29 Reacties

3 jaar geleden

Lieve Mama 😍 je bent een hartstikke goede, zorgzame Moeder 😘 Hou vol, denk terug aan het moment dat je moest bevallen, hoeveel kracht je wel niet had en nog steeds heb ❤

3 jaar geleden

Ik wil je een hart onder de riem steken! Maak het bespreekbaar met met consultatiebureau...ze hebben immers jaren ervaring! Mijn beste vriendin heeft na 1,5 jaar 7x per nacht eruit een slaapcoach in handen genomen en noemt het een van de beste investeringen ooit!! Sterkte en hopelijk komt er snel verandering!

3 jaar geleden

Reactie op Corinenoort

Ja je bent op! Probeer een slaapcoach 👍 Misschien avonden voordat je zel ...
Daar leer je hen niets mee...enkel dat ze hun plan moeten trekken. Ze hebben mama gewoon.nodig om hun veilig te voelen en te kunnen slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Daar leer je hen niets mee...enkel dat ze hun plan moeten trekken. Ze hebb ...
Nou.. Een kind heeft er sowieso niks aan als mama er aan onder door gaat. Happy mama, happy baby... Er zijn verschillende slaap coach methodes, gevoel van veiligheid en geborgenheid kan je ook op andere manier bewerkstelligen bij je kindje zonder er 10 keer uit te hoeven. Het vinden van een coach (of andere oplossing) die werkt voor jou, is het belangrijkste. En laten we elkaar daarin ondersteunen als mama’s.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie berichten en ondersteuning. Het geeft wel een goed gevoel en vermindert ook het schuldgevoel. Ik ben gewoon op en daardoor reageer ik ook zo. Omdat ik zo moe ben kan ik haar ook niet altijd goed verzorgen merk ik. Ik heb al contact gehad met CB en alles uitgelegd. Zij hebben informaties en een stappenplan voor mij gemaakt. Erst ga ik de Plan proberen en als het niet lukt denk ik serieus over een slaapcoach. Echter is mijn dochtertje heel erg verkouden en krijgt antibiotica. Ze krijgt ook 4 tandjes tegelijk. Eerst wacht ik tot ze beter wordt anders vind ik het zielig voor haar. Zodra ze zich beter voel ga ik meteen met de plan van CB aan de slag. Ik vind het super hoe wij als mama’s elkaar hier ondersteunen en onze ervaringen met elkaar delen. Heel erg bedankt voor jullie tips!

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Daar leer je hen niets mee...enkel dat ze hun plan moeten trekken. Ze hebb ...
Daar ben ik het niet mee eens...kinderen leren zelf in slaap vallen is erg belangrijk en goed voor je eigen nachtrust😉 maar goed ieder heeft zijn eigen visie/manier. En de meeste moeders werken tegenwoordig ook en kunnen niet 24/7 bij hun kind zijn..

3 jaar geleden

Jeetje wat heftig voor jullie! Het lijkt me heel lastig en je emoties zijn menselijk en ontzettend begrijpelijk. Al begrijp ik dat je nu echt wel toe bent aan een oplossing. Je hebt er misschien je redenen voor maar ik zou proberen om, vooral overdag, kunstvoeding te gaan geven. Bij ons was dat een goede oplossing!

3 jaar geleden

Reactie op Corinenoort

Daar ben ik het niet mee eens...kinderen leren zelf in slaap vallen is erg ...
Kinderen zo jong hebben nabijheid nodig. Kinderen leren zelf in slaap vallen als ze hier zelf aan toe zijn net zoals leren stappen of praten...moet je niet aanleren. Een kind dat je laat wenen leert enkel.om zich stim te houden en zijn noden/behoeftes niet meer te.uiten. hebben onze dochter nooit laten wenen en er gewoon bik gebleven tot ze sliep en die kan nu ook perfect alleen gaan slspen hoor. Zou jij graag huilend in slaap vallen?

3 jaar geleden

Zó herkenbaar.. mijn zoontje is 10 maand en ik liet hem altijd op mij slapen, en snachts bij mij in bed. Het lukt ons niet anders. Op een bepaald moment zat ik er ook doorheen en werd ik ook enorm kwaad als hij elk uur of vaker wakker werd. Ik heb enkele keren gemene dingen gezegd waar ik me nadien zo erg schuldig over voelde. Maar ik voelde me wanhopig. Ik wilde het zó goed doen! Daarom wilde ik hem niet laten huilen, maar dan werd ik dus boos. Alsof hoe harder ik mn best deed hoe slechter ik het deed. Nu blijkt hij al maanden een oorontsteking te hebben en moeten we al buisjes laten plaatsen. Nu ben ik zo blij dat ik hem niet hem laten huilen. Nu krikgt hij druppeltjes in zn oren in afwachting van de buisjes. Snachts drinkt hij momenteel nog meerdere keren maar meestal slaapt hij dan gelukkig meteen weer verder. Als het slapen na de buisjes nog niet zo goed is als we zouden willen, gaan we een slaapcoach contacteren. Ik zou je aanraden om als eerste naar de kinderarts te gaan. Uitsluiten dat er iets aan de hand is. En verder moet je ook hulp in schakelen. Eventueel kolven en eens een nacht aan iemand anders overlaten, of ook een slaapcoach.. Je bent een hele lieve moeder! Wees daar maar trots op!