33 Reacties

6 jaar geleden

Niet fijn die onzekerheid, ben je vergeten te vragen wat dit zou kunnen zijn? Of misrekening in de uitgerekende datum?

6 jaar geleden

Bij mij was de buikomtrek geloof ik 1 week verder dan de rest, ze vertelde ons dat dit niet erg is zolang je maar een beetje binnen de normale lijntjes zit. Stel dat er 4 of 5 weken verschil in zat dan zouden ze verder gaan kijken. Maar 1 week lijkt mij geen reden tot zorg.. maar ik ben natuurlijk geen verloskundige!

6 jaar geleden

Ik begreep dat babys vanaf een week of 16 zelf bepalen hoe hard ze groeien, de eerste weken gaat het volgens een bepaalde richtlijn maar daarna gaat het in hoe de baby wil groeien, ik zou me niet te druk maken, het is maar 1 weekje verschil en kan geen kwaad

6 jaar geleden

Reactie op Sananas

Niet fijn die onzekerheid, ben je vergeten te vragen wat dit zou kunnen zij ...
Nee, ze wist het niet, berekening moet kloppen gezien ik zwanger ben geraakt met een fertiliteits traject...

6 jaar geleden

Hoi Zara. Ik heb toevallig hetzelfde gehoord bij de 20 weken echo deze week. Ik heb ook geen te hoog BMI of zwangerschapsdiabetes. Ik maak me nu wel een beetje zorgen dat ik er straks een heel groot kind uit moet persen haha.

6 jaar geleden

Hoi! Wij hebben dit ook idd.. ik maak me er niet te druk om..! Ik was zelf ook een grote baby haha..

6 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Hoi Zara. Ik heb toevallig hetzelfde gehoord bij de 20 weken echo deze week ...
Haha. Nou daar maak ik me ook zorgen om. Maar ook over alle andere risico’s die eraan zitten voor moeder én kind bij een hoog geboorde gewicht. Schrok toch van alles wat ik las.

6 jaar geleden

Reactie op Zara_

Nee, ze wist het niet, berekening moet kloppen gezien ik zwanger ben geraak ...
Oke😊

6 jaar geleden

Ik had vorige week de 20 weken echo. Onze kleine loopt gemiddeld 2 dagen voor op de uitgerekende datum. Het buikje een week. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook suiker moeten laten testen omdat ze dachten dat de baby te snel groeide. Toen was er niks aan de hand. Bij geboorte woog hij 3450 gram. De zorgverleners hebben protocollen en zijn alert omdat het om een klein mensje gaat. Als er verder niks bijzonders bij je is ontdekt, Zou ik me geen zorgen maken. Stress is tenslotte ook niet goed voor je kleintje. Wacht het af en heb vertrouwen;)

6 jaar geleden

Hoi! Bij ons werd ook gezegd dat de baby wat hoog in de metingen zit, maar dit is ook een moment opname. Ze dachten eerst dat de datum niet klopte, maar dat is niet mogelijk omdat we met IUI zwanger zijn geworden. Ik ben ook getest op suiker en heb dit ook niet. Tegen ons hebben ze gezegd maak je niet druk en waarschijnlijk heeft het kindje net een groeispurt gehad of hij is gewoon wat groter.

6 jaar geleden

Bij ons is de uitgerekende datum verschoven van 12 mei naar 3 mei door de meting vd buikomtrek van de baby. 3 mei zou nochtans niet kunnen kloppen ivm de eisprong. Ik maak me daar geen zorgen over. Bijna geen enkele zwangerschap duurt exact 40 weken. Sommigen baby's zijn klaar voor de buitenwereld op 37 weken en sommigen om 41 weken. Vertrouw je lichaam en je babytje maar! Bij grote zorgen gewoon effe je gynae opbellen. Die zal je zeker kunnen geruststellen!

6 jaar geleden

Mijn baby is nu 21 weekjes toen hij 19 weken was liep hij ook voor met lengte en gewicht. Bij mijn eerste zwangerschap was dat ook zo mijn dochter was een prematuurtje (vanwege mijn baarmoederhals die te kort is is ze vroeg geboren) 34 weekjes maar ze was 49 cm lang geboren dit was normaal want mijn partner is 2 meter lang. Het kan erfelijk zijn 🥰🥰 het komt allemaal goed met je wondertje😊

6 jaar geleden

Lief! Bedankt iedereen voor alle reacties! Zo fijn om hier ervaringen te kunnen delen met anderen! Bedankt!!

6 jaar geleden

Reactie op Eeff

Hoi! Bij ons werd ook gezegd dat de baby wat hoog in de metingen zit, maar ...
Wij hadden precies hetzelfde. De baby zat echt op de bovenste lijn met alles. Ze vroeg ook om een verkeerde berekening maar wij zijn zwanger geworden met Menopur+Pregnyl dus ik weet zeker wanneer de eisprong was. Hoe ver liep jij voor?

6 jaar geleden

Reactie op Cykr61

Mijn baby is nu 21 weekjes toen hij 19 weken was liep hij ook voor met leng ...
Ja dat is ook zo. Je weet ook niet hoe het loopt. Ik vraag me gewoon af of het misschien komt door iets waar ik zelf wat aan kan doen 🙈 haha je wil het graag goed doen en het is nu zo vaag.

6 jaar geleden

Ik had pas 20 weken echo echo en toen was ik 19 en 3 dagen en ze zeiden dat een week normaal is? Want ik zit sinds gisteren op de 20 weken dus liep qua groei ook voor.

6 jaar geleden

Wij hebben gister ook de 20 weken echo gehad en ons kleintje loopt ook voor qua groei. Maar aangezien zowel mijn partner als ikzelf flinke baby’s waren had ik dit wel al verwacht. Volgens mij is dit ook helemaal niks om je zorgen om te maken, in het geval dat het niet goed was hadden ze je wel doorgestuurd voor extra controles. Geniet van je zwangerschap!

6 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad, geen enkele reden ervoor. Uiteindelijk bevallen met 34.5 van een gezonde jongen van 3345 gram en 47 cm geen enkele reden gehad om ongerust te zijn. Nu inmiddels 2 en nog groot voor zijn leeftijd

6 jaar geleden

Wij hadden vandaag ook de 20 weken echo, ik loop 1 dagje voor gemiddeld Verloskundige noemde nog dat de gemiddelde lengte die je kindje ‘moet’ hebben gebaseerd is op het landelijk gemiddelde. Ook een piepklein meetverschil (muisklik) kan al voor wat extra dagen zorgen. Geen enkel kind zit precies op het landelijk gemiddelde hoor. Dus geen zorgen als je iets voor of achter loopt. Ik denk dat het bij 2 of 3 weken ofzo pas een beetje uit de maat gaat lopen

6 jaar geleden

Mijn dochter (nu 1.5) liep tijdens de zwangerschap met 28 weken bijna 3 weken voor. Ik kreeg extra groeiechos omdat er vanwege mijn chronische darmontsteking risico was op een laag geboortegewicht. ;) Ik had geen diabetes. In het begin schrok ik ook wel, maar uiteindelijk is ze met 39 + 5 kerngezond geboren met een gewicht van 3880 en een lengte van 52 cm. Ik heb toen gemerkt dat een wat hoger geboortegewicht ook voordelen kan hebben, ze hoefde minder lang wakker gemaakt te worden voor een nachtvoeding en kon gewoon al net iets meer hebben. Zeker geen reden om je zorgen te maken en als de vk of arts twijfelt over de groei krijg je echt nog wel een extra echo!