29 Reacties

3 jaar geleden

Het is ook super vermoeiend en je doet ook je best! Ik heb ook een kleintje van bijna 10 maanden die ook meerdere keren in de nacht wakker wordt. You ar not alone ❤ wat geef je precies overdag? Misschien dat je daarin wat meer kan varieren?

3 jaar geleden

Heb je toevallig op instagram en Facebook gekeken op: Slaaptipsvoorbaby's. Wellicht heb je er wat aan. Sterkte

3 jaar geleden

Wat heftig; logisch dat je het zwaar hebt.. Ik zou zelf hulp gaan zoeken om te zorgen dat je hier niet aan onder doorgaat. Dit hou je niet lang vol zo? Consultatiebureau, huisarts of slaapcoach zou startpunt kunnen zijn? Heel veel sterkte!!!

3 jaar geleden

Jeetje wat heftig. Ik voel je onmacht in je verhaal. 😔Ik vind het lastig tips te geven over eten, aangezien je het er niet in kab proppen. 🙈Wat je wel zou kunnen proberen is nog een paar nachten door zetten en haar in de nacht niet te veel voedingen te geven, in de hoop dat hij ritme omdraait naar overdag eten. Maar dat is wel een opgave 🥱 Lieverd ik heb het echt met je te doen. 😘😘 Hopelijk veranderd het snel en je mag hier altijd van je af schrijven 🤗🤗

3 jaar geleden

Reactie op moes-24

Wat heftig; logisch dat je het zwaar hebt.. Ik zou zelf hulp gaan zoeken om ...
Ja dit is zeker een goed idee!! 😃😃

3 jaar geleden

Ik denk te lezen dat je dochter borstvoeding krijgt? Misschien flesvoeding proberen, zodat ze meer verzadigd raakt? En ik zou langs consultatiebureau gaan om te laten bekijken of ze misschien ergens last van heeft lichamelijk? Allergie of zeer aan mond of iets anders? Ik denk dat het goed is om te ontdekken waar de onrust vandaan komt bij haar. En misschien kan je man een nacht met haar doen en kan je zelf in een andere kamer slapen om een beetje bij te trekken? Heel veel sterkte!

3 jaar geleden

Je verhaal raakt me.. Wat heftig en ontzettend moeilijk voor je! Je doet het goed, ook al gaat het zo anders dan je hoopt en had verwacht. Mijn zoontje slaapt ook erg slecht en snap je frustratie. Ik zelf ben ook door werk in een burnout gekomen. Mij helpt het heel erg om met mensen te praten. Ik ga naar de praktijk ondersteuner van de huisarts en werk maatschappelijk werker. Voor mijn zoontje heb ik maar weer contact opgenomen met ergotherapeut om naar hem te kijken en ga contact opnemen met het consultatiebureau. Daarnaast neemt mijn man ons zoontje op zaterdagmiddag mee op stap zodat ik een rust moment voor mijzelf heb. Daarnaast slaap ik s middags wanneer mijn zoontje slaapt. Dit is wat voor mij nu helpend is, wie weet kan je er wat voor jezelf uithalen.

3 jaar geleden

Heftig je verhaal! Zoek hulp. Het is niet niks. Wij merkte dat ze veel beter ging slapen en wij dus ook, toen we haar op haar eigen kamer lieten slapen. Nu sinds 2 weken afgebouwd met bv en over op kv en nu slaapt ze door. Maar echt al zo een verschil toen ze naar haar eigen kamer ging! Wellicht het proberen waard. En ja zoals andere zeggen, zoek hulp! Je staat er niet alleen voor💕

3 jaar geleden

Zo herkenbaar. Zoek inderdaad hulp, vraag mensen te helpen. Misschien familie? Daarbij consultatiebureau, huisarts enz. Als je zelf door je slapeloze nachten het niet meer volhoudt... Dit is echt niet gek he... vind het heel erg knap dat je dit met ons deelt!! Ik hoop dat jullie als gezin hulp gaan zoeken en gaan kijken wel stappen helpen. Heel veel sterkte en succes! Het komt allemaal goed!

