Hoi!
Ik zit ff met mn handen in het haar met mn kleine ventje van 9 weken.
We zijn al vanaf 2 weken oud met hem bezig qua voeding enzovoort. We begonnen met Nutrilon complete voeding. Op een gegeven moment kreeg hij hele harde keutels als ontlasting en heel de dag en nacht door krampen. We zijn toen overgestapt naar Omneo, maar na een paar weken hadden we zoiets van ja keutels zijn weg (omneo + lactulose), maar hij heeft me toch een honger steeds. Krijgt volgens alle richtlijnen veelste veel melk binnen. Toen zijn we in overleg met t cb van alles gaan proberen. Jbpm gebruiken we nu, raakt ie niet echt verzadigd van, maar t helpt m wel met poepen en geeft minder terug.
Hebben een week lang Nutrilon Forte erbij gemengd (50/50 omneo en forte) maar daar kreeg hij ontzettende krampen van en merkte geen verbetering qua verzadiging. Dus na een week mee gestopt.
Inmiddels gaat t super, hij heeft weinig krampjes. Slaapt ook de laatste paar dagen door, maar hij krijgt nog steeds heel veel melk. Ik heb geprobeerd om te minderen maar dan zit ik met een boze baby direct na de fles, en die na 2,5u alweer honger heeft.
Maar door dat vele melk, heeft hij naar mijn idee ook veel dat t terug omhoog komt.
Daar heb ik net maagzuurremmers voor gekregen bij de huisarts.
Maar ik denk dus dat als hij van Hero minder melk nodig heeft, en verzadigd is, hij dan ook minder reflux heeft.
Nu hoor ik ontzettend veel verhalen over hero comfort. Ik wil het graag proberen bij hem, het enigste wat me tegenhoud is dat ik al 3 voedingen van Nutrilon aan hem heb gegeven inmiddels. Ik ben bang dat ik dan te veel wissel qua voeding.
Wat zijn jullie ervaringen met overstappen van Omneo Hero comfort?