Hallo mama's,
We hebben sinds 1 week opeens iets nieuws met ons zoontje van 13 maanden.
Dan ligt hij heerlijk te slapen vanaf ongeveer 18.30 uur en dan rond 22.30/23.00 uur wordt hij opeens schreeuwend/huilend/in paniek wakker. Eerste keer duurde het 2 uur, vannacht duurde het 1.5 uur. Echt ontroostbaar.
Troosten in bed of op de arm geen zin, fles niet, rustig praten niet, uiteindelijk maar lamp aan en zelfs filmpje op telefoon om hem eruit te krijgen, tot snikken toe.
Wil dan zijn kamer uit en wijst van alles aan in keuken en woonkamer, dan is het goed.
Zodra je terugloopt naar zijn kamer meteen weer schreeuwen.
Uiteindelijk slaapritueel herhaald, niet van harte bij hem...en uiteindelijk na tegenwerken in je armen geeft hij dus van vermoeidheid toe in je armen.
Iemand herkenning of tips?
Wij hebben precies hetzelfde gehad, ook rond de 13 maanden. Mijn dochter is nu bijna 15 maanden en heeft het alweer een aantal weken niet meer gehad.
Echt tips heb ik niet voor je, want zoals je al zei totaal ontroostbaar. Maar bij ons is het dus vanzelf over gegaan.
Ik las dat ze in deze periode echt starten met dromen waardoor ze vaker in paniek s nachts wakker kunnen worden. Maar hopen dat het snel voorbij is, succes!