3 jaar geleden

Lieve mama’s heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Overdag probeer ik haar vaste voeding te geven en pap van alles maar ze eet heel moeilijk en soms bijna niks. Maar ik ga vanaf vandaag beginnen in de nacht geen voeding te geven en proberen haar overdag eten aanbieden en laten eten. Als dit lukt dan kan ik als 2 de stap haar in haar eigen bedje laten slapen. Maar eerst kijken hoe het voelt. Ze is ook zo lief zo schattig maar de vermoeide nachten zijn voor ons allebei erg en we moeten een oplossing vinden. Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes, het geeft een goed gevoel als ik lees hoe jullie dit ervaren of zouden ervaren. Lieve groetjes

3 jaar geleden

Onze dochter komt zeker 1 a 2 keer per nacht nog hoor! Voor een fles... Ik ben nu 2 maanden gestopt met borstvoeding. Ik geef nutrilon 120 tot 150cc 2x per nacht. Ik zou dat wel nog gewoon geven hoor snachts.

3 jaar geleden

Reactie op NeseEleana

Lieve mama’s heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Overdag probee ...
Mijn kleine slaapt sinds kort van 22:00 tot ongeveer 7. Hij gaat wel om 19.00 na bed! Wat bij mij hielp was geen voeding meer te geven geloof me eerste nachten zijn zwaar, maar binnen een week sliep hij door. Als me zoontje echt hysterisch werd en hem niet meer in slaap kreeg gaf ik hem 60 cc water en dat heb ik 2 a 3 nachten gedaan. Overdag dronk en at hij niet goed want dat deed hij toen snachts 😂 zodra ze overdag beter eten en drinken gaan de nachten beter. Ik ga zelf de fles van 22:00 nog niet afbouwen ben blij dat ik me slaap voor zo ver terug heb

3 jaar geleden

Ik herken je verhaal enorm. Ik heb zondag een gesprek gehad met een slaapcoach van slaapkops. Het is een investering, maar heb alleen maar spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Sinds ik het slaapplan heb word ze nog 2 a 3 keer wakker waarvan ik er nog maar 1x heen hoef.

3 jaar geleden

Hou vol mama, je doet het zo goed! Ik heb snuggles en dreams gedaan... maar dat is idd slapen in eigen bedje en niet te snel gaan troosten of voeden in de nacht... maar kijken of ze zelf weer in slaap kunnen komen... bij ons komt ze nu (wordt 3 keer wakker snachts) steeds zelf terug in slaap in haar eigen kamertje. Zonder dat ik er uit hoef zonder voeding. Als ik er wel uit ga om te troosten dan is het juist dat ze helemaal overstuur raakt en niet meer terug in slaap valt.. Als ze snachts geen voeding krijgen hebben ze idd overdag meer honger en gaat dan het eten ook weer beter. Maar zou idd eerst kijken of er geen medische oorzaak onderliggend is want dan helpen de tips niet.. Succes mama

3 jaar geleden

Raadpleeg snuggles and dreams. #instagram Vraag één persoonlijk consult of ga al eens in de slaapdgidsen te rade. Echt supergoede tips!

3 jaar geleden

Ik ben nu het boek Slaap! Aan het lezen van Susanne Willekes, zij is een gecertificeerde kinderslaapcoach. Wij zijn in de afgelopen 3 maanden 4 keer van huis gewisseld door omstandigheden waardoor ik ook merkte dat ons zoontje steeds slechter ging slapen wat wij hier heel erg op afschoven. Nu zitten we in ons nieuwe huis en willen we hem zo veel mogelijk stabiliteit geven. Ik was zeg erg zoekende waar ik nou goed aan deed en slaapadviezen die ik kreeg van vrienden of familie voelde niet altijd goed. In dit boek lees ik nu verschillende schema’s en manieren waar je het huilen, voeding maar met name slapen kan verbeteren. Het fijne aan dit boek vind ik dat het niet 1 strak regime is wat het beste is maar dat er meerdere opties zijn voor de verschillende babies die er zijn zodat je daar je eigen weg of draai aan kan geven. Misschien dat dit jou ook kan helpen. En hoe veel je baby huilt en hoe goed je baby slaapt zegt niets over hoe goede moeder je bent. Je doet het hartstikke goed en dat je hier je verhaal deelt en hier open over bent zegt mij alleen maar dat je een super sterke vrouw en moeder bent. Vergeet jezelf niet af en toe een schouder klop te geven na zo’n vermoeiende nacht!

