Ik lees steeds vaker dat het gecontroleerd huilen (of de oorspronkelijke Cry it out methode) niet goed is voor de hechting en de emotionele ontwikkeling van een kind.

3 jaar geleden

Die van ons slaapt 2x overdag om 10.00 uur en om 15.00 ongeveer en gaat dan rond 18.30/19.00/19.30 naar bed slaapt dan de hele nacht door

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

https://instagram.com/slaaptipsvoorbabys?igshid=mvif8e2zlh1g hier heb ik zo ...
Wij volgen het schema van haar ook. 4 dagen per week slaapt hij door tot half 7 gaat 7 uur /half 8 op bed. De andere dagen wordt hij rond 4 uur wel wakker brabbelt wat en valt weer in slaap of wij leggen hem tussen ons is en slaapt hij door. Zij geeft ook aan dat het nacht wakker worden kan komen door te weinig eten, te lang of te korte slaap overdag of dat hij juist te laat op bed gaat. Wij hebben hier veel baat bij gehad.

3 jaar geleden

Hier het zelfde ongeveer. Na alles proberen heb ik het maar gelaten. Ik denk dat dit dus bij hem hoort 😅 en heb het gewoon geaccepteerd.

3 jaar geleden

Reactie op duomil

Hier het zelfde ongeveer. Na alles proberen heb ik het maar gelaten. Ik den ...
Ik wist dat ik jou hier ook zou treffen 😂 Het is nog wachten op Summer2020

3 jaar geleden

Ik wist dat ik jou hier ook zou treffen 😂 Het is nog wachten op Summer2020 ...
Hahahahahahahahahahahahahaha 😂😂😂😂😂😂😂 Ik heb echt hardop gelachen 😂😂

3 jaar geleden

Reactie op duomil

Hahahahahahahahahahahahahaha 😂😂😂😂😂😂😂 Ik heb echt hardop gelachen � ...
😂😂😂😂 haha.. gelukkig kunnen we nog lachen 😛