101 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Charlie2210

Wat doen jullie dan bij het ontroostbaar zijn ‘s avonds en ‘s nachts? Telke ...
Heel slecht maar ik heb maar aan toegegeven en bij ons genomen. Gecontroleerd laten huilen was een drama (voor allemaal).

3 jaar geleden

Reactie op Charlie2210

Wat doen jullie dan bij het ontroostbaar zijn ‘s avonds en ‘s nachts? Telke ...
Misschien handje vasthouden? Die van ons is goed te troosten ik praat er zachtjes tegen

3 jaar geleden

Allemaal herkenbaar dit. Onze dochter is van 10 mei en heeft hier sinds 2 weken ook last van... humeurig, huilerig, verlatings angst, eenzaam voelen, mopperen, duidelijk aangeven iets niet te willen met dr handen, bepaalde dingen niet eten en dan mopperen, maar ook lachen, gekke gezichten trekken, ze kon heel goed zelf spelen nu gaat ze snel huilen en moeten we het saken doen.. met 5,5 mnd kwamen de eerste 2 tandjes door, ze wrijft nu soms oortje en ze heeft haar hoofd ontdekt. Ze kruipt en wilt handstand doen en trekt op aan alles, klinkt grappig maar ook vermoeiend! Tot frustratie van haar zelf. Ze is wel nog steeds altijd vrolijk en blij, maar ze maakt een behoorlijke ontwikkeling door. We passen ons aan, maar houden wel het oude ritme, ze slaapt overdag langer en vaker, voorheen niet. Gaat nog steeds rond 1930 naar bed tot de 0700 uur, maar ze word wel wakker, soms gillen, droompje, of ligt niet goed, als ze echt huilt ga ik er heen ik troost haar en hup weer in bed. Soms nog wat jammeren of kletsen en dan slaapt ze weer.. knuffelen, liefde geven, allemaal goed maar ik blijf bij hoe het was. Dan maar wat meer thuis en haar veel mee nemen naar de plekken waar ik ben in huis, maar het ritme blijft zoals het is... en steeds alles opnieuw samen doen of aanbieden.. thats our story......

3 jaar geleden

Reactie op Daisy33

Allemaal herkenbaar dit. Onze dochter is van 10 mei en heeft hier sinds 2 w ...
Het is al fijn de herkenning te lezen. Hier nog geen tandjes.. kan zomaar ineens toch doorzetten. Misschien speelt dat nu ook mee. Wij houden ook het ritme aan. Alleen vandaag was het groentehapje echt een drama. Dus na 3 momenten proberen die maar gelaten. Die momenten van heel vrolijk zijn herken ik ook.

3 jaar geleden

Reactie op HV2022

Heel slecht maar ik heb maar aan toegegeven en bij ons genomen. Gecontrolee ...
Wat is daar slecht aan? Als ze ontspant dan is dat toch een teken dat ze jouw nabijheid nodig had? Goed dat je jouw moedergevoel volgt. 😘

3 jaar geleden

Reactie op Charlie2210

Amai! Herkenbaar allemaal! Normaal hier nog een weekje vooraleer ze aan de ...
Hebben wij ook sinds een paar weken dat ze snachts ineens heel hard gilt of huilt... ik troost haar dan en geef haar bv dat helpt meestal zo sneu

3 jaar geleden

Wat hier vandaag ineens werkt zijn kinderliedjes. Op Spotify staat een leuke lijst. Hij is nu een stuk rustiger zelf aan het spelen..

3 jaar geleden

Mijn zoon is van 07 mei. Slapen is een ramp ... icm vuurwerk is echt niet top!

3 jaar geleden

Reactie op 07mei2020

Mijn zoon is van 07 mei. Slapen is een ramp ... icm vuurwerk is echt niet t ...
Gelukkig sliep mijn zoontje daar helemaal door heen. Had ik echt niet verwacht. Slapen gaat hier sinds 2 dagen weer goed. Het kan dus zomaar weer veranderen. Hopelijk een goede nacht nu ☺️

3 jaar geleden

Wat herkenbaar. Wij hebben dit nu al 6 dagen. Als ik wegloop is het huilen. Als ik uit het zicht ben dan gaat alles prima maar als ik even langsloop dan wilt ze gelijk naar mij. Verder is het slapen echt een drama. Huilt veel en vecht tegen haar slaapt. Hiervoor altijd een makkelijke baby geweest en huilde bijna nooit enkel als ze dorst/honger had. Het lijkt ook wel alsof ze de hele dag aan de borst wilt (krijgt nog maar 2 keer per dag). Succes mama's. Hoop dat deze fase snel overgaat!

3 jaar geleden

Ik meld me aan hoor sprong 6 slaapjes overdag drama ! In de nachten onrustig. Huilen, lachen huilen lachen

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ik meld me aan hoor sprong 6 slaapjes overdag drama ! In de nachten onrusti ...
Hier is het sinds 3 dagen over. Mijn zoontje is van 12-05. Het komt goed 🤭

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Hier is het sinds 3 dagen over. Mijn zoontje is van 12-05. Het komt goed 🤭 ...
Sliep hij overdag ook zo slecht opeens ?? Middag dutje eindelijk aangeleerd 1.5 a 2 uur en nu weer drama.... en onrustig slapen..

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Sliep hij overdag ook zo slecht opeens ?? Middag dutje eindelijk aangeleerd ...
Ja veel onrust.. met slapen ook. Het was hier echt ineens over.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Ja veel onrust.. met slapen ook. Het was hier echt ineens over.
Nog even geduld. Hoeveel weken duurde het bij jou ? Slaapt hij nu weer goed

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Nog even geduld. Hoeveel weken duurde het bij jou ? Slaapt hij nu weer goed ...
Het duurde ongeveer 3 weken. Slapen in de nacht werd na een week al beter. Overdag soms nog wel even in slaap helpen door vasthouden maar niet meer hysterisch huilen. Hij wordt nu ook weer gewoon rustig wakker. Het is pittig hè!

3 jaar geleden

Ik denk dat sprong 6 hier deze week begonnen is. Ze is niet meer te troosten😔

3 jaar geleden

Hier is de sprong ook begonnen... ze kon voorheen lekker alleen spelen en vind nu niets leuk meer :') iseenfase

3 jaar geleden

Ja hier, en verlatingsangst! Wat heftig, heb het er echt wel zwaar mee hoor!

3 jaar geleden

Ik zit er al een aantal weken in, nog 1 week en dan Is ze er vanaf hoop ik. Ik heb eigenlijk geen advies, naast dat ik in sprong 6 wat makkelijker een extra fles gaf in de avond/nacht als ze niet door wilde slapen. Het is heeeel vermoeiend, maar onthoud het is een fase met zwaardere en mindere zwaardere momenten.