3 jaar geleden

Hier ook 9,5 maand en word ook steeds wakker. Voor voeding, natte pamper, tutje kwijt, tandjes die beginnen door te komen, nu ook terug ziek... Bij K&G hadden ze gezegd als ze s’nachts om de voeding vragen dat het ook geen kwaad kan. Overdag eet ze ook veel en vast schema. Ik denk dat ze veel verbrand zit ook nooit stil. Het is zwaar maar je hebt een man die je helpt en dat is ook veel. En de steun die je aan hem hebt zal ook deugd doen. Want soms is het moeilijk om ons dan ook de dag erna te concentreren op ons werk... Als alleenstaande zijn de dagen en nachten ook zwaar maar wel waard

3 jaar geleden

Ach wat voel ik de onmacht hierin. Maar o wat knap en goed dat je dit bespreekbaar maakt. Dat is echt de eerste stap en dat doe je goed! Ik ben sinds een week, zoontje is 10 maanden, gestopt met hem snachts borstvoeding te geven. Wij slapen ook samen en ook ik ga al langere tijd hieraan onderdoor. Snachts water aanbieden ipv bv. (Was tip v cb al werkte dat hier niet). Mijn man pakte alles op, want ons zoontje wilde constant in mij kruipen en toch stiekem proberen aan te happen ergens. Eerste 2 nachten waren echt zwaar, al snel ging het veel beter. Hij slaapt nu zelfs tot +/- 4.00u in eigen bedje. Ik hoop dat het je lukt, blijf delen en vergeet nirt dat een emotie niet goed of slecht is. Het is slechts een emotie en die mag er zijn.💙

3 jaar geleden

❤🙏 veel kracht voor jou mama. Probeer niet te streng te zijn voor jezelf. Door het slaaptekort reageer je soms zo in de nachten, niet omdat je niet wil of niet gek bent op je kindje. Goed dat je het deelt en wat andere mama's ook al zeggen, lijkt het me goed dat je gaat proberen de voedingen af te bouwen. Gaat even paar dagen lastig zijn maar daarna hebben jij en je kindje er profijt van. Ik heb het zo een maand geleden afgebouwd door elke keer dat hij wilde drinken per nacht af te spreken voor mezelf hoe lang jij mocht. Beginnend bij 12 min,, volgende nacht 9, derde nacht 6 en laatste nacht 3 min. En toen dus een nacht helemaal niet. Dit ging niet helemaal zonder huilen maar viel me echt mee. Ook ging ik dan wel beneden op de bank zodat ik t minder hoorde allemaal.. Heel eerlijk gezegd had ik voor die tijd ook weleens de gedachten snachts als hij het dan weer eens uitschreeuwde "oké als ik je nu uit mijn handen laat vallen..." en dan vervolgens voelde ik me heel schuldig over deze gedachte (ook al zou ik deze gedachte nooit daadwerkelijk uitvoeren). Maar je bent dan gewoon zo moe en gefrustreerd dat dit soort dingen in je opkomen. Ik heb dit ook gedeeld met mijn man toen wat erg hielp omdat hij ook zei van dat is echt niet gek ofzo als dat een keer in je opkomt als je doodmoe bent en er een sirene in je oor afgaat 😅 Heel veel succes, je doet het vast zo goed en liefdevol waardoor je kindje ook erop rekent dat je er steeds bent in de nacht ❤, maar dat kan helaas niet voor eeuwig en weet dat er ook eventueel professionals zijn die je kunnen helpen als het zelf echt even niet lukt meer allemaal. (Denk aan slaapcoaches bijv)

3 jaar geleden

Ja je bent op! Probeer een slaapcoach 👍 Misschien avonden voordat je zelf gaat slapen van de borstvoeding een papje maken? Extra verzadigen en lekker eigen kamer. Troosten, terugleggen, weglopen. Ze hebben het al vroeg door hoor! Ik werk op een babygroep en heb zelf 2 kids. Soms heb ik huilend de minuten afgeteld voor de slaapkamerdeur maar het werkt echt om ze niet uit bed te halen. Een slaapcoach kan goede tips geven!