10 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook ongeveer 2 weken gehad. Ze wou de fles niet, wel borst in de avond / nacht. Overdag als ik er niet was kreeg ze alleen een paar slokken water. Zo op e een of andere dag accepteert ze de fles weer.

3 jaar geleden

Onze zoon wilt ook minder melk drinken. Hij eet al een maand in de ochtend een bordje pap. Hij is maandag 10 maanden en zit momenteel op 3 flesjes melk per dag. De rest van de dag krijgt hij sap of diksap te drinken en volgens mij gaat dat goed.

3 jaar geleden

Onze oudste dochter heeft dit ook gehad. Wij zijn toen op advies van cb een fles gaan vervangen voor gewone melk, en verder aangevuld met water/diksap en bordjes pap. En 's avonds en 's nachts een droomvoeding.

3 jaar geleden

Geen ervaring mee. Misschien pap en yoghurt aanbieden? Dan krijgt ze in ieder geval wat melk/vocht binnen. En als ze niet helemaal fit was/is toch even checken bij de ha inderdaad. Als ze last hebben van de oortjes bijvoorbeeld kunnen ze ook pijn hebben met slikken maar dat zou je misschien ook aan het eetgedrag verder merken... Hopelijk wil ze snel weer wat drinken!

3 jaar geleden

Onze zoon heeft het ook een paar dagen gehad wilde niet uit een fles drinken. Een gewone drink beker gepakt en toen wel onder begeleiding. Nu drinkt hij nog 2 flessen en smorgens pap uit een beker.

3 jaar geleden

Misschien komen er tandjes door? Het zuigen kan dan erg pijnlijk zijn.

3 jaar geleden

Drinkt ze wel als ze de fles zelf mag vasthouden? Mijn zoontje heeft het ook gehad en soms nog maar als ik dan de fles aan hem geef speelt hij er mee en tussendoor drinkt hij hem toch nog leeg.

3 jaar geleden

Mijn kindje ook vanaf al paar dagen 😣

3 jaar geleden

Dank voor het meedenken. Heb nu ontbijtpap gehaald en met een lepel gegeven. Dat wil ze wel. Melk in tuitbeker of fles zelf vasthouden wil ze niet dan wordt ze echt boos. Water wel uit de tuitbeker. Huisartsenpost gebeld. Ze mag wel een paar dagen zonder flesvoeding. Als ze genoeg plast geen koorts heeft en speelt(dus niet te hangerig is) dan kan het wel even zo. Fles wel blijven aanbieden want ze zal hem op gegeven moment weer willen. Komt waarschijnlijk door de verkoudheid. Opgelucht dat ze wel een papje wilt en water. Krijgt ze toch genoeg vocht binnen. Nogmaals dank voor de reacties😘

3 jaar geleden

Dank voor het meedenken. Heb nu ontbijtpap gehaald en met een lepel gegeve ...
In ieder geval blijven zorgen dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. Misschien kun je ook nog soep maken en wat water/melk door het avondeten doen en brood erin soppen. En heel de dag door de fles, beker etc aanbieden met melk en/of water. Alle slokjes zijn welkom. Succes!!