31 Reacties

3 jaar geleden

Ow en voor de beeldvorming, ze had ook verhoging en daarna koorts en toen begon de ellende eigenlijk. De koorts en verhoging is alweer weg maar de nachten lijken alleen maar erger te worden.

3 jaar geleden

Ik lees je verhaal en denk eerder dat het gezien haar leeftijd (onze zoon is ook 15 mnd) het verwerken van de dag is, in deze leeftijdsfase verwerken kindjes alles van de dag in de nacht (dromen/nachtmerries) ze ontwikkelen dit nu in deze fase, het dromen en dus ook nachtmerries. Ik herken je verhaal.. en ik wilde ook de link leggen aan de BMR en MenC vaccinaties maar ben wat gaan rond googlen en het schijnt dus te zijn dat ze alles wat ze nu mee maken overdag verwerken in de nacht en dat zorgt voor onrust Wat ik ook had gelezen is dat ze wakker worden hierdoor omdat ze nog niet de diepe slaap vatten maar nog oppervlakkig slapen en dan dus wakker worden van hun eigen droom of iets. Het kunnen de kleinste dingen zijn die het triggeren om te dromen, zoals je kleintje afzetten bij het KDV ( zeker als ze dat niet zo leuk vinden) tot het vallen of stoten van iets en dat doet pijn, al die prikkels komen er in de nacht uit en dat moet verwerkt worden. Lastige fase zeker als je zelf mega slecht slaapt hierdoor en zeker als ze niet te troosten zijn... sterkte! Wij voelen met je mee want hier zijn de nachten ook niet al te best momenteel! 😇

3 jaar geleden

Jeetje wat heftig zeg! Als ik je verhaal lees, koppel je het vooral aan de vaccinatie....misschien helpt het om een homeopathisch kinderarts de vaccinatie te laten ontstoren. Dat haalt de schadelijke effecten weg van vaccinatie.....moet je maar eens googlen. En mogelijk toch even fysiek na laten kijken door een dokter. En er zijn voor haar, zoals jullie al doen.

3 jaar geleden

Reactie op Brenda83

Ik lees je verhaal en denk eerder dat het gezien haar leeftijd (onze zoon i ...
Nachtmerries heeft ze al best wel een tijd maar dan is ze altijd heel goed te troosten. Mijn zus dacht toch een kies misschien.. maar ik zie of voel helemaal niks. Ze heeft wel vuurrode billetjes inmiddels, ondanks het vele smeren.. zo zielig :( Denken jullie dat het zin heeft voor de zekerheid even naar de huisarts te gaan of niet?

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Nachtmerries heeft ze al best wel een tijd maar dan is ze altijd heel goed ...
Ik zeg altijd beter 1x te veel als 1x te weinig zeker als je er onzeker over bent! Gewoon gaan en dan kan de dokter je misschien geruststellen. Met vuurrode billen zou je idd denken aan tandjes! En het voelen daar van hoeft niet altijd meteen.. duurt soms echt wel even voor ze echt doorkomen

3 jaar geleden

Wij hebben dit afgelopen week ook gehad. De ene keer ging hij slapen zonder probleem, de andere keer was t alleen maar krijsen en ook uren huilen wakker. Na 5 dagen koorts te hebben gehad, wilde de huisarts hem zien. Bleek hij oorontsteking te hebben.. 😢

3 jaar geleden

Wat vervelend, en zielig. Ik zou beginnen met laten checken bij de huisarts. Is het niks, weet je dat in ieder geval. Kun je haar misschien 'uit het huilen halen' met een filmpje of zo? Even een afleiding om haar wat rustiger te krijgen. Sterkte en hopelijk heb je gauw jullie gezellige meisje terug!

3 jaar geleden

Een paar weken terug moest mijn dochter ook veel huilen snachts en overdag sliep ze ook gewoon goed. Op en af wat koorts maar overdag gewoon vrolijk toch maar naar de huisarts gegaan bleek ze een dubbele oorontsteking te hebben. Nu is het over en slaapt ze weer als van ouds. Bij twijfel even langs de huisarts ik ben blij dat ik toen toch gegaan ben.

3 jaar geleden

Ik ben met mijn dochtertje naar de huisarts geweest en die kon niks vinden. Hij denkt dan misschien ook een kies maar wist het niet goed eigenlijk. Wij hebben gelukkig een hele fijne huisarts die goed meedenkt en hij vond het ook heel vervelend dat we t niet weten. Hij zei dat het wel de leeftijd is dat ze kiezen krijgen en dat ze al echt voordat je iets voelt of ziet er flink pijn aan kan hebben. Helaas niks aan te doen dan als dat het inderdaad is. We mochten wel een wat hogere dosis paracetmol geven voor het slapengaan dus ik hoop dat dat helpt en als het vrijdag nog niet minder was dan mochten we weer langskomen om te kijken wat we kunnen doen. Nog niet heel veel wijzer helaas :( Iemand een idee hoelang de ergste pijn van het krijgen van een eerste kies kan duren? En wat we evt zouden kunnen doen zodat ze minder last heeft snachts en niet uren en uren ongroostbaar, onophoudelijk huilt van de pijn? Heel graag tips! Ik probeer wel dentinox te gebruiken maar omdat ik niet weet waar een evt kies komt is dat wat lastig en ze houdt ook haar lippen stijf op elkaar en duwt alles met de tong de mond uit als ik in de buurt kom met iets als bijvoorbeeld tandenborstel of een wassenstaafje met dentinox..

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ik ben met mijn dochtertje naar de huisarts geweest en die kon niks vinden. ...
Bij ons is alles bijna moeiteloos gekomen tot nu toe.....zelfs een hoektand en kiezen....met een barnsteen armbandje! Terwijl dentinox niet zo veel effect had....na het dragen van het armbandje een heel ander kind

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Bij ons is alles bijna moeiteloos gekomen tot nu toe.....zelfs een hoektand ...
Die draagt ze bij ons al vanaf de geboorte ;) Tot nu toe op 1 a 2 tanden na alles moeiteloos gekomen inderdaad (de heeft nu 6 tandjes). Maar nu toch weer heel heftig helaas :(

3 jaar geleden

Ik denk een sprong. Die is heel heftig rond die leeftijd. Is met een paar weken over 😘

3 jaar geleden

Zo herkenbaar jou verhaal. Ons meisje is nu 15,5 maand. Sinds vorige week en ook na de vaccinatie jengelig overdag, veel huilen moeilijk te troosten. Overdag slaapt ze zonder problemen, maar in de avond is het drama met naar bed gaan. Is erg verkouden, ben vandaag naar de huisarts geweest, maar die kon medisch niets vinden. Ik vind het op het moment ook erg pittig

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Jeetje wat heftig zeg! Als ik je verhaal lees, koppel je het vooral aan de ...
Wat moet ik me daar bij voorstellen ontstoren? Beetje vreemd… Koppel het helemaal niet aan de vaccinatie… daar kan ze zeker wel verkouden van geworden zijn en dan is een kindje uit haar doen. Denk eerder de leeftijd… gedrag hoort er helemaal bij.

3 jaar geleden

Reactie op dian-24

Zo herkenbaar jou verhaal. Ons meisje is nu 15,5 maand. Sinds vorige week ...
Van deze vaccinatie kan een kindje twee weken last hebben… en ook verkouden worden idd. Onze dochter had dat ook. Paar dagen volhouden dan trekt het wel weg… jammere is dat de sprong in dezelfde periode valt. Dubbelop lastig voor de kleine

3 jaar geleden

Reactie op Insuba

Ik denk een sprong. Die is heel heftig rond die leeftijd. Is met een paar w ...
Die heeft ze al gehad en is ze alweer uit ;)

3 jaar geleden

Reactie op dian-24

Zo herkenbaar jou verhaal. Ons meisje is nu 15,5 maand. Sinds vorige week ...
Ja he. Die van ons is dan niet verkouden gelukkig en gaat wel zonder huilen slapen.. alleen rond 23.00/24.00u begint ze te huilen en is dan ontroostbaar. Vanscht dus onafgebroken ontrokstbaar voor 3 uur lang en is toen van vermoeidheid en ellende bovenop mij weer in slaap gevallen. Zo zielig :(

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Die heeft ze al gehad en is ze alweer uit ;)
Ah dan weet je dat het dat niet is. Pittig hè als het even niet wil. Hier soms ook onrustige nachten. We bieden dan toch een klein flesje aan, paracetamol erin. En kijken even kort tv op bed. Hoop voor je dat ze snel weer in haar gewone doen is

3 jaar geleden

Reactie op Insuba

Ah dan weet je dat het dat niet is. Pittig hè als het even niet wil. Hier s ...
Ja dat wel inderdaad ;) Wel pittig inderdaad. Die van ons slaapt eigenlijk vrijwel nooit de hele nacht door en krijgt dan indd ook met regelmaat snachts nog een flesje en evt even verschonen als ze gepoept heeft en slaapt dan vaak gewoon weer verder in haar ledikantje of evt als dat niet gaat in het campingbedje op onze kamer. Vind dat nooit zo'n probleem. Maar nu.. pff.. vanacht ging wel al wat beter dan gisteren gelukkig dus ik hou goede hoop dat het hopelijk weer een beetje de goede kant op gaat :) Dat even kort tv kijken op bed vind ik wel een goede. Dat deden wij eigenlijk nooit omdat ik bang was dat ik dan de nacht zou verstoren ofzo maar gisteren merkte ik dat het wel hielp om haar even er helemaal uit te halen en daarna viel ze weer in slaap. Dus dat blijf ik wel onthouden 😊

3 jaar geleden

Heel herkenbaar verhaal, ook na de bmr vaccinatie en ook van alles geprobeerd. Vannacht was echt een drama. Leek ook wel op verlatingsangst wat speelde de afgelopen week. Vanavond weer krijsen en met pijn in ons hart 15 min laten huilen. Een keer terug geweest om speen en kus te geven en toen gelijk weer weg. Opnieuw krijsen, heel zielig maar na 5/10min sliep hij. Niet meer gehoord. Dit werkte iig vanavond bij ons, wie weet voor andere ook. Uiteindelijk doet elke ouder het op zijn en haar eigen liefdevolle manier.