14 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees me🙏

3 jaar geleden

Oh wij hebben dit ook.. het schijnt een fase te zijn dat ze slechter gaan eten, zeker qua smaak gaan ze nu voorkeur krijgen.. moeilijk is dat je wil dat ze eten maar soms.. ook geen zin hebt in strijd hierom.. lastig hé!

3 jaar geleden

Ik herken dit ook....mijn zoontje wil liever aan de borst dan eten. Ik probeer hem dan geen borst te geven maar soms is hij hierdoor echt ontroostbaar en dan wil hij al helemaal niet eten... ik probeer met eten de dingen te geven die hij wel lekker vindt hier is dat bv komkommer, fruit, brood soms een beetje kwark of ei.. maar ik herken heel erg wat je zegt. Ik zie dat hij in gewicht ook niet veel aankomt nou zit hij nog wel goed in zijn groeicurve maar gevoelsmatig lijkt t niet goed.

3 jaar geleden

Heb dagelijks deze battle sinds 1 maand. Mijn zoontje is nu 15 maanden. Op advies van CB laat ik hem mee eten met wat de pot schaft. Eet hij niks, prima. Geen alternatief. Hij krijgt iedere dag een bakje yoghurt als toetje dus dan is het alleen dat voor die dag. In de avond nog een fles melk en dan slapen. Ik lees mee..

3 jaar geleden

Ja ik heb dus ook dat als ik het niet geef dan eet hij ook gewoon niet dus ja ik ga dan toch een flesje geven. Hij krijgt normaal dus om 19:00 uur de laatste fles maar doordat hij duidelijk honger heeft kan hij niet slapen en zit hij om 20:00 weer aan een fles en dan pas kan hij slapen. Zou een flesje met een schepje rijstebloem nog iets kunnen doen?

3 jaar geleden

Ik heb het zelfde. Zoontje ook van 15 maanden . Meestal paar hapjes en dan wil hij niet meer. Als ik later zelf wat eet dan wil hij vaak wel. Vandaag een speciale bio hapje gekocht ook daar van at hij bijna niks. De zelf gemaakte macaroni met tonijn at hij weer wel. Ik maak me er niet meer druk om. Hij eet wel brood en fruit .

3 jaar geleden

Onze dochter is altijd een lastige eter geweest. Een paar weken terug wilde ze echt niks of heel weinig eten. Ik ga de strijd niet aan en biedt haar gewoon iets anders aan (fruit/groente/yoghurt) oid. Dan krijgt ze in elk geval iets binnen, inmiddels eet ze weer beter. Voor ons werkt dit maar kan me voorstellen dat deze methode niet bij iedereen past

3 jaar geleden

Onze dochter lust vrij veel, maar wilde ook een paar weken niks meer eten. Haar fysio gaf ons toen de tip om wat pasta voor haar te koken. De grotere schelpjes, omdat dat handiger is met eten. En daar wat losse stukjes groente bij (bijv. tomaat, champignons), zodat ze het zelf kon pakken. Dat werkte heel goed bij haar.

3 jaar geleden

Even afkloppen hier......Luna is nu 15,5 maand en ik herken hier gelukkig niets van. Behalve dat ze geen broodfan is. Zelfs nu, met waterpokken waarvan de blaasjes ook in haar mond en op haar tong zitten, eet ze warm, koud, alleen geen citrus fruit🙈 Tot een paar weken geleden kwam ze nog voor 3 flessen melk. Het CB vond daar ook wat van. Maar ik vroeg me alleen maar af waar de strijd om moet gaan.....voeding is altijd een reeds verloren strijd! Ze hebben nog steeds zuigbehoeften...de een meer als de ander. En sommige kindjes vinden de smaak en de intimiteit ook gewoon fijn! Het veilige gevoel! Alles gaat toch al zo snel! Als het een fase is, zal het blijken...en als het iets echt niet wil zal daar voor alsnog een onuitgesproken reden voor zijn....

3 jaar geleden

Mijn dochter van 15 mnd heeft hier gelukkig geen last van. Ze heeft wel door dat ons eten erg lekker is en dat eet ze dan ook gewoon mee (zonder zout). Ook echt veel. Meer dan mijn dochter van 3 jaar. De interesse in babyhapjes lijkt weg te zijn. Hoe geef je het eten? Alles wat gepureerd is, wil mijn dochter ook niet meer. Gewoon stukjes gekookte groente, vlees, aardappelen gaan er prima in. Maar pasta zoals lasagne bijv. ook. Wie weet lukt dat?

3 jaar geleden

Hoii hoii, ik was toevallig afgelopen woensdag bij cb voor de prikjes. Mijn zoontje van 14 maanden krijgt gewoon nog 1 fles normale melk voor het slapen gaan voor de rest drinkt hij van alles zelf, maar hij at normaal 2 broodjes s morgens en 2 s middags maar sinds 2 weken eet hij het dus niet. De vrouw van cb zei dat het een fase is, gewoon aanbieden willen ze niet dan niet. Ze komen van zelf wanneer ze honger hebben. Niet gaan straffen met geen toetje gewoon al het eten geven wat je normaal ook doet. Ik was ook bang dat hij te weinig at en dwong hem dus om te eten, maar dat moet je dus niet doen. Sinds woensdag eet hij gewoon weer “normaal”

3 jaar geleden

Reactie op lynne-24

Ja ik heb dus ook dat als ik het niet geef dan eet hij ook gewoon niet dus ...
Grotere fles misschien?

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Grotere fles misschien?
Ja ik geef al 210 cc per keer

3 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn dochtertje drinkt ook 4 flessen melk per dag en ik vind het prima zo. Het is haar behoefte en die volg ik. Wij volgen vanaf het begin natuurlijk ouderschap en de rapley/kleintjes methode. Dit past bij haar en bij ons en dit werkt. Daarnaast heeft mijn dochtertje ook een afwijkende mondanatomie. Hierdoor is kauwen en slikken wat lastiger. Zij gaat goed op vloeibare, zachte en makkelijk te kauwen voedsel. Ik merk dat mijn dochtertje ook beter eet in de buggy dan thuis. Lekker afgeleid tijdens het wandelen enzo. De leeftijd is ook wat lastiger, voorkeur hebben etc. Heb je de mondanatomie laten checken van je kindje? Is dit altijd al zo geweest? Eet jij op momenten ook dat je kindje eet? Goed voorbeeld doet volgen. Maak je snack platters?