33 Reacties

3 jaar geleden

Mijn kindje ook moeder

3 jaar geleden

Hoe hard is hard? Lijkt ze pijn te hebben?

3 jaar geleden

Bij de hapjes die je geeft beetje olie toevoegen hielp bij ons goed. Bijv olijfolie of kokosolie

3 jaar geleden

Ik gaf pruimen baby voeding en wat water toen ik 2x daags wat hapjes gaf. Warme badjes hielp ook. Ben weer terug gegaan naar 1x hapjes en geef der ook watermeloen sap nu en ze lijkt het nu veel beter te doen, ik wil het niet jinxen maar ze is al dagen niet meer verstopt geweest dus ik ga miss weer naar 2x daags hapjes! (Ze is ju net over 7 maanden)

3 jaar geleden

Ons zoontje van 7 mnd heeft hier ook snel last van. Wij geven nu iedere dag fruit met sinaasappelsap of pruimen erdoor. Ook in overleg met arts kiwi gegeven, wat ook helpt. Sindsdien heeft hij wat zachtere ontlasting. Geen banaan meer (ondanks dat dit zijn favoriete fruit is), want dit stopt op. Ook voegen wij olie/boter toe aan zijn groentehapjes.

3 jaar geleden

Wij vermijden banaan en als ik het wel geef is het met wat geplet lijnzaad. Verder kiwi en 2 lepeltjes sinaasappelsap. Hier was het echt constant obstipatie dus zijn overgegaan naar nan complete comfort want wij moesten constant suppo's steken omdat het zo harde bollen waren 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Ik moet haar elke dag laxeermiddel geven... Ze had wel al last van hele harde stoelgang vanaf ze een maand was

3 jaar geleden

Een theelepeltje olijfolie door de fles (gekolfd of kv maakt niet uit) was hier t advies van de ha en werkt altijd erg goed. (Na 3 dagen geen poep doen wij dit vaak even)

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook een maand gehad ongeveer. Nu sinds 4 dagen ongeveer gaat het beter. Ik heb het idee dat hij nu meer slokjes water neemt (bied het bij elk hapje aan) en ik geef wat minder vaak brood en banaan. Bij brood slikte hij vaak grote stukken door dus ik dacht dat is vast ook niet bevordelijk.. maar denk dat t vooral is dat zn lijfje meer gewend raakt aan vast voedsel.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Wij hebben dit ook een maand gehad ongeveer. Nu sinds 4 dagen ongeveer gaat ...
Volkoren brood is juist goed voor de stoelgang.. vezelrijke voeding 😊 Wij gebruiken nu lactulose, elke dag 4ml.. via de huisarts gekregen. Onze dochter heeft er ook al wel last van sinds ze volledig over is op kv (8 weken oud)

3 jaar geleden

Hier ook. Altijd al last en vanaf 6 weken lactulose via de huisarts. Daarmee ging het prima, 2 weken geleden overgetapt op nutrition 2 en ze at ook meer vast. Echt drama geweest. Week niet gepoept en weer heel veel krampen maar toch doorgezet met gewone voeding. En nu ze steeds meer eet gaat het in een keer heel goed!

3 jaar geleden

Vraagje, hoe krijgen jullie de lactulose siroop binnen bij je kleintje? Mijn draakje weigert alles wat ik probeer.🙄

3 jaar geleden

Hier de banaan verminderd en dat lijkt te helpen. Verder las ik dat dixap peer kan helpen, dus die staat klaar in de kast.

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Vraagje, hoe krijgen jullie de lactulose siroop binnen bij je kleintje? Mij ...
Ik doe het in de fles s ochtends

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Vraagje, hoe krijgen jullie de lactulose siroop binnen bij je kleintje? Mij ...
Via spuitje van perdolan

3 jaar geleden

Pruimen hapje geven of gedroogde pruimen in water zetten en dat water een beetje bij de fles doen! Heeft hier heel erg goed geholpen

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Vraagje, hoe krijgen jullie de lactulose siroop binnen bij je kleintje? Mij ...
Ik heb een spuitje bij gekregen, dit gaat perfect!

3 jaar geleden

Ik gebruik op advies van de osteopaat een pink kokosolie (over het tandvlees) en ortiflor start. Als het minder gaat met de ontlasting haal ik dit weer van stal, lactulose is voor mij echt het laatste redmiddel. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur

3 jaar geleden

Pruimen! Mijn dochtertje heeft al een tijdje vaste ontlasting maar lijkt hier geen last van te hebben. Laatst een pruimen hapje gegeven en ze had echt een flinke luier 😂

3 jaar geleden

Reactie op MK-89

Ik heb een spuitje bij gekregen, dit gaat perfect!
Trapt ze helaas niet in🙈 Inmiddels is verstopt in de yoghurt toedienen wél gelukt! En het resultaat hebben we al na 1 dosis